Fylla Skrevet 24. februar 2013 Del Skrevet 24. februar 2013 Hei. Lurer på om det er noe vits for meg og oppgradere men har en viss anelse om at det er noen komponenter som kunne trengt seg oppgradering. -Asus Sabertooth Z77 Intel 1155 Socket -Intel i5 3570k 3.4GHZ -Gainward GTX 670 Phantom -Patriot Sector 5 16GB Minne Cpu er vannkjølt av h100i! Maskinen brukes til gaming. har vurdert og bytte ut minnet men er usikker siden jeg ikke har noen kjenskap til. http://www.newegg.com/Product/Product.aspx?Item=N82E16820220466 men er åpen for forslag, har 3000kr i budsjettet mitt for oppgradering + det som blir byttet ut kommer til og bli solgt så det blir litt mer å svi av på upgrades Lenke til kommentar
EvenAug Skrevet 24. februar 2013 Del Skrevet 24. februar 2013 (endret) Minnet jobber på 1333MHz, noe som er lavere enn "normalen" på 1600MHz, men du vil neppe oppleve noe merkbart ytelseshopp. Med 3.000kr i budsjett ville jeg enten lagt pengene i headset, bedre tastatur/mus eller skjerm. Eller bare spare de så du har penger på bok når du virkelig trenger å oppgradere noe Endret 24. februar 2013 av EvenAug 1 Lenke til kommentar
Andey- Skrevet 24. februar 2013 Del Skrevet 24. februar 2013 Som EvenAug skriver, så er oppgradering av minne, noe du tjener lite på målt i FPS/hastighet. I det daglige merker man lite/ingen forskjell på hverken 1333/1600mhz eller 16/32gb. Den største oppgraderingen du kan gjøre er nok å kjøpe et 670-kort til - hvorvidt du har behov for dette, og hvor kosteffektivt det er på sikt kan jeg absolutt ikke garantere for. Hva er årsaken til at du ønsker å oppgradere? Noen spill/programmer som sliter nevneverdig? Lenke til kommentar
mna Skrevet 24. februar 2013 Del Skrevet 24. februar 2013 (endret) Hei. Lurer på om det er noe vits for meg og oppgradere men har en viss anelse om at det er noen komponenter som kunne trengt seg oppgradering. -Asus Sabertooth Z77 Intel 1155 Socket -Intel i5 3570k 3.4GHZ -Gainward GTX 670 Phantom -Patriot Sector 5 16GB Minne Cpu er vannkjølt av h100i! Maskinen brukes til gaming. har vurdert og bytte ut minnet men er usikker siden jeg ikke har noen kjenskap til. http://www.newegg.co...N82E16820220466 men er åpen for forslag, har 3000kr i budsjettet mitt for oppgradering + det som blir byttet ut kommer til og bli solgt så det blir litt mer å svi av på upgrades hvis det ikke er gjort kan du overklokke cpu Endret 24. februar 2013 av mna Lenke til kommentar
Fylla Skrevet 25. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2013 ja har vært inne på tanken og invistere i et 670 kort til når jeg finner et tilbud på det. nei grunnen er vell mest på grunn av jeg liker som alle andre å kjøre alt på ultra, Far Cry 3 ser ut til å fuske en del med ultra setting, har vært i tanken om at maskinen blant annet kommer til og fuske på Crysis 3. Cpuen er ikke klokket, det var grunnen til at jeg kjøpte H100i kjøla for og kunne gjøre det men så er jeg noob når det kommer til klokking, er det en enkel prosess? Lenke til kommentar
Fylla Skrevet 25. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2013 fikk sjekka litt, har feil informert angående brikkene mine, det er 16gb DDR3 PC3-12800 1600mhz Extreme Performance Enhanced Latency. har aktivert XMP i bios! http://cdon.no/elektronikk/patriot_memory_8gb_ddr3_1600mhz_pc3-12800_gaming_sector_5_dual_channel_kit%3A(2x4gb)_(9-9-9-24)_xmp_re-14188031 Lenke til kommentar
BioNor Skrevet 25. februar 2013 Del Skrevet 25. februar 2013 (endret) Beste "oppgraderingen" du gjør, er å klokke cpu. Jeg brukte i underkant av 15 min på klokke til 4,6Ghz med samme cpu som deg. Kjørte Prime95 stabilt i tre-fire timer og har ikke opplevd noen form for ustabilitet. Puristene mener det sikkert er for lite, men godt nok for meg:-) Sett heller pengene inn på en egen konto for senere oppgraderinger... Endret 25. februar 2013 av BioNor Lenke til kommentar
Stagga89 Skrevet 25. februar 2013 Del Skrevet 25. februar 2013 Last ned AI suite fra Asus, der ligger det et "overklokkingsprogram" som gjør jobben for deg, kjør det og vips så er du oppe i 4,5GHz Lenke til kommentar
mna Skrevet 25. februar 2013 Del Skrevet 25. februar 2013 Last ned AI suite fra Asus, der ligger det et "overklokkingsprogram" som gjør jobben for deg, kjør det og vips så er du oppe i 4,5GHz liker ikke oc'en du får da den kjører opp bclk noe som ikke trenges eller er å anbefale. google hk å cpu å du finner fort ut hvordan (ligger både bildeguider å filmer) med dagen bioser er det bare noen få tastetrykk(multiplier å volt stort sett) så er du fort 1ghz i pluss på intel k prossesorer Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 25. februar 2013 Del Skrevet 25. februar 2013 Skal du overklokke cpu så SKAL det gjøres I bios. Finnes ikke vanskelig, bare søke på overclock og cpu, så finner du mange guides. Lenke til kommentar
Fylla Skrevet 25. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2013 Takker og bukker, får vell prøve ut å se hva Vannkjøla duger til men om jeg anskaffer meg et nytt gtx 670 phantom kort renger jeg vell med at Strømforsyninga må byttes ut. Har en Corsair CX600Watt! Lenke til kommentar
torfinns Skrevet 25. februar 2013 Del Skrevet 25. februar 2013 Ifølge praktiske forsøk som dette tror jeg du med god margin kan fortsette med strømforsyningen du har. Om du opplever ustabilitet i noen form kan du sansynligvis regne med at din PSU ikke leverer nok/ stabil strøm. Lenke til kommentar
EvenAug Skrevet 25. februar 2013 Del Skrevet 25. februar 2013 Husk at det å kjøre SLI ikke er 100% problemfritt. Du bør sette deg inn i hva microstuttering er og hvordan enkelte spill ikke trives med SLI. Stort sett er det bra, men det er en liten hake ved moroa Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå