1245112654122755325882462 Skrevet 27. februar 2013 Del Skrevet 27. februar 2013 Du innser ikke at internett har forandret hvordan et politisk parti skal være Priim. Det er hovedproblemet ditt. Internett er langt større enn den industrielle revolusjonen var i sin tid. Den forandret også politikken. Det samme vil internett gjøre. Piratpartiet er bare det første partiet som har forstått dette konseptet. Er ikke du villig til å se den nye tiden i hvitøyet heller? Så du er påståelig om mine meninger uten at jeg har ytret dem, er ikke det veldig dristig? Lenke til kommentar
glad Skrevet 27. februar 2013 Del Skrevet 27. februar 2013 (endret) Jeg blir lei meg av utsagn hvor noen mener at overvåkning og rettsstatsprinsippet er ubetydelig. Det vitner om total mangel på forståelse for hva et demokrati burde være, og personer som sier dette evner ikke å se at vestlige land blir mer og mer totalitær for hvert år som går. Det virker som om mange tror at demokratiet, frihet og muligheten til å ytre seg uten "konsekvenser". Ja, konsekvenser i gåseøyne, det er allerede store konsekvenser for ytringer allerede i dag. Man kan ikke si noe "politisk ukorrekt" uten å få masse pes, miste jobben osv. Friheten er ikke her for evig. Man er nødt til å kjempe for å beholde den. Founding fathers i USA sa at man måtte forvente en revolusjon per generasjon for å kunne forsette å være fri. De hadde rett, du ser nå hvordan det er i USA, med patriot act osv.. Endret 27. februar 2013 av glad Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 27. februar 2013 Del Skrevet 27. februar 2013 Jeg blir lei meg av utsagn hvor noen mener at overvåkning og rettsstatsprinsippet er ubetydelig. Det vitner om total mangel på forståelse for hva et demokrati burde være, og personer som sier dette evner ikke å se at vestlige land blir mer og mer totalitær for hvert år som går. Så du mener vi burde legge ned store deler av FSK og PST? Lenke til kommentar
glad Skrevet 27. februar 2013 Del Skrevet 27. februar 2013 (endret) Nei, ikke nødvendigvis, men PST burde ikke få lov til å spionere på mennesker på bakgrunn av politiske meninger. Hva er egentlig en høyreekstrem? Mediene omtaler alt på siden av FrP for nettopp det, men mangler totalt forståelse for det at en høyreekstrem ikke nødvendigvis må hate innvandrere, ønske å sprenge bygninger eller drive terror. Hva er ekstremt? Er det ekstremt å ville forandre samfunnet? Kjempe mot korporatisme? Det skal ikke være slik at vanlige mennesker blir overvåket av politiet. Det er ikke en rettsstat verdig, og Norge blir mer og mer likt USA hvor myndighetene kan arrestere folk, uten lov og dom. Det er nok at man er mistenkt terrorist. Og hva er egentlig en terrorist? Loven definerer ikke det ordet klart nok, og i flere andre land vi liker å sammenligne oss med er det nok at man donerer penger til wikileaks. Ikke akkurat terrorisme i ordets betydning, eller? Det virker som om de med makta klamrer seg til den. Det er neppe uten grunn at det er vanskelig og opprette politiske partier i Norge, at man ikke kommer til i mediene, og at det bare er de samme partiene på stortinget hele tiden. Det handler om at de ikke ønsker å gi fra seg makta. PST går for langt når de overvåker folk som ikke er ute etter å sprenge bygninger, eller overtale andre til nettopp dette. Endret 27. februar 2013 av glad Lenke til kommentar
Pjassop Skrevet 27. februar 2013 Del Skrevet 27. februar 2013 Jeg har vært medlem i Arbeiderpartiet nesten hele livet, men forlot bevegelsen jeg har jobbet for i over 10 år etter at kulturministeren la frem forslaget til ny åndsverkslov. DLD da? Bra utsagn for en som reklamerer for partiet, du antar at majoriteten av verdens befolkning er idioter. Vil du si at de ikke er det? Lenke til kommentar
Pjassop Skrevet 27. februar 2013 Del Skrevet 27. februar 2013 (endret) Du følger kanskje ikke med, men vi diskuterer alle de andre sakene du nevner i Piratpartiet også. I juni skal paritet ha et landsmøte om nettopp de sakene som ikke er en del av kjerneprogrammet. Liker ikke tanken på at PP skal begynne å blande seg i andre saker. Da plasserer partiet seg med en gang på den politiske aksen og går utenfor sitt kompetanseområde. Det er reflektert over tilbakemeldinger som 'folk flest er idioter' 'at folk med andre prioriteringer bor på mars' og lignende veldig saklig debattføring. Når har PP sagt at folk flest er idioter? Så du mener vi burde legge ned store dele av FSK og PST? Du går virkelig inn for stråmannargumentasjon, gjør du ikke? Industrien er tydeligvis skremt over PP, siden de må sende krigerne sine inn for å angripe det. Endret 27. februar 2013 av Pjassop Lenke til kommentar
Anders Pirat Skrevet 27. februar 2013 Del Skrevet 27. februar 2013 Så du er påståelig om mine meninger uten at jeg har ytret dem, er ikke det veldig dristig? Kanskje dristig, men fakta og sannhet er ikke alltid like lett for et samfunn å forholde seg til på en rasjonell måte. Det er der Piratpartiet kommer inn som et helt nytt alternativ med en helt ny politisk synsvinkel som dessverre ikke passer inn i aksene vi beskriver det politiske landskapet med i dag. Lenke til kommentar
Anders Pirat Skrevet 27. februar 2013 Del Skrevet 27. februar 2013 Liker ikke tanken på at PP skal begynne å blande seg i andre saker. Da plasserer partiet seg med en gang på den politiske aksen og går utenfor sitt kompetanseområde. Det er rimelig sterk påstand å hevde at et parti går utover sitt kompetanseområde når hele konseptet av politikk utover kjerneprogrammet er tuftet på en bred debatt mellom kompetente mennesker utenfor det politiske miljøet. Det er nettopp det motsatte ev det du tror kommer til å skje, som skjer med et direkte demokratisk konsept utenfor kjernesakene. Nettopp pga kjerneprogrammets natur (Piratpartiets søyler /ref: wiki.piratpartiet.no) og det faktum at vi ønsker en endring av demokratiet slik det opprinnelig ble definert av grekerne i sin tid gjør at det er helt umulig å plassere partiet i de aksene vi er vant til å beskrive partier med i dag. Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 27. februar 2013 Del Skrevet 27. februar 2013 Kanskje dristig, men fakta og sannhet er ikke alltid like lett for et samfunn å forholde seg til på en rasjonell måte. Det er der Piratpartiet kommer inn som et helt nytt alternativ med en helt ny politisk synsvinkel som dessverre ikke passer inn i aksene vi beskriver det politiske landskapet med i dag. Så du mener at piratpartiet gir deg grunn til å fortelle meg kva eg meinar? Liker ikke tanken på at PP skal begynne å blande seg i andre saker. Da plasserer partiet seg med en gang på den politiske aksen og går utenfor sitt kompetanseområde. Når har PP sagt at folk flest er idioter? Du går virkelig inn for stråmannargumentasjon, gjør du ikke? Industrien er tydeligvis skremt over PP, siden de må sende krigerne sine inn for å angripe det. Folk flest er idioter. Ordet idiot av gresk betyr "En som ikke bryr seg om politikk." Lenke til kommentar
Anders Pirat Skrevet 27. februar 2013 Del Skrevet 27. februar 2013 Så du mener at piratpartiet gir deg grunn til å fortelle meg kva eg meinar? Du misforstår med fullt overlegg, derom hersker ingen tvil. Jeg har skrevet at det er DU som bestemmer hva du vil mene i Piratpartiet. Så velkommen som medlem. Det eneste unntaket blir selvfølgelig kjernepolitikken som fokuserer på åpenhet på nett og retten til privatliv uten overvåkning. Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 27. februar 2013 Del Skrevet 27. februar 2013 Du misforstår med fullt overlegg, derom hersker ingen tvil. Jeg har skrevet at det er DU som bestemmer hva du vil mene i Piratpartiet. Så velkommen som medlem. Det eneste unntaket blir selvfølgelig kjernepolitikken som fokuserer på åpenhet på nett og retten til privatliv uten overvåkning. Sånn er det jo i alle andre politiske parti, så blir en enige om et valgprogram som er en forhandlingsprosess der en inngår kompromisser og svelger kameler som om det var spytt. Som eg var tidlig ute for å si, og som eg ble angrepet ganske kraftig på og derfor eg velger å kritisere partiet er at det virker mer som en organisasjon, noe jeg kan være enig i at det er kjempe fint og ha, jeg tror at organisasjonen ville ha fått mer innflytelse i politikken en det partiet ville ha fått, fordi den har en større 'bredde' og er lettere og få med personer på tvers av generelle politiske synspunkt til å støtte saken. Jeg kan tildømes gå til Høyre og Arbeiderpartiet og prate om samme sak, det partiet som tar 'parti' med meg vil være det partiet eg støtter fordi dem ønsker å gjennomføre min sak. Et litt tynt eksempel men dere skjønner nok tankegangen. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 27. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2013 Sånn er det jo i alle andre politiske parti, så blir en enige om et valgprogram som er en forhandlingsprosess der en inngår kompromisser og svelger kameler som om det var spytt. Som eg var tidlig ute for å si, og som eg ble angrepet ganske kraftig på og derfor eg velger å kritisere partiet er at det virker mer som en organisasjon, noe jeg kan være enig i at det er kjempe fint og ha, jeg tror at organisasjonen ville ha fått mer innflytelse i politikken en det partiet ville ha fått, fordi den har en større 'bredde' og er lettere og få med personer på tvers av generelle politiske synspunkt til å støtte saken. Jeg kan tildømes gå til Høyre og Arbeiderpartiet og prate om samme sak, det partiet som tar 'parti' med meg vil være det partiet eg støtter fordi dem ønsker å gjennomføre min sak. Et litt tynt eksempel men dere skjønner nok tankegangen. Nok engang, SE PÅ EUROPA OG SVERIGE, er vi så forskjellige fra svenskene? Dessuten kan man ikke gå til Høyre og AP for de er FOR DLD! Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 27. februar 2013 Del Skrevet 27. februar 2013 Nok engang, SE PÅ EUROPA OG SVERIGE, er vi så forskjellige fra svenskene? Dessuten kan man ikke gå til Høyre og AP for de er FOR DLD! Se på hva? Mange andre land har DLD det er innført i Norge så det skipet har seilt. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 27. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2013 (endret) Se på hva? Mange andre land har DLD det er innført i Norge så det skipet har seilt. Det er ikke innført i Norge ennå, men loven ligger der. Skipet har ikke seilt, det kan gjøres om. Altså mot slutten av 2013... http://no.wikipedia.org/wiki/Datalagringsdirektivet Endret 27. februar 2013 av Wolfkiller Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 27. februar 2013 Del Skrevet 27. februar 2013 (endret) Det er ikke innført i Norge ennå, men loven ligger der. Skipet har ikke seilt, det kan gjøres om. Altså mot slutten av 2013... http://no.wikipedia....ringsdirektivet Men hva er nå så fælt med dette direktivet? det vil kartlegge mye av 'the deepweb' som idag er ganske ukjent for folk flest. Endret 27. februar 2013 av Priim Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 27. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2013 Men hva er nå så fælt med dette direktivet? det vil kartlegge mye av 'the deepweb' som idag er ganske ukjent for folk flest. Det som er fælt med direktivet er at de behandler alle som potensielle kriminelle eller terrorister. Det er helt feil i et demokrati. 2 Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 27. februar 2013 Del Skrevet 27. februar 2013 (endret) Det som er fælt med direktivet er at de behandler alle som potensielle kriminelle eller terrorister. Det er helt feil i et demokrati. Det gjør man uansett i et samfunn, alle er en potensiell kriminell eller terrorist, selv i fra Oslo vest kan det komme terrorister. Akkurat som at politiet har en viss kontroll på hva som skjer på gata så sier dere selv at internett utvikler seg, vi må ha en viss kontroll på hva som foregår for å kunne ivareta sikkerheten, for å kunne fange opp sånne så må man fange dem opp mens dem fortsatt er 'normale folk' Jeg var faktisk i mot DLD til jeg satt meg skikkelig inn i det. Endret 27. februar 2013 av Priim Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 27. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2013 Det gjør man uansett i et samfunn, alle er en potensiell kriminell eller terrorist, selv i fra Oslo vest kan det komme terrorister. Akkurat som at politiet har en viss kontroll på hva som skjer på gata så sier dere selv at internett utvikler seg, vi må ha en viss kontroll på hva som foregår for å kunne ivareta sikkerheten, for å kunne fange opp sånne så må man fange dem opp mens dem fortsatt er 'normale folk' Jeg var faktisk i mot DLD til jeg satt meg skikkelig inn i det. I et DIKTATUR som nazi Tyskland eller dagens IRAN blir alle mennesker behandlet som kriminelle alle må vise id osv og kan ransakes. Slik er ikke normalen i et demokrati. Vil vi ha et sånt drittregime pga noen få Terrorister? Vel da har vi lurt oss til å bli som dem. Altså Iran og nazityskland.... 1 Lenke til kommentar
glad Skrevet 27. februar 2013 Del Skrevet 27. februar 2013 (endret) Ja, helt enig Wolfkiller. Vi begynner å ligne mer og mer på land vi ikke ønsker å sammenligne oss med, men folk bryr seg ikke. Vesten er så kjappe å kritisere ikke-vestlige land for brudd på menneskerettigheter, for overvåkning av befolkningen, eller sensur. Faktum er at vi mer og mer driver med de samme tingene selv, helt uten at folk skjønner konsekvensene av det. Det er et svært viktig prinsipp i en rettstat som sier: "Du er uskyldig til motsatte er bevisst". Da skal ikke enkeltindivider behandles som potensielle kriminelle, eller terrorister. Desverre lar folk seg lure til å la myndighetene føre slik kontroll med befolkningen, seff på grunn av hendelser som 22 Juli, 11 September osv, og det er derfor jeg ikke har spesielt stor tro på et direktedemokratisk system. Det er mediene som vil sitte med makten da fordi flertallet i Norge, altså de store massene lar seg lure ved vært eneste valg. AP har ved de siste valgene lovet å utbedre skolene i Norge, og eldreomsorgen. Har det skjedd stort? Nei, det har ikke det, men folk fortsetter å stemme og stemme. Tenk om folk fikk mer innflytelse på saker som mediene kan legge frem på populistisk vis. Det kunne vært katastrofalt for individuell frihet, og internettet. Politikerne lover og folket forsetter å stemme. Hva er det med folk? Lever de virkelig i den fantasien at de tror de har noen som helst innflytelse på politikken i Norge? Det norske demokratiet er dessuten svært "udemokratisk" ved at regjeringspartiene opparbeider seg flertall i Storinget og samtidig har full mulighet til å utnevne høyesterettsdommere. I løpet av de siste årene har vi fått noe mange omtaler som "AP-domstolen" som dømmer i favør APs politikk i de store viktige sakene, og lovendringer som kommer fra Stortinget som egentlig er grunnlovsstridig blir bare helt enkelt sett bort i fra. Eksempler på dette er dommerforsikringsskandalen. "All makt i denne sal" Var det en mann som sa når parlamentarismen ble innført. Stort feilsteg mener nå jeg. Vi burde beholdt prinsippet om maktfordeling mellom de forskjellige statlige organene. Altså, regjeringen, stortinget og domstolen. Nå, er alle sammen smeltet sammen. Attpåtil avskaffet de odelstinget slik at sjansene for å se en riksrett ever igjen forsvant. Det man trenger er et lovverk som begrenser politikernes makt. De skal ikke ha lov til å drive formynderpolitikk over vanlige mennesker. De skal heller ikke ha lov til å innskrenke personlig frihet. Var det George Apenes som sa "Den som bytter frihet mot sikkerhet fortjener ingen av delene" Mye sant i den setning. Endret 27. februar 2013 av glad 2 Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 27. februar 2013 Del Skrevet 27. februar 2013 (endret) I et DIKTATUR som nazi Tyskland eller dagens IRAN blir alle mennesker behandlet som kriminelle alle må vise id osv og kan ransakes. Slik er ikke normalen i et demokrati. Vil vi ha et sånt drittregime pga noen få Terrorister? Vel da har vi lurt oss til å bli som dem. Altså Iran og nazityskland.... Blir du ransaket på gaten? Blir du avskilt i fra din familie? Ser du andre mennesker bli skutt og drept på talerstoler fordi di ikke er enige med dem som regjerer? Blir du torturert og presset for informasjon angående eventuelle brudd på fascistiske ideologier? Er du helt syk i hodet? Det blir krevd enkel innsikt i datasystemer, akkurat som at politiet kan ta promillekontroller. Det er ønskelig at vi skal kunne ha en viss kontroll på hva som skjer hos ola normann sin nettrafikk, dem kommer ikke til å overvåke facebooken din. Med mindre du gjør noe fatalt kriminelt har du faktisk ingenting å frykte, viss lover og regler ikkje blir oppdatert til å følge samfunnet og kriminelle sin utvikling så er det også gale. For dere er vell alle enige i at politiet burde klart å oppklare mye flere saker? Right... Endret 27. februar 2013 av Priim Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå