Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Kor lang tid tar det før kroppen avvenner seg kaffi/koffein?

medlem-156941

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når ein drikk kaffi venner jo kroppen seg til mengda koffein, og energinivået vil berre kome til "normalnivået" etter jevn drikking med kaffi.

Eg lurer på kor lang tid det tar før kroppen kjem tilbake til normalt energinivå dersom ein sluttar å drikke det.

haha lurer på det samme! kaffen rævkjører kroppen min og tenna for den sagts skyld

Lenke til kommentar

jeg ble avhengig av kaffe/koffein mens jeg studerte i Australia. I den form at jeg ble slapp og fikk hodepine på kvelden om jeg ikke drakk mine faste kopper kaffe om formiddagen. Det ble mye espressobasert kaffe der nede og det var nok mer koffein i den kullsvarte kaffen jeg fikk på sjappa jeg handla på universitetet. Tok noen uker før jeg kom i normal modus igjen. Drikker bare en eller to kopper med normalt sterk traktet kaffe om morgenen nå, så overgangen ble smud.

Lenke til kommentar

Hmm, ja, kan hende. Men for meg har det iallfall variert med at eg plutselig en dag kan vere heilt tom for energi uten grunn, dei første dagane etterpå... Ellers er det av og til eg har pausar då eg ikkje drikker kaffi på fleire veker, men at eg plutselig tar meg en kopp rett og slett fordi eg har lyst på, ikkje fordi eg treng noko oppkvikkande/meir energi.

Eg ser jo ikkje på kaffidrikking som noko problem egentlig, for det er jo stort sett slik at ein har tilgang til det på skule/jobb etc, uten at nokon ser på det som rart eller upassande (til ein viss grad), i motsetning til røyk/snus. Problemet er jo at dersom eg er på en heavy kaffidrikkeperiode, vil eg ha ekstremt kort lunte eller lavt energinivå om eg ikkje får ein kopp om morgonen f eks. :p

Lenke til kommentar

En ukes tid, så er man på god vei mot sitt vanlige jeg igjen. Jeg drakk store mengder kaffe på jobben tidligere, og la merke til at kaffeperiodene mine hang sammen med et stort behov for å sove middag da jeg kom hjem etter jobb. Da jeg avvente meg selv i perioder, var jeg ikke på langt nær like trøtt da jeg kom hjem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...