Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

til alle med 56kb/s

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Og jeg har ikke 56kb/s jeg har 56 kbps... Det er forskjell det

Tull, det er akkurat det samme. Hadde det vært 56kB/s hadde det straks vært noe annet.

Kilobit og Kilobyte i sekundet er to vitt forskjellige ting. Bilobit er hvor rask linja er, men kb/s er hvor mye du laster ned i skundet.

Lenke til kommentar

Og jeg har ikke 56kb/s jeg har 56 kbps... Det er forskjell det

Tull, det er akkurat det samme. Hadde det vært 56kB/s hadde det straks vært noe annet.

Kilobit og Kilobyte i sekundet er to vitt forskjellige ting. Bilobit er hvor rask linja er, men kb/s er hvor mye du laster ned i skundet.

kb/s og kbps er nøyaktig det samme. kbps står kilobyte per second, mens kb/s betyr nøyaktig det samme. Det er omtrendt som forskjellen mellom km/h og kmph. Forøvrig skrives bit (0 eller 1) med liten b, mens byte ( 8 bits + start og stoppbit ) skrives med stor b. :yes:

Lenke til kommentar
B[/b]/s hadde det straks vært noe annet.

Feil, Tacritan har rett.

Med mindre du gjorde to stavefeiler og ikke bare en i "Bilobit". Som Tacritan sier så er kB hvor mye du laster ned når en ser downloadhastigheten på filer, mens kb så mye som internettleverandørene oppgir..

Lenke til kommentar

56Kbit ananlog modem er da enkelt og regne.

K=1000

Altså 56000 Bit i sekundet.

8 Bit = 1 Byte

56000/8= 7000 Byte

1000 byte = 1 Kbyte

Altså 7 Kbyte er max fart på en analog linje. Avhengig av hvor langt

strek det er fra sentralen din.

Sikkert noen som lurte på dette selv om mesteparten er klar over det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...