Gå til innhold

Trenger hjelp til lodding

stoffix

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

He heee!! Der fikk jeg meg en billig latter! :lol: Men du er unnskyldt - ikke alle som skjønner det sånn uten widerøe. Kanskje det er på tide med en liten loddeguide på Overklokking.no? :)

PS: denne var feilpostet, så jeg flytter den til rett kategori og endrer topic til noe som passer saken bedre.

Lenke til kommentar
De trådene jeg har lest, der begge to (yummy og skrue) er involvert, kommer alltid yummy først. Få opp tempoet, skrue! :lol:

ROOFL!

Hadde det ikke vært for at jeg knotta ned et relativt langt innlegg om polering av kjøleblokker, så hadde jeg nok tatt´n!

Some day.... :D

Lenke til kommentar
De trådene jeg har lest, der begge to (yummy og skrue) er involvert, kommer alltid yummy først. Få opp tempoet, skrue! :lol:

ROOFL!

Hadde det ikke vært for at jeg knotta ned et relativt langt innlegg om polering av kjøleblokker, så hadde jeg nok tatt´n!

Some day.... :D

Ja, Skrue. Du eller Hondaen får "svi ihop" en lodde guide. Kan se ut som om det kan trengs? nei, men seriøst, har man ikke loddet før, så er det ikke alltid rett frem å bare begynne heller!

:lol:

Lenke til kommentar
Hei.

Har stor respekt for kunnskapene til Skrue og Hondaen (og alle dere andre).

Her kan de spare seg arbeidet da en utmerket loddeguide finnes her:

http://www.epemag.wimborne.co.uk/solderpix.htm

Good Luck.

Må jo være enig i at den så veldig bra ut, med gode og forklarende bilder. Men ettersom jeg er godt i gang med en egenprodusert greie, så kan det vel være greit med en norsk variant også?

Men takker for tipset, uansett! :)

Lenke til kommentar

Hei.

Skrue, for all del, ingenting er bedre enn en egenprodusert guide på norsk! Ikke alle er like stive i engelsk som i ryggen!!

Documentation is like sex. When it's good, it's very, very good. When it's bad, it's still better than nothing!!

Keep up the good work.

Lenke til kommentar

Det kan nok være riktig.

Men om man velger en type som er beregnet for elektronikk, så vil man uansett få et tinn som er optimalt for dette.

Det kan også være greit å vite at loddetinn kan fåes med forskjellig smeltepunkt, legeringen i tinnet avgjør det.

Den utlovede loddeguiden er forresten ferdig skrevet, det gjenstår kun å legge inn litt fler illustrasjoner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...