gastingen Skrevet 8. oktober 2003 Del Skrevet 8. oktober 2003 Vel hva som er teoretisk max og faktisk max hastighet er ikke samme tingen.Selvsagt greide ikke 100Mbit/ADSL-folka å la være å hovere i denne tråden heller, bare for å få 1 post extra. Hold dere on-topic please eller drit i å svare. På oppkoblinga mi står det aldri noe høyere enn 50.6Kbps, og jeg får 4,5-4,7kB max fart virker det som. Har aldri vært over 5kB, selv om teorien tilsier jeg burde ha det. Det er mange faktorer som spiller inn. Støy på linja, f.eks. vann som trenger inn i isolasjonen på telefonledninga i bakken. Det er mange som sverger til å ringe ISP'n og be om å sette opp "gain" på linja, men i mange tilfeller gjør det bare saken værre, da man også øker støyen på linja når man øker signalet. 5kB er nok ikkje so gale. 5*8=40kbps, det spørs litt på kva type trafikk du har, men rundt 5% overhead gir 42kbps. + det faktum at TCP ikkje klarar å utnytte heile kapasiteten. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 8. oktober 2003 Del Skrevet 8. oktober 2003 Har drevet med det å overføre filer p2p over telefonlinja. Brukte HyperTerminal, fyren i andre enden hadde ikke ISDN og pappa hadde kortet med modememulering... Kort sakt børste støv av 28,8 modemet. Var her snakk om å overføre Partition magic diskettene. Fikk 28 modemet mitt stabilt opp i 30-40 kiloBYTE per sekund... (zmodem) Noen som har en forklaring?!? Har fått det modemet opp i 80 kb før 8) det luktet bokstavelig talt svidd etterpå og da... Snakk om et US Robotics 28,8 modem... gamle greier. Noen som har en forklaring? Det gikk vaneligvis skikkelig modemtreigt, men noen ganger, så som sakt hender det at det "klikker" og gir syke hastigheter. Hvordan modemet til Telenor liker saken vites ikke Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 Har drevet med det å overføre filer p2p over telefonlinja. Brukte HyperTerminal, fyren i andre enden hadde ikke ISDN og pappa hadde kortet med modememulering... Kort sakt børste støv av 28,8 modemet. Var her snakk om å overføre Partition magic diskettene. Fikk 28 modemet mitt stabilt opp i 30-40 kiloBYTE per sekund... (zmodem) Noen som har en forklaring?!? Har fått det modemet opp i 80 kb før 8) det luktet bokstavelig talt svidd etterpå og da... Snakk om et US Robotics 28,8 modem... gamle greier. Noen som har en forklaring? Det gikk vaneligvis skikkelig modemtreigt, men noen ganger, så som sakt hender det at det "klikker" og gir syke hastigheter. Hvordan modemet til Telenor liker saken vites ikke kan ha noe med det jeg snakka om. hvordan det funker teoretisk, vet jeg ikke. Men jeg vil annta at deter en del komprimering inn i bildet. Dessutn slipper du jo ISP mellomleddet (?) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå