1245112654122755325882462 Skrevet 26. februar 2013 Del Skrevet 26. februar 2013 Fillesaker? Dette er noen av de viktigste prinsippielle sakene vi har i Norge i dag. Det handler om frihet, demokrati og nyskapning med mer. For folk flest er dette ganske ubetydelig. Partiet sådan. Ahum, fra deres "kjerneprogram" deretter nederst på siden: Haha, den der likte eg faktisk Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 26. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2013 For folk flest er dette ganske ubetydelig. Partiet sådan. Dersom man ser til vårt naboland Sverige, så har det fått veldig stor betydning. De fikk et kjempevalg der borte, så jeg ser ikke at folk er mindre imot DLD og revidert åndsverklov her i landet. Tror Venstre og Piratpartiet vil gjøre det ganske bra, bare pga disse sakene. Lenke til kommentar
Anders Pirat Skrevet 26. februar 2013 Del Skrevet 26. februar 2013 For folk flest er dette ganske ubetydelig. Partiet sådan. Haha, den der likte eg faktisk Lykke til med det synet Priim. Vi innser at Piratpartiet mest sannsynlig blir en maktfaktor som kan velte regjeringer allerede neste stortingsperiode. Du er i et mindretall ser det ut til, fra det stedet jeg står og observerer hva som skjer i norsk politikk. Du forholder deg kanskje bare til det som skjer i en selvsensurert norsk main-stream presse? Lenke til kommentar
aLmAnZo Skrevet 26. februar 2013 Del Skrevet 26. februar 2013 Jeg har vært medlem i Arbeiderpartiet nesten hele livet, men forlot bevegelsen jeg har jobbet for i over 10 år etter at kulturministeren la frem forslaget til ny åndsverkslov. Årsaken til det er enkel, om man leser lovforslaget godt gir den hjemler til en god del som burde bekymre folk. Det er ikke sikkert det opptar deg Priim, men det burde gjøre det. Ved misstanke om ulovlig nedlasting gir det nye lovverket, om det blir vedtatt, kommersielle interesser myndighet til å hente ut informasjon om din internett-bruk uten å måtte søke datatilsynet om tillatelse først. Videre vil de ha mulighet til å utstede bøter, helt uten at rettsvesen, påtalemyndighet eller politi er innblandet. Reelt sett vil denne lovgivningen gi kommersielle interesser tilnærmet politimyndighet i saker de selv opptrer som part. Rettsvesenet vil ikke bli blandet inn uten at den bøtlagte nekter å betale boten sin. I tillegg åpner loven for at nettsider kan blokkeres, uten at det spesifiseres annet en generelle og vage kriterier for hva som skal til. Begge disse endringene vil kunne føre til ganske alvorlige angrep på både ytringsfrihet og konkurranse, og gir uten tvil de store, pengesterke aktørene større spillerom. Helt sentrale prinsipper som ytringsfrihet og rettsvern blir nå svekket, til fordel for store kommersielle aktører som Sony. Jeg vet ikke helt med deg, men for min del virker ikke dette som en lovgivning som ivaretar folkets interesser. Å overføre våre rettigheter til kommersielle interesser er aldri greit. Samtidig er det ett poeng at en hver kritisk stemme til de store kommersielle aktørene har bestandig blitt møtt med anklager om ulovligheter og manglende betalingsvilje. Dette stemmer overhode ikke, jeg kjøper all den media jeg konsumerer, samtidig er jeg sterkt motstander av denne loven. Vi som taler underholdningsbransjen i mot, blir omtalt som pirater. Nettopp derfor har piratpartiet tatt det navnet vi har tatt, fordi vi ikke finner oss i at legitim kritikk blir druknet i ett forsøk på å svartmale oss og diskreditere våre standpunkter ved å fremstille oss som kriminelle og uten betalingsvilje. Vi kan ikke sitte stille å se på at grunnleggende prinsipper som skal gi en hver borger en uavhengig saksvurdering, at en siktet er uskyldig til det motsatte er bevist under en hver tvil eller at ytringsfriheten skal reguleres av kommersielle interesser. Derfor er dette viktig, og det fremstår for meg som en sak som er langt viktigere rent prinsipielt en reguleringsuenigheter og budsjettforhandlinger. Dette handler om mine og dine helt grunnleggende rettigheter. Uansett om du støtter meg eller ikke, jeg er rede til å kjempe for dem! 5 Lenke til kommentar
Anders Pirat Skrevet 26. februar 2013 Del Skrevet 26. februar 2013 Jeg har vært medlem i Arbeiderpartiet nesten hele livet, men forlot bevegelsen jeg har jobbet for i over 10 år etter at kulturministeren la frem forslaget til ny åndsverkslov. Piratpartiet har faktisk ett valgt kommunestyre medlem som meldte overgang fra AP. Vegard Solheim i Naustdal kommune. Han er den første valgte representanten for Piratpartiet Norge. 1 Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 26. februar 2013 Del Skrevet 26. februar 2013 Ironisk det der: ) skal be noko i IT-gruppa fjerne kravet om å fylle ut dei to rubrikkaneJeg syns det var litt morsomt ja. Kort fortalt: full openhet i statsforvaltninga, personvern på internett (og eller naturlegvis), samt meir og betre bruk av IT og teknologi for å lage eit best mulig demokratiJeg syns det er litt hyggelig å se ett parti som ikke er "politisk korrekt" selv om jeg nok ikke deler deres begeistring for Staten som en løsning på problemene på tross av at dere ser ut til å ha innsett at Staten ofte er opphavet til problemene. Lenke til kommentar
omnomnomnivore Skrevet 27. februar 2013 Del Skrevet 27. februar 2013 For folk flest er dette ganske ubetydelig. Partiet sådan. Folk flest er idioter. Ordet idiot av gresk betyr "En som ikke bryr seg om politikk." 4 Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 27. februar 2013 Del Skrevet 27. februar 2013 Folk flest er idioter. Ordet idiot av gresk betyr "En som ikke bryr seg om politikk." Bra utsagn for en som reklamerer for partiet, du antar at majoriteten av verdens befolkning er idioter. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 27. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2013 Bra utsagn for en som reklamerer for partiet, du antar at majoriteten av verdens befolkning er idioter. Det var vel ikke det han sa.. var det vel? Er man sofasitter så er man ifølge greske GLOSER en idiot. Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 27. februar 2013 Del Skrevet 27. februar 2013 Det var vel ikke det han sa.. var det vel? Er man sofasitter så er man ifølge greske GLOSER en idiot. Folk flest i plenum betyr en majoritet eller en stor andel. Er man da alså en internett helt er man også en idiot, sofasittere kan utrette omtrent like mye som folk på et forum kan. 'Piratpartiet folk som ikke liker idioter' Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 27. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2013 (endret) Folk flest i plenum betyr en majoritet eller en stor andel. Er man da alså en internett helt er man også en idiot, sofasittere kan utrette omtrent like mye som folk på et forum kan. 'Piratpartiet folk som ikke liker idioter' Du har vanskelig for å forstå hva vi mener du vel??? Sofasitter er "slang" for en person som ikke gidder å stemme på valg/ikke bryr seg om politikk, men heller sitter hjemme i sofaen når det er valg. Dersom man stemmer piratpartiet, kan man i framtiden kanskje fortsatt sitte hjemme i sofaen, men likevel stemme via en laptop. Endret 27. februar 2013 av Wolfkiller Lenke til kommentar
Pjassop Skrevet 27. februar 2013 Del Skrevet 27. februar 2013 (endret) Hvorfor kaller de seg ikke Frihetspartiet, da?Eller Demokratipartiet? Eller Nyskapingspartiet (Med Mer)? Personvernpartiet? Resttssikkerhetspartiet? Åpenhetspartiet? Ytringsfrihetspartiet? Å kalle seg Piratpartiet er å be om å ikke bli tatt seriøst. Det provoserer nok og genererer helt sikkert oppmerksomhet, men sanker det stemmer? Skeptisk. Piratpartiet i andre land har sanket stemmer. Alle dine forslag til navn fanger ikke essensen på samme måte som "Piratpartiet" gjør. Det er mange andre partier som kaller seg ting i samme gate som "demokratipartiet", "positivpartiet", osv. Bare tullete floskelnavn. Piratpartiet er en veldig ærlig og rett frem måte å gi partiet et navn p å. Endret 27. februar 2013 av Pjassop Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 27. februar 2013 Del Skrevet 27. februar 2013 Du har vanskelig for å forstå hva vi mener du vel??? Sofasitter er "slang" for en person som ikke gidder å stemme på valg, men heller sitter hjemme i sofaen. Dersom man stemmer piratpartiet, kan man i framtiden kanskje fortsatt sitte hjemme i sofaen, men likevel stemme via en laptop. Det har jo blitt frontet et system der man kan stemme via laptop så det er jo på vei. http://www.regjeringen.no/nb/dep/krd/prosjekter/e-valg-2011-prosjektet.html?id=597658 Så her er ikke dere et unikum selv om dere fronter få og svake/ubetydelige saker. Lenke til kommentar
Pjassop Skrevet 27. februar 2013 Del Skrevet 27. februar 2013 Ahum, fra deres "kjerneprogram" deretter nederst på siden: Hva er så morsomt? Ingenting hindrer folk i å bruke falskt navn og epost-adresse (tror faktisk ikke epost-adressen trenger å være gyldig engang). Lenke til kommentar
Anders Pirat Skrevet 27. februar 2013 Del Skrevet 27. februar 2013 (endret) Det har jo blitt frontet et system der man kan stemme via laptop så det er jo på vei. http://www.regjering....html?id=597658 Så her er ikke dere et unikum selv om dere fronter få og svake/ubetydelige saker. Om Priim virkelig mener at Piratpartiet fronter svake/ubetydelige saker så lurer jeg på hvorfor musikk og filmbransjene i samarbeid med myndigheter bruker så mye ressurser på å bekjempe det synet Piratpartiet fronter om deling av kultur på internett. Det er ikke særlig troverdige karakteristikker av sakene Piratpartiet først og fremst fronter, unnskyld at jeg sier det. Vi snakker faktisk om grunnleggende menneskerettigheter. Og om Priim virkelig mener slike saker er svake og ubetydelige, så tror jeg du bor på Mars, eller en annen planet uten mennesker. Endret 27. februar 2013 av CaptainBlue Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 27. februar 2013 Del Skrevet 27. februar 2013 Om Priim virkelig mener at Piratpartiet fronter svake/ubetydelige saker så lurer jeg på hvorfor musikk og filmbransjene i samarbeid med myndigheter bruker så mye ressurser på å bekjempe det synet Piratpartiet fronter om deling av kultur på internett. Det er ikke særlig troverdige karakteristikker av sakene Piratpartiet først og fremdt fronter, unnskyld at jeg sier det. Vi snakker faktisk om grunnleggende menneskerettigheter. Og om Priim virkelig mener slike saker er svake og ubetydelige, så tror jeg du bor på Mars, eller en annen planet uten mennesker. Så piratpartiet er også dømmende og fordomsfulle, eldreomsorgen får nok stor glede utav piratpartiet, for å ikke snakke om sykehusene, barnehagene, skattesystemet og velferdsstaten Norge. jaja, vi får jo vertfall stemme elektronisk å benytte Spotify, Netflix og lignende løsninger. Oisann, det får vi visst allerede. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 27. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2013 Det har jo blitt frontet et system der man kan stemme via laptop så det er jo på vei. http://www.regjering....html?id=597658 Så her er ikke dere et unikum selv om dere fronter få og svake/ubetydelige saker. Piratpartiet er kanskje for å stemme via data på andre saker enn bare når det er valg også. DVS mer demokrati... Så piratpartiet er også dømmende og fordomsfulle, eldreomsorgen får nok stor glede utav piratpartiet, for å ikke snakke om sykehusene, barnehagene, skattesystemet og velferdsstaten Norge. jaja, vi får jo vertfall stemme elektronisk å benytte Spotify, Netflix og lignende løsninger. Oisann, det får vi visst allerede. What, hvor står det at de er dømmende og fordomsfulle? Lenke til kommentar
Anders Pirat Skrevet 27. februar 2013 Del Skrevet 27. februar 2013 Så piratpartiet er også dømmende og fordomsfulle, eldreomsorgen får nok stor glede utav piratpartiet, for å ikke snakke om sykehusene, barnehagene, skattesystemet og velferdsstaten Norge. jaja, vi får jo vertfall stemme elektronisk å benytte Spotify, Netflix og lignende løsninger. Oisann, det får vi visst allerede. Du følger kanskje ikke med, men vi diskuterer alle de andre sakene du nevner i Piratpartiet også. I juni skal paritet ha et landsmøte om nettopp de sakene som ikke er en del av kjerneprogrammet. Denne delen av politikken til Piratpartiet er organisert som et direktedemokratisk system, der medlemmene bestemmer. Når det er nødvendig (og mulig) vil medlemmene også få anledning til å debattere og stemme over saker samtidig som de behandles i det politiske systemet. I så måte er valgte representanter i Piratpartiet en forlenget arm av velgeren selv, og ikke en representant som stemmer etter eget hode fordi han/hun har fått tillitt til å representere velgere i politiske organer. Så det er kanskje på tide at du setter deg godt inn i konseptet Piratpartiet jobber hardt med å innføre som standard i Norge. Du vil nok bli overrasket. Breddeprogam er viktig for oss også. Det er alle typer mennesker i Piratpartiet. Også uføre og pensjonister. Det er uungåelig at partiet ikke skal ha noen systemer som også sikrer bredde i politikken utover kjerneprogrammet. Hvorfor ikke engasjere deg? Hjelp til med å bygge opp et totalt nytt politisk alternativ der direktedemokrati, menneskers rett til fri tilgang til verdens største bibliotek uten sensur er kanskje de to aller viktigste konseptene. Og i begge konseptene ligger at finanspolitikk, utenrikspolitikk, helse, barn, familie, m.m. vil være en del av politikken Piratpartiet ønsker å adressere i poiitiske organer. Kanskje på en mer akademisk måte enn dagens populistiske partier der de umiddelbart innfører en eller annen restriksjon på friheten vår på bakgrunn av hva en inkompetnet presse velger å sette på førstesidene. Disse konseptene er ihvertfall hovedmotivasjonen for undertegnedes engasjement i partiet. Åpenhet i offentlig administrasjon og et ABSOLUTT nei til overvåking av individer. 1 Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 27. februar 2013 Del Skrevet 27. februar 2013 (endret) Du følger kanskje ikke med, men vi diskuterer alle de andre sakene du nevner i Piratpartiet også. I juni skal paritet ha et landsmøte om nettopp de sakene som ikke er en del av kjerneprogrammet. Denne delen av politikken til Piratpartiet er organisert som et direktedemokratisk system, der medlemmene bestemmer. Når det er nødvendig (og mulig) vil medlemmene også få anledning til å debattere og stemme over saker samtidig som de behandles i det politiske systemet. I så måte er valgte representanter i Piratpartiet en forlenget arm av velgeren selv, og ikke en representant som stemmer etter eget hode fordi han/hun har fått tillitt til å representere velgere i politiske organer. Så det er kanskje på tide at du setter deg godt inn i konseptet Piratpartiet jobber hardt med å innføre som standard i Norge. Du vil nok bli overrasket. Breddeprogam er viktig for oss også. Det er alle typer mennesker i Piratpartiet. Også uføre og pensjonister. Det er uungåelig at partiet ikke skal ha noen systemer som også sikrer bredde i politikken utover kjerneprogrammet. Hvorfor ikke engasjere deg? Hjelp til med å bygge opp et totalt nytt politisk alternativ der direktedemokrati, menneskers rett til fri tilgang til verdens største bibliotek uten sensur er kanskje de to aller viktigste konseptene. Og i begge konseptene ligger at finanspolitikk, utenrikspolitikk, helse, barn, familie, m.m. vil være en del av politikken Piratpartiet ønsker å adressere i poiitiske organer. Kanskje på en mer akademisk måte enn dagens populistiske partier der de umiddelbart innfører en eller annen restriksjon på friheten vår på bakgrunn av hva en inkompetnet presse velger å sette på førstesidene. Disse konseptene er ihvertfall hovedmotivasjonen for undertegnedes engasjement i partiet. Åpenhet i offentlig administrasjon og et ABSOLUTT nei til overvåking av individer. Idealistisk. Jeg syns det virker mer som en organisasjon en et parti, noe jeg startet mitt første innlegg med, og har ikke fått forandret inntrykket. Piratpartiet er kanskje for å stemme via data på andre saker enn bare når det er valg også. DVS mer demokrati... What, hvor står det at de er dømmende og fordomsfulle? Det er reflektert over tilbakemeldinger som 'folk flest er idioter' 'at folk med andre prioriteringer bor på mars' og lignende veldig saklig debattføring. Endret 27. februar 2013 av Priim Lenke til kommentar
Anders Pirat Skrevet 27. februar 2013 Del Skrevet 27. februar 2013 Idealistisk. Jeg syns det virker mer som en organisasjon en et parti, noe jeg startet mitt første innlegg med, og har ikke fått forandret inntrykket. Det er reflektert over tilbakemeldinger som 'folk flest er idioter' 'at folk med andre prioriteringer bor på mars' og lignende veldig saklig debattføring. Du innser ikke at internett har forandret hvordan et politisk parti skal være Priim. Det er hovedproblemet ditt. Internett er langt større enn den industrielle revolusjonen var i sin tid. Den forandret også politikken. Det samme vil internett gjøre. Piratpartiet er bare det første partiet som har forstått dette konseptet. Er ikke du villig til å se den nye tiden i hvitøyet heller? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå