Gå til innhold

problemer med gpu

Anbefalte innlegg

Hei! Sitter her med en alienware m14x, og skulle i dag kose meg med crysis 3. Er en stund siden jeg har spillt noe saerlig saa gledet meg fryketlig. Sjekket godt paa forhaand at systemet mitt skulle takle dette spillet om ikke paa beste innstillinger saa ihvertfall medium.

Etter mye tukling med innstillinger fant jeg ut at dette ble med droommen, etter aa ha testet meg nedover i kvalitet og endt opp paa laveste mulig innstillinger lagget det fortsatt fryktelig mye! baade i campaign og online.

oppgraderte driver, dobbel sjekket at spillet brukte nvidia kortet, og sjekket stroom instilliger. Spillet starter paa rundt 50fps, men bare sekunder etter er jeg nede i 12-14fps.

Bestemte meg for aa proove crysis 1 som jeg fikk med gratis da jeg kjoopte det. ogsaa her sliter jeg med 10-12 fps(paa LAVESTE innstilliger).

Re installerte windows 7 for 2 dager siden, og oppgraderte alle drivere til versonen dell har lagt ut for mitt system.(oppgraderte naa nvidia driveren i dag)

Saa natulrig nok begynner jeg naa aa tenke at det er noe galt med selve grafikk brikken min?

Noen gode raad eller forslag?

Alienware m14x

intel i7-3630QM @ 2,4GHz

NVIDIA GeForce GT650M 2GB

8GB ram

500gb hdd

win 7

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

nei, har ikke noen andre for haanden akkurat naa.

Er 3dmark helt trygt? lastet ned furmark og fikk litt noia naar det kom opp denne meldingen om at jeg gjoor dette paa egent ansvar. Dell kommer uansett i morgen og bytter hovedkort og da gpu siden disse er smeltet sammen. Har ikke veldig lyst aa gjoore noe som bryter garantien min...

Men er veldig interesert aa laere mer om dette, for vil gjerne teste det nye kortet for aa sjekke at alt er bra med det.

Saa er det helt trygt aa bruke disse programmene som hardkjoorer gpu din?

takk for hjelpen!

Lenke til kommentar

Furmark er laget for å generere mest mulig varme, ettersom Nvidia (og til dels AMD) har funnet ut at det er mer økonomisk lønnsomt å sette grenser for hvor mye kortet kan trekke. Furmark blir stort sett aldri kjørt på fulle klokkefrekvenser i dag, og det er forsovet bra ettersom slike programmer ikke er godt for annet enn maksimal varmeproduksjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...