Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Kirurg uten skrupler?

AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Beklager for tittelen, det er vanskelig å lage en tittel som forklarer hva jeg mener.

Litt grunninformasjon først:

Jeg er en ung kvinne som sitter i rullestol og har en medfødt skade i ryggmargen. Dette gjør meg delvis lammet. Jeg har vært aktiv gjennom mine tenår med gåing innendørs, regelmessig ridning og svømming samt timer hos fysioterapaut. Så skjedde det masse rart da jeg var 16 og jeg ble sittende mer og mer i rullestolen. Etter noen år merket jeg at jeg fikk store smerter i min høyre hofte når jeg sto. Etterhvert ble det så ille at det kunne gjøre vondt når jeg bare beveget meg fra sofa til stol, og til og med når jeg bare satt og slappet av. Røgnten avslørte at hoften min var noe ut av ledd, og at brusken mellom var nesten helt nedslitt. Det ble bestemt at jeg skulle få nytt hofteledd for å fjerne smerten, jeg ble forklart at det var ingen vei rundt det.

I begynnelsen av 2013 så undergikk jeg en operasjon på rikshospitalet. Jeg hadde da levd med smertene i 2-3 år.

Etter operasjonen ble jeg fortalt at de åpnet meg opp og så på hofteleddet og at brusken var fin, men siden jeg var hoven rundt, og jeg siterer dette nesten ordrett, gjennomførte de operasjonen uansett.

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre av meg. Brusken var helt fin, og istedet for å sy meg igjen og prøve å finne ut av HVORFOR jeg var hoven og om det var noe annet man kunne gjort så bare kuttet de av meg hoftebenet og satte i en kunstig en. ''Er dette ''just for kicks''?? Er det riktig av dem at de kan bare gjøre sånt??'' tenker jeg ofte mens jeg får panikk og tårene presser på.

Er dette riktig eller moralsk rett å gjøre?? Hvem er det jeg tar kontakt med angående dette?? Hva kan bli gjort?? Jeg sitter her med konstant smerte og ubehag, og kanskje bare fordi de ville gjennomføre operasjonen siden de hadde åpnet meg allerede.

Jeg hadde avtalt at operasjonen skulle gjennomføres på det grunnlag av at den skulle ta smertene mine vekk, og istedet så ble jeg gjort enda mer handikappet og etterlatt for meg selv (bokstavelig talt!!!!) etter en uke på sykehuset.

Saken er også det at jeg undrer på om jeg skal vente litt, la de 3 første, kritiske hvilemånedene gå og se om smerten letter og om jeg kan bevege meg uten større smerter. Finnes det noen foreldesestid på dette? Isåfall hvor er grensen? Burde jeg handle nå?? Og hvem tar jeg da kontakt med??

Hilsen en ekstremt fortvilt jente Anonym poster: 72971a0dfcbc8c488095c2546e890dd6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...