Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bruktbil garanti.

Indian

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte meg en bruktbil fra Stamsaas Fritid i Sarpsborg. bilen skulle være i bra stand etter en intern test men en risting av hele bilen rundt 80km/timen og oppover ble ikke oppdaget av verkstedet. Jeg tok han på en tur men han merker ingenting og begge bakdekkene sliter på kanten.

I desember satt jeg inn bilen og de tok en kontroll av bakstilling og kjørevarmer som ikke virker.

En servicemann kom og sa at varmeren må byttes men verkstedet sier at bilen ble solgt uten garanti og sendte meg regning for denne servicemannen.

Har de lov å selge biler uten garanti?

Hvorfor skal folk kjøpe bruktbiler fra forhandler når de gir samme garanti som hos selgere i Finn?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingen er vel lovpålagt å gi garanti, men de må følge kjøpslover. Blant annet returrett er fastsatt, men jeg er usikker på akkurat hvilken lov som gjelder. Forbrukerkjøpsloven?

For at det skal kalles garanti, må det være tjenester utover det som kreves av kjøpslovene.

Lenke til kommentar

Hvor lenge etter kjøpsdato ble feilen oppdaget?

Gamle brukte biler selges som oftest uten garanti men den skal ihvertfall være i orden når man kjøper den hvis ikke noe annet er sagt.

Når jeg kjøper billigbiler fra forhandler beatler jeg med kredittkort og tar bilen inn på kontroll med en gang.... har spart noen kroner på det da man har mye sterkere forbrukervern når man handler på kreditt.

Endret av Nasciboy
Lenke til kommentar

Bilen var rimelig grei. Jeg tok den inn til en EU kontroll hos Møller og jeg er såpass bilkyndig at en NAF test er bortkastet penger.

Det måtte falle under +5 før jeg kunne se om kjørevarmeren var i orden. Det om ristinga har jeg klaget på hele tiden siden kjøp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...