Gå til innhold

Shit, har eg virklig feil på minnet?

Veritas_

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Et kort bip er normalt hovedkortets måte å si ifra at "Nå har jeg gått igjennom alle kontrollrutinene mine (POST), og alt toppers ut".

Derfor synes jeg det var litt snålt å opere med det samme signalet som feilmeldig. Hvis jeg skal tippe så betyr det at: Hvis maskinen ikke starter, SÅ betyr et kort bip at noe er galt, i dette tilfellet med minnet. Men det blir bare gjetting fra min side.

For å være på den sikre siden kan du jo bruke memtest for å sjekke integriteten (fint ord :yes:) på minnet ditt:

http://www.memtest86.com/

Lenke til kommentar

Hei eksperter

Har et lignende problem som dere.

Har nå byttet min dyrebare corsair RAM. Den feilet under test i tillegg ga HK 3 pip under oppstart. De 3 pipene tilsier at RAM'en feiler.

Som sagt så har jeg byttet RAM og likevell så gir HK 3 pip.

Er det noen her som har noen erfaringer med dette. Håper at noen har gode rår. Som det ser ut nå så har heller ikke Komplett noe løsning på dette problemet. :shrug:

Lenke til kommentar
Hei eksperter

Har et lignende problem som dere.

Har nå byttet min dyrebare corsair RAM. Den feilet under test i tillegg ga HK 3 pip under oppstart. De 3 pipene tilsier at RAM'en feiler.

Som sagt så har jeg byttet RAM og likevell så gir HK 3 pip.

Er det noen her som har noen erfaringer med dette. Håper at noen har gode rår. Som det ser ut nå så har heller ikke Komplett noe løsning på dette problemet. :shrug:

Du kan jo prøve med bare en brikke og så flytte den til de forskjellige minnebankene

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...