Nautica Skrevet 24. februar 2013 Del Skrevet 24. februar 2013 Ser ut som det begynner og løsne på informasjon angående neste generasjon EOS-M. Canon rumors "CR1" 24mp APS-C Sensor New generation AF system DIGIC V Removable Electronic Viewfinder (Very high resolution) Optional grip attachment 5fps Slightly larger than the current EOS M Introduced with 3 more lenses $999 USD Nå begynner det og bli mer fornuftige spesifikasjoner, og noe mer interessant for meg en første generasjon. Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 24. februar 2013 Del Skrevet 24. februar 2013 Ja, det skulle bare mangle...! Førsteutgaven får en nok til gibortpris etterhvert, slik at det blir mulig å få den i "samlingen".... Skal bli artig å se hva de får til etterhvert... Lenke til kommentar
Arne M Skrevet 27. april 2013 Del Skrevet 27. april 2013 Ser ut til at det stemmer. http://www.canonrumors.com/2013/04/the-future-of-eos-m-cr1/ Ser bra ut. Voldsomt hvor Canono er aktive for tiden. Ny 7D, 100D og Eos-M. Arne M Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 27. april 2013 Forfatter Del Skrevet 27. april 2013 (endret) Ser bra ut. Voldsomt hvor Canono er aktive for tiden. Ny 7D, 100D og Eos-M. Arne M det er en stund siden canon kom med virkelige nyheter og "alle" tror at canon kommer med flere nyheter relativt fort når de får den nye sensorfabrikken oppe å gå. Endret 27. april 2013 av Nautica Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 4. mai 2013 Del Skrevet 4. mai 2013 Nå "dumpes" vel også prisene på EOS M kit m/blitz, så er vel ikke så langt unna med en ny utgave... Skal bli kjekt å få tak i en billig EOS M... (den tar jo bra nok bilder da, om en greier å se bort fra div. svakheter ellers....)... Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 4. mai 2013 Del Skrevet 4. mai 2013 (endret) Jeg er særdeles fornøyd med mitt kjøp av Canon EOS M m/ EF-M 18-55mm og Speedlite 90EX til 1995,- på timestilbud hos komplett.no for en liten stund tilbake. Kanskje det beste kjøpet jeg noensinne har gjort. Etter at jeg kjøpte Canon EF-M 22mm f/2 STM, så har det blitt et kamera jeg alltid har med meg. Bildekvaliteten er også meget god. Autofokus og bevegelige motiver? Glem det... Dette er et kamera for stillestående motiver og lite bevegelse. Og på dette området leverer det bildekvalitet i toppsjiktet (sammenlignet med andre kamera i samme sjanger). Man kan se at Canon virkelig har tweaket sin 18MP-sensor, for bildekvaliteten er et steg opp fra 7D (som jeg også har). Litt finere kvalitet på høy ISO (uten at det blir mer tilgriset av støyfjerning/støysmøring). Det blir spennende å se hvilket kamera Canon introduserer sin nye APS-C sensor på. Blir det EOS 7D mkII, 70D eller M2? Jeg tipper vi får alle tre servert temmelig likt. Endret 4. mai 2013 av Andreasfe 1 Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 1. august 2013 Del Skrevet 1. august 2013 Litt merkelig at det er så stille mht. en ny EOS-M egentlig.... Kan det bety at Canon ikke satser "noe særlig" på den allikevel.... ? Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 1. august 2013 Forfatter Del Skrevet 1. august 2013 (endret) Det er en lansering/annonsering i sluttet av august, kan hende det blir en ny EOS-M. Endret 1. august 2013 av Nautica Lenke til kommentar
TorVidle Skrevet 2. august 2013 Del Skrevet 2. august 2013 Det er en lansering/annonsering i sluttet av august, kan hende det blir en ny EOS-M. Det står vel der at det er snakk om powershot/kompaktkamera? Slik jeg vurderer det ser det ut til at det blir lite nytt angående systemkamera fra canon resten av dette året. Jeg håper jeg tar feil, men det virker som om de fremdeles sliter med etterslepet pga forsinkelser med utvikling av ny sensorgenerasjon. Verdenssalget av speilløse har heller ikke tatt av noe særlig så og mulig at de har nedprioritert lanseringer av nye speilløse. Samtidig bør jo canon komme med flere objektiver for serien, noe som er like viktig dersom de vil vise at de satser på speilløse. Tor Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 2. august 2013 Del Skrevet 2. august 2013 Man skulle nesten tro at de ulike produsentene fulgte hverandre med agenter på innsiden og svære teleobjektiver men første generasjon EOS-M er helt klart beviset på at Canon ikke driver med sånt. Hadde de gjort det hadde de oppdaget hvordan bla Olympus sin første PEN og Fuji har fått juling pga rumpe autofokus. Bedre lykke neste gang ! Lenke til kommentar
Bringisen Skrevet 2. august 2013 Del Skrevet 2. august 2013 Vel , jeg synes ikke Canon har bommet så mye. Bildekvaliteten til EOS-M er så vidt jeg har forstått ganske så bra og i noen tilfeller bedre enn både Olympus og Panasonic sine speilløse system kamera. Canon benytter en ganske stor og god sensor som i noen tilfeler gir bedre kvalitet enn 650D/700D Størrelsen og kvalitetsfølelsen er det etter min mening heller ingen ting å si på. Har så vidt tafset på et i butikken. Jeg synes også det er flott å kunne benytte alle objektivene som jeg allerede har i nødsituasjoner hvis ikke speilreflekshuset er med. Det jeg er usikker på er autofokus , om jeg vil bli skuffet. Dessuten føler jeg et sterkt behov for øyesøker , dette var noe av det jeg savnet mest da jeg hadde EL-P3. Så på bakgrunn av dette avventer jeg kamera nummer to kjøp for å se hvordan en eventuell ny EOS-M blir. Hvis denne ikke blir som forventet , blir det sikkert en brukt OMD , S100X eller den nye Panasonicen når den havner på brukt markedet. Tror ikke jeg vil gi så mye mer enn 5000,- for et kamera nummer to. Det vil nok ikke bli brukt så mye , det fant jeg ut med ELP-3 som jeg hadde en kort periode. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 2. august 2013 Del Skrevet 2. august 2013 Bildekvaliteten til EOS-M er så vidt jeg har forstått ganske så bra og i noen tilfeller bedre enn både Olympus og Panasonic sine speilløse system kamera. Canon benytter en ganske stor og god sensor som i noen tilfeler gir bedre kvalitet enn 650D/700D EOS M har identisk sensor med 650D/700D; så jeg tviler på at den kan levere bedre kvalitet Men den leverer heller ikke dårligere bilder. Sensoren er noenlunde på samme nivå som 16MP sensoren til Olympus, og er dermed noe bedre enn 12Mpx sensoren i E-PL3 Lenke til kommentar
knutinh Skrevet 2. august 2013 Del Skrevet 2. august 2013 (endret) Jeg kjøpte Sony RX100M2 som lommekamera i tillegg til speilrefleks. Det vurderte å kjøpe EOS-M istedet, men det som fikk meg fra det var: -Jeg var mest interessert i EOS-M+22mm+adapter. Denne pakken var betydelig dyrere enn EOS-M m kit/blitz når jeg sjekket -EOS-M er fremdeles i største laget når hensikten er å utfylle DSLR, ikke erstatte (spesielt med kit-objektiv) -Selv om EOS-M kan bruke EF-objektiver så er jeg skeptisk til å ha to system-kamera som begge "vil" ha nytt ekstra-utstyr. Et kompakt-kamera legger naturlige begrensninger på utgiftssiden :-) Det som frister mest med EOS-M er: -Kompatibel med min EF-(S)-optikk -Ganske stor sensor -Kan kjøre Magic Lantern software Jeg forstår ikke fascinasjonen for modulær EVF. Jeg vil gjerne ha EVF (og savner det på RX100), men en ekstern duppeditt som gjør det vanskelig å presse kamera ned i lommer/vesker/bag og sårbar for knekk? Nei takk, gi meg enten kamera med integrert EVF eller ingen EVF (og tilhørende størrelse/pris-reduksjon). En EOS-M2 med integrert EVF og 70D sin sensor (gitt at dual-pixel teknologien fungerer så godt som noen av oss håper) kan bli knall - og vil helt sikkert ikke bli dumpet til 2999,- eller 1999,- med det første. -k Endret 2. august 2013 av knutinh 1 Lenke til kommentar
Bringisen Skrevet 2. august 2013 Del Skrevet 2. august 2013 EOS M har identisk sensor med 650D/700D; så jeg tviler på at den kan levere bedre kvalitet Men den leverer heller ikke dårligere bilder. Sensoren er noenlunde på samme nivå som 16MP sensoren til Olympus, og er dermed noe bedre enn 12Mpx sensoren i E-PL3 Ikke vet jeg , men har lest av en eller annen grunn presterte den litt bedre på høy ISO. Ikke det at jeg tror de fleste av oss ser forskjell men det var bare et utsagn Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 19. august 2013 Forfatter Del Skrevet 19. august 2013 (endret) Ser ut som ryktene skal ha det til at vi ser en ny EOS-M akkurat i tide til julehandelen. We’re told that an announcement date hasn’t been finalized for the EOS M camera(s), but at least one camera will be available before Christmas of this year. Det blir også en "entusiast" utgave etterhvert. We’re told again, that there will be two camera bodies announced. One very similar to the current EOS M and a camera that is “higher end”, though it was noted that the “higher end” camera could be pushed into the new year. Samt en makro og en telezoom. Endret 19. august 2013 av Nautica Lenke til kommentar
TorVidle Skrevet 19. august 2013 Del Skrevet 19. august 2013 Ser ut som ryktene skal ha det til at vi ser en ny EOS-M akkurat i tide til julehandelen. Det blir også en "entusiast" utgave etterhvert. Samt en makro og en telezoom. -Og jeg ser at vedkommende "ryktemannen" selv, rangerer ryktet lavt og er noe tvilsom til om det blir noe mer EOS-M med det første (hvis du ser på toppen her så var vel ryktet det samme i februar, men nå et halvt år senere virker det like mye ute i det blå) Tor Lenke til kommentar
se# Skrevet 20. august 2013 Del Skrevet 20. august 2013 -Og jeg ser at vedkommende "ryktemannen" selv, rangerer ryktet lavt ............ Jeg synes Canon rumors er en av de mer edruelige ryktesidene og når han setter lav sannsynlighet på ryktet så er det jo fordi han ikke har noe særlig tiltro til det. Men at det kommer en ny Eos M virker sannsynlig, Canon vil vel bare tømme lagrene først. Siden Canon har rapportert om lavere enn forventet (dårlig) salg av Eos M kan nok lagertømmingen ta en stund, men før (helst) eller siden må de skjære gjennom og få ut en ny modell. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 20. august 2013 Forfatter Del Skrevet 20. august 2013 (endret) -Og jeg ser at vedkommende "ryktemannen" selv, rangerer ryktet lavt Jeg tolker det dithen at Canon* håper og få lansert et nytt før jul men er ikke sikker, det er fornuftig og få det ut i hyllene til julehandelen. *Ryktemanns kilde er nok en som har innsikt i Canon. Endret 20. august 2013 av Nautica Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 18. september 2013 Forfatter Del Skrevet 18. september 2013 Nå har det begynt og ryktes igjen, selv om ryktene må taes med en kjempestor klype salt. Another couple of emails have mentioned at least one of the updated EOS M bodies will feature the same 20.2mp APS-C sensor as the EOS 70D. DIGIC 6 is also going to be in both bodies Og det ryktes også at ny EOS-M blir lanser denne uken, men det tror jeg ikke på Lenke til kommentar
skrim Skrevet 19. september 2013 Del Skrevet 19. september 2013 Blir interessangt å se hva de kommer med uansett. Mulig 7D går over i pensjon brått Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå