Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

til alle med 56kb/s

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Altså 7 Kbyte er max fart på en analog linje. Avhengig av hvor langt strek det er fra sentralen din.

Rettelse:

+ linjekvaliteten :wink:

(Ohm A -> Jord, Ohm B -> Jord, Ohm A<->B osv.)

Det har mye å si, tro meg.

Hilsen Zuul , telemontøryngel (lærling :wink: )

Lenke til kommentar

Vel hva som er teoretisk max og faktisk max hastighet er ikke samme tingen.

Selvsagt greide ikke 100Mbit/ADSL-folka å la være å hovere i denne tråden heller, bare for å få 1 post extra. Hold dere on-topic please eller drit i å svare.

På oppkoblinga mi står det aldri noe høyere enn 50.6Kbps,

og jeg får 4,5-4,7kB max fart virker det som. Har aldri vært over 5kB, selv om teorien tilsier jeg burde ha det. Det er mange faktorer som spiller inn. Støy på linja, f.eks. vann som trenger inn i isolasjonen på telefonledninga i bakken. Det er mange som sverger til å ringe ISP'n og be om å sette opp "gain" på linja, men i mange tilfeller gjør det bare saken værre, da man også øker støyen på linja når man øker signalet.

Lenke til kommentar

ja, 56k går virkelig unna ja. nesten sånn at det tar av faktisk. jeg kan faktisk nesten ikke huske hvor lenge siden jeg satt på et nett som er dårligere enn 384 Kbps eller hva det no heter. på skolen min så er det vel rundt 11 Mbps tror jeg, eller så var det 22. hjemme så har vi 1 Mbps

Lenke til kommentar

Har selv ISDN, og det går ca 6-9 kB/s (kilobyte). ligger nesten altid på 7.

Har et gammelt 26k modem (du vet - de gamle hvite robotics sportster...), og det fikk jeg en gang opp i 80 kb :o - ja jeg vet det er fysisk umulig, men! Fikk det en annen gang opp i 33k, da gjorde jeg en filoverføring til en med 56k innebygget i en laptop. Da luktet det bokstavelig talt svidd - det hadde ligget litt for lenge og støvet ned pga. ISDN sin inntreden.

Kansje jeg skal ta det modemet i bruk igjen? :lol::lol::lol:

Har aldri moddet det osv.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
B[/b]/s hadde det straks vært noe annet.[/quote']

Kilobit og Kilobyte i sekundet er to vitt forskjellige ting. Bilobit er hvor rask linja er, men kb/s er hvor mye du laster ned i skundet.

Feil, Tacritan har rett.

Med mindre du gjorde to stavefeiler og ikke bare en i "Bilobit". Som Tacritan sier så er kB hvor mye du laster ned når en ser downloadhastigheten på filer, mens kb så mye som internettleverandørene oppgir..

Legger meg flat for dere, dere kan for mye. :yes::yes::yes:

Lenke til kommentar

Da jeg hadde modem for litt siden (rundt Jul 2002) Så husker jeg at jeg hadde som regel noe rundt 4-5 i nedlastingshastighet. Savner igrunn modem, for internett er ikke hva det er lengre, hehe. (men så har jeg bare NYE online adsl med 1gb limit, så jeg er jo ganske dere modem fol, bare at jeg har fast forbindelse)

Lenke til kommentar
åssen forklarer dere at jeg sendte en fil til en kamerat på 70 MB.

jeg hadde en singel isdn linje og gjennomsnits farta lå på 24 KBs

hadde en max fart på 30.. åssen forklarer vi det? :p

Hva slags fil?

Dere opplevde antagelig hva komprimering kan gi av absurde hastigheter på ISDN og modemlinjer.

Lenke til kommentar

Det er fysisk umulig!

64/8=8 kbps (max teoretisk hastighet for isdn, singel, altså 64K)

70mb=71680Kilobyte

71680/8(kbps)=8960 (sekunder

8960(sekunder)/60=149(minutter)

149(minutter)/60=2.488 Timer

Jeg vet ikke åssen matta mi er nå i høstferien...men det er fysisk umulig å downe så fort med SINGEL isdn linje!

Lenke til kommentar

Det er fysisk umulig!

64/8=8 kbps (max teoretisk hastighet for isdn, singel, altså 64K)

70mb=71680Kilobyte

71680/8(kbps)=8960 (sekunder

8960(sekunder)/60=149(minutter)

149(minutter)/60=2.488 Timer

Jeg vet ikke åssen matta mi er nå i høstferien...men det er fysisk umulig å downe så fort med SINGEL isdn linje!

det var uploading. og åssen forklarer du at jeg brukte rundt 40 min på å laste over hele fila? *har ikke bevis* :grumpy:

Lenke til kommentar

hm...

jeg kjøpte ett nytt modem til min onkel for et halvt år siden. Gikk fra et billion (elns) 56k modem til et creative modem, og der kan jeg med hånden på hjertet si at hastigheten ble vesentlig bedre!

...ang isdn og komprimering:

har selv et TELES isdn kort. Leste i manualen en gang at hvis du brukte RVS softwaren som var med, og ringte opp direkte til noen andre (VPN) med teles ISDN kort og RVS software, skulle det være mulig å sende filer mellom med relativt hissig kompirmering; noe som i praksis kan kalles økt hastighet. Har aldri testa det, men lurer på om det er noen som har prøvd dette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...