Gå til innhold

Ny HTPC med openelec/XBMC - Tips og triks

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på å kjøpe med en HTPC selv, ønsker å slippe PS3mediaserver av flere grunner: - Krever encoding på server - Opplever av og til problemer med noen filer - Trege menyer - Dårlige menyer (kan ikke få episodeinfo, markere som sett eller andre ting) Ser derfor også på OpenElec eller andre enkle måter å kjøre XBMC på, men ser ikke helt vitsen med å gå så høyt opp i budsjett som det du har gjort her. Det kan selvsagt hende du har litt andre formål/ambisjoner enn meg men: - Hvorfor 8gb minne? - Hvorfor i5 prosessor? - Hvorfor har du ikke valgt et rimeligere mITX hovedkort? - Hvorfor så stor SSD? (regner med at du har det som skal streames et annet sted, så bør vel hovedsaklig bli kun OS på disken).

Haha !

Jeg bruker en gammal bedrifts PC med Intel Pentium 4 3,20 GHz, og en geforce 6600. Denne fungerer 100 % og er kjapp og responsiv, OpenELEC har jeg installert på en minnepenn (trenger ikke SSD, OpenELEC er bare på 100-150 MB), eneste ulempen er vell at jeg ikke har skikkelig lydkort, så får bare ut stereolyd :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...