Gjest Slettet+512 Skrevet 24. februar 2013 Del Skrevet 24. februar 2013 Hei, jeg vet ikke om dette er i den rette kategorien men. Jeg har en del videokassetter (bilder helt nederst) Disse har jeg veldig lyst til å digitalisere. Jeg har et gammel videokamera (sony ccd-tr820e) som passer til disse kassettene. Hva er den letteste måten å gjøre dette på? Jeg kjøpe en EasyCap, men jeg fikk ikke til lyd. Noen som vet en måte å fikse dette på eventuelt en annen måte å gjøre dette på? Jeg setter stor pris på hjelp! Lenke til kommentar
arthon Skrevet 24. februar 2013 Del Skrevet 24. februar 2013 De to kasettene er for to forskjellige systemer. Den øverste er en mini DV, digital video. Hvis du har kamera til den skal du kunne koble den direkte til PC, men trenger nok muligens et Firewire kort. Finner du instruksjonsboken (på nett) så burde den kunne fortelle hva slags plugg-inn system du kan bruke mot en PC. Nummer to er en Hi8 analog kassett, og burde passe til Sony kamera du nevner. For å digitalisere denne kassetten kan du kjøpe en USB dongel som denne TERRATEC GRABBY Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå