Leif__ Skrevet 24. februar 2013 Del Skrevet 24. februar 2013 Jeg har opprettet en side som heter www.naturogmiljo.net Dette er en webside der du kan sende inn bilder av naturen/miljøet der du befinner deg. Jeg har en pågående konkurranse hvor vinneren vinner et gavekort på netflix. Men jeg trenger og få folk til og vite om denne siden, jeg har facebook side www.facebook.no/naturogmiljo og har delt ting der, men tror ikke det fungerer så bra. Forslag til hvordan jeg kan få flere brukere? Har 4 forskjellige måter og laste opp bilder på. Instagram: tagg med @naturogmiljo Mail: [email protected] Twitter: #naturogmiljo Facebook: Laste opp på siden. Jeg skal og prøve og utvikkle siden om en stund til at alle kan laste direkte opp slik at bildet blir lagt inn automatiskt. Og folk kan stemme på siden. Vet dere hvilke folk/bedrifter jeg kan kontakte som kan lage/designe websider? Seriøse som tar litt betaling. Lenke til kommentar
Nacalai Skrevet 25. februar 2013 Del Skrevet 25. februar 2013 (endret) For det første, etter en kikk på siden din, så ser den veldig 2000-talls aktig ut, enkel grafikk, og ikke noe som fanger øyet! Designet er noe av det viktigste du må tenke på, hvis websiden ser veldig elegant ut hvis jeg som en vanlig person kommer inn dit, vil jeg kanskje bli der inne. Men hvis siden ser ganske simpelt og uproffesjonelt , styrer jeg unna.. Ta for eksempel http://www.arngren.net/, du ville ikke handlet noe derfra? Ser du bruker Wordpress blogg, jeg anbefaler deg å legge inn Wordpress-plattformen via wordpress.org, (ikke .com), når det da er lagt inn, har du tonnevis med plugins for auto-upload bilde greier, og ikke minst themes, du finner garantert et kjempeknall design som passer bra til din side. Wordpress.com, som du bruker nå, er ment for blogging og passer ikke akkurat for det du gjør. På de aller fleste hosting-leverandørene, så får du med epost-kontoer der du bruker domenet ditt som epost, slik som f.eks [email protected], det ser ikke så seriøst ut hvis man skal sende bilder til en gmail adresse, og velger kanskje å ikke laste opp noe. Hvor hoster du? Og til slutt, så er SEO - Search Engine Optimization, et av de viktigste faktorene når det gjelder å få besøkende, det gjør rett og slett at siden din og alle postene dine kommer riktig opp hos google, det finnes veldig gode SEO-plugins til Wordpress. Jeg har selv god erfaring med wordpress, og erfaring med å lage logoer og diverse. Er med i en ungdomsbedrift der vi spesialiserer oss på slikt, bare å ta kontakt på PM om du trenger hjelp! Endret 25. februar 2013 av nicwillu Lenke til kommentar
Leif__ Skrevet 25. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2013 For det første, etter en kikk på siden din, så ser den veldig 2000-talls aktig ut, enkel grafikk, og ikke noe som fanger øyet! Designet er noe av det viktigste du må tenke på, hvis websiden ser veldig elegant ut hvis jeg som en vanlig person kommer inn dit, vil jeg kanskje bli der inne. Men hvis siden ser ganske enkelt og dårlig ut, styrer jeg unna.. Ta for eksempel http://www.arngren.net/, du ville ikke handlet noe derfra? Ser du bruker Wordpress blogg, jeg anbefaler deg å legge inn Wordpress-plattformen via wordpress.org, (ikke .com), når det da er lagt inn, har du tonnevis med plugins for auto-upload bilde greier, og ikke minst themes, du finner garantert et kjempeknall design som passer bra til din side. Wordpress.com, som du bruker nå, er ment for blogging og passer ikke akkurat for det du gjør. På de aller fleste hosting-leverandørene, så får du med epost-kontoer der du bruker domenet ditt som epost, slik som f.eks [email protected], det ser ikke så seriøst ut hvis man skal sende bilder til en gmail adresse, og velger kanskje å ikke laste opp noe. Hvor hoster du? Og til slutt, så er SEO - Search Engine Optimization, et av de viktigste faktorene når det gjelder å få besøkende, det gjør rett og slett at siden din og alle postene dine kommer riktig opp hos google, det finnes veldig gode SEO-plugins til Wordpress. Jeg har selv god erfaring med wordpress, og erfaring med å lage logoer og diverse. Er med i en ungdomsbedrift der vi spesialiserer oss på slikt, bare å ta kontakt på PM om du trenger hjelp! Takk for svar. Jeg ser hva du mener, jeg ville ikke handlet på nettsiden du lenket til. Det er ganske fint at du skriver hva du mener om min side. Det er ikke alltid jeg ser det. Jeg har startet em overføring av nettsiden til one.com der skal jeg hoste det fra. Jeg skal og mulignens bruke jombla til og finne design som passer min side. JEg er ening at wordpress ikke helt passer til mitt bruk. Det er fem dager siden jeg startet med overføringen, så det burde snart være klart. Åja, det ser ikke veldig seriøst ut når de må sende til gmail adresser, jeg har en [email protected] men jeg får bare sendt e-post fra den, men ikke mottatt. Kan ha noe med overføringen og gjøre. Hvor mye tar du for og lage en logo? Den logoen jeg har nå er noe jeg laget på 1 min. Lenke til kommentar
Nacalai Skrevet 25. februar 2013 Del Skrevet 25. februar 2013 (endret) Takk for svar. Jeg ser hva du mener, jeg ville ikke handlet på nettsiden du lenket til. Det er ganske fint at du skriver hva du mener om min side. Det er ikke alltid jeg ser det. Jeg har startet em overføring av nettsiden til one.com der skal jeg hoste det fra. Jeg skal og mulignens bruke jombla til og finne design som passer min side. JEg er ening at wordpress ikke helt passer til mitt bruk. Det er fem dager siden jeg startet med overføringen, så det burde snart være klart. Åja, det ser ikke veldig seriøst ut når de må sende til gmail adresser, jeg har en [email protected] men jeg får bare sendt e-post fra den, men ikke mottatt. Kan ha noe med overføringen og gjøre. Hvor mye tar du for og lage en logo? Den logoen jeg har nå er noe jeg laget på 1 min. Bruker selv one.com, du skulle ha sagt ifra på forhånd, da hadde du kunne brukt min refferer-link og du kunne fått 3gb gratis ekstra lagringsplass når du registrerte deg Legg merke til det jeg sa, det er forskjell på wordpress.com og wordpress.org. - Wordpress.com, som du bruker/brukte er en bloggetjeneste. - Wordpress.org, er en webplatform, publiseringsplatform akkurat som Joomla, som du kan laste ned og legge inn på nettstedet ditt, det er denne jeg vil at du skal prøve, men for all del, prøv Joomla også! Du finner nok ut hva du syns er best. Men om du vil ha mest hjelp (fra meg ivertfall), så har jeg mest erfaring med wordpress. Endret 25. februar 2013 av nicwillu 1 Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 25. februar 2013 Del Skrevet 25. februar 2013 AHHH! Jeg som trodde vi kunne vinne canon kameraet i linken på facebook! Lenke til kommentar
TMB Skrevet 26. februar 2013 Del Skrevet 26. februar 2013 (endret) Hva med å fikse alle skrivefeilene? Da spesielt på Facebook-siden. Ikke noe som oser useriøsitet mer enn masse skrivefeil. Hvordan er det forresten med opphavsretten hvis jeg sender inn et bilde? Mtp. at du laster de opp på Facebook blir den borte og det tviler jeg på at så mange er interessert i. Endret 26. februar 2013 av TMB Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå