Disco Stu Skrevet 24. februar 2013 Rapporter Del Skrevet 24. februar 2013 Hei Jeg har gått mye på ski i vinter, og tenker å fortsette den gode trenden med å sykle til jobb når snøen går. Problemet er at jeg har fint lite peiling på sykkel. Hvordan kan jeg orientere meg i jungelen? Hvordan vet jeg hva som er best for MEG? Jeg skjønner at det er lurt å høre med butikker som har peiling, men jeg stoler ikke 100% på selgere, og vil gjerne ha litt grunnkunnskap før jeg drar for å handle. Hvilke butikker anbefaler dere? Til info så vil det være 70% grus 30% asfalt. Knapt 2 mil hver vei Lenke til kommentar
sverreb Skrevet 24. februar 2013 Rapporter Del Skrevet 24. februar 2013 Litt avhengig av grusveiens beskaffenhet ville jeg ha siktet mot CX, hybrid med stiv gaffel eller lett 29'er terrengsykkel (I synkende grad av kvalitet på veien) Grusvei krever ikke normalt dempegaffel, men om den er veldig ujevn kan man spare hendene litt. Hvis du skal få butikkanbefaløinger bør du si noe om budsjett og hvor du bor. Lenke til kommentar
Disco Stu Skrevet 26. februar 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 26. februar 2013 (endret) Litt avhengig av grusveiens beskaffenhet ville jeg ha siktet mot CX, hybrid med stiv gaffel eller lett 29'er terrengsykkel (I synkende grad av kvalitet på veien) Grusvei krever ikke normalt dempegaffel, men om den er veldig ujevn kan man spare hendene litt. Hvis du skal få butikkanbefaløinger bør du si noe om budsjett og hvor du bor. Jeg har lest endel tråder, og CX kommer stadig igjen. Hva er CX? Budsjettet er på rundt 10.000,- og bor i Oslo området Endret 26. februar 2013 av Disco Stu Lenke til kommentar
sverreb Skrevet 27. februar 2013 Rapporter Del Skrevet 27. februar 2013 CX = Cyclocross CX sykler ser ut som racersykler med bukkestyre 700c hjul og bratte vinkler, men har plass til grovere dekk. CX funker greit for de fleste grusveiene i marka, men noen blir brattere enn behagelig på cx geometri, stier passer den dårlig på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå