Veritas_ Skrevet 15. september 2003 Del Skrevet 15. september 2003 Har asus p4p800 med AMI bios og Crosair TwinX 3200LL. Under oppstarten (heeelt i starten) får eg ett kort pip. Ifølge denne siden har eg Memory refresh feil. Maskinen boote jo opp allikevel.... Eller finnes det en annen forklaring? Lenke til kommentar
blacktower Skrevet 15. september 2003 Del Skrevet 15. september 2003 Et kort bip er normalt hovedkortets måte å si ifra at "Nå har jeg gått igjennom alle kontrollrutinene mine (POST), og alt toppers ut". Derfor synes jeg det var litt snålt å opere med det samme signalet som feilmeldig. Hvis jeg skal tippe så betyr det at: Hvis maskinen ikke starter, SÅ betyr et kort bip at noe er galt, i dette tilfellet med minnet. Men det blir bare gjetting fra min side. For å være på den sikre siden kan du jo bruke memtest for å sjekke integriteten (fint ord ) på minnet ditt: http://www.memtest86.com/ Lenke til kommentar
Veritas_ Skrevet 15. september 2003 Forfatter Del Skrevet 15. september 2003 Har kjørt det. Stopper på 98% (test nummer 7). Ingen feil før det da. Lenke til kommentar
VeXx Skrevet 15. september 2003 Del Skrevet 15. september 2003 Har kjørt det. Stopper på 98% (test nummer 7). Ingen feil før det da. Sorry å måtte si det men håper du har garantilappen... :wink: Lenke til kommentar
Veritas_ Skrevet 15. september 2003 Forfatter Del Skrevet 15. september 2003 Har papirer og kviteringer opp til halsen Jaja, lika greit å oppdaga det nå, skulle selga de å kjøpa noe mer overklokkings venlig :o Lenke til kommentar
John Kr Skrevet 16. september 2003 Del Skrevet 16. september 2003 Hei eksperter Har et lignende problem som dere. Har nå byttet min dyrebare corsair RAM. Den feilet under test i tillegg ga HK 3 pip under oppstart. De 3 pipene tilsier at RAM'en feiler. Som sagt så har jeg byttet RAM og likevell så gir HK 3 pip. Er det noen her som har noen erfaringer med dette. Håper at noen har gode rår. Som det ser ut nå så har heller ikke Komplett noe løsning på dette problemet. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 16. september 2003 Del Skrevet 16. september 2003 Hei eksperter Har et lignende problem som dere. Har nå byttet min dyrebare corsair RAM. Den feilet under test i tillegg ga HK 3 pip under oppstart. De 3 pipene tilsier at RAM'en feiler. Som sagt så har jeg byttet RAM og likevell så gir HK 3 pip. Er det noen her som har noen erfaringer med dette. Håper at noen har gode rår. Som det ser ut nå så har heller ikke Komplett noe løsning på dette problemet. Du kan jo prøve med bare en brikke og så flytte den til de forskjellige minnebankene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå