velsefrikk Skrevet 24. februar 2013 Del Skrevet 24. februar 2013 Jeg har kjøpt en Intel vannavkjøling av type RTS2011LC, koblet den til, og alt er som det skal, men jeg syntes den bråker veldig. Noen som vet om det er mulig å gjøre noen justeringer angående det? Jeg brukte også kjølepastaen som fulgte med, hvor ofte må den byttes, og burde jeg bruke en annen type snarest? Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 24. februar 2013 Del Skrevet 24. februar 2013 Kjølepastaen som følger med vil ikke erodere hverken kjøler eller prosessor, så den må ikke byttes. Når du på den andre siden får MX2 for 49 kroner inkl. frakt, så er det nok greit å bytte ut. Er det pumpa eller vifta som bråker? Hvis viften, bytt ut den. Hvis pumpen, prøv å vippe på PC-en. Hvis den blir stillere når du vipper på den, så har du fått en dårlig enhet, og må klage til selger. Du kan også stille ned spenningen til pumpen så den bråker mindre. Hvorvidt pumpen tåler det vet jeg ikke. Lenke til kommentar
velsefrikk Skrevet 25. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2013 takk for svar. Det er vifta som bråker, hvis jeg tar hånden foran uttaket så blir lyden mere dempet, men det er vel bare fordi jeg blokkerer luft og lyd. Men jeg kunne gjerne stilt ned pumpen eller viften, men vil jo ikke gjøre det på bekosting av maskinen, og kanskje oppleve skader pga det. Vil det hjelpe med en annen vifte en den som fulgte med? isåfall, hvilken vifte burde jeg kjøpe da? Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 25. februar 2013 Del Skrevet 25. februar 2013 Først og fremst, åpne maskinen og stopp viften med fingeren. Da finner du ut om det er den som bråker. Så kan vi ta det videre derfra ;-) Lenke til kommentar
velsefrikk Skrevet 25. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2013 Okei. da var det gjort. helt klar viften som står for all bråket Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå