20KF Skrevet 24. februar 2013 Del Skrevet 24. februar 2013 Hei! Jeg skal skrive en oppgave om Kurt Cobain (i hovedsak hans tekster) og trenger litt hjelp. Skal velge ett tema og deretter finne sangtekster som omtaler det temaet. Jeg tenker å velge psykiske problemer som angst og depresjoner som temaet, og da har jeg veldig lyst til å skrive om Cobain. Jeg vet litt, men ikke så mye om dette, og håper at det er noen Cobain-eksperter her som vil hjelpe meg! Hvilke tekster bør jeg se på? Postet en lignende tråd i skolehjelp-tråden, men fikk ikke så mye respons der, så jeg tenkte at den kanskje passet litt bedre her med alle musikknerdene. I låten "Lithium" skrev han for eksempel "I'm so happy cause today I found my friends - They're in my head". Håper på hjelp fra dere! Takk på forhånd. Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 24. februar 2013 Del Skrevet 24. februar 2013 Hei! Jeg skal skrive en oppgave om Kurt Cobain (i hovedsak hans tekster) og trenger litt hjelp. Skal velge ett tema og deretter finne sangtekster som omtaler det temaet. Jeg tenker å velge psykiske problemer som angst og depresjoner som temaet, og da har jeg veldig lyst til å skrive om Cobain. Jeg vet litt, men ikke så mye om dette, og håper at det er noen Cobain-eksperter her som vil hjelpe meg! Hvilke tekster bør jeg se på? Postet en lignende tråd i skolehjelp-tråden, men fikk ikke så mye respons der, så jeg tenkte at den kanskje passet litt bedre her med alle musikknerdene. I låten "Lithium" skrev han for eksempel "I'm so happy cause today I found my friends - They're in my head". Håper på hjelp fra dere! Takk på forhånd. Nirvana ga ut tre album, du burde orke å høre igjennom dem, og da burde du og klare å identifisere de tekstemnene du ser etter. Lenke til kommentar
20KF Skrevet 24. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2013 Jeg har hørt igjennom albumene flere ganger. Jeg vil egentlig bare ha litt starthjelp i forhold til hvordan jeg kan skrive oppgaven, og hva som er de viktigste tekstene i forhold til det jeg beskriver osv. Lenke til kommentar
20KF Skrevet 24. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2013 Og når jeg tenker meg om, så kan det også være tekster av andre band/artister så lenge det omhandler det samme temaet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå