Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

[Løst] Hjelp til kjøp av skjermkort

spot_

Anbefalte innlegg

Hei,

Håper folk kan komme med noen ideer hvilket skjermkort jeg burde kjøpe, eller kanskje om jeg burde vente litt, har ikke fått fulgt med om de snart lanserer et nytt kort evt.

Har pr dags dato Radon 6970 og har hatt dette kortet i ca 2,5år og er strålende fornøyd. Kortet skal hovedsaklig bli brukt til gaming og streaming. Her er det snakk om ingen tunge spill, men kanskje det blir det i framtiden.

Har sett for meg http://GIGABYTE RADEON HD7970 OC 3GB PCI-E DVI/DP

Mvh

Eqip

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lønner seg nesten aldri å tenke fremtidsrettet når det gjelder pc og data. Det betaler man altfor mye for. Kjøp akkurat det du trenger i dag og vent med å oppgradere til det er nødvendig. Det kommer noe nytt som er bedre hele tiden. Hvis du synes ditt 6970 funker i dag så behold det en stund til. Det er i hvert fall min erfaring. Vanskelig å holde igjen kjøpelyst da men...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Lønner seg nesten aldri å tenke fremtidsrettet når det gjelder pc og data. Det betaler man altfor mye for. Kjøp akkurat det du trenger i dag og vent med å oppgradere til det er nødvendig. Det kommer noe nytt som er bedre hele tiden. Hvis du synes ditt 6970 funker i dag så behold det en stund til. Det er i hvert fall min erfaring. Vanskelig å holde igjen kjøpelyst da men...

Det som er greia, at det funker kanskje akkurat for lite, hvis jeg streamer også :p Så er et lite dilemmer + er gira på noe nytt, som du nevner kjøpelyst :p

Endret av eqip
Lenke til kommentar

Har ikke erfaring med Gigabyte, men slik jeg har forstått det på andre, er det et godt kort. 7970Ghz er forøvrig et veldig godt og kraftig kort som du nok kan ha like lenge som ditt nåværende så lenge du ikke skal kjøre tunge spill.

PS: Linken din fugerte ikke, men går utfra det er dette kortet du mener

Lenke til kommentar

Har ikke erfaring med Gigabyte, men slik jeg har forstått det på andre, er det et godt kort. 7970Ghz er forøvrig et veldig godt og kraftig kort som du nok kan ha like lenge som ditt nåværende så lenge du ikke skal kjøre tunge spill.

PS: Linken din fugerte ikke, men går utfra det er dette kortet du mener

Korrekt.

Sikker på at det er skjermkortet som ødelegger for deg under streaming og ikke software eller CPU?

Ganske sikker, kjører en SSD disk og OBS og i7-2600k klokka til 4Ghz så skal ikke stå på den så vidt e vet :)

Lenke til kommentar

Når du kjører et spill, og skal streame det krever det betydelig mer CPU. Jo høyere oppløsning og kvalitet på streamen, jo mer CPU kreves det.

Jupp iknow, men 4Ghz skal være nok til å streame i full hd og desent kvalitet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...