sveibuen Skrevet 24. februar 2013 Del Skrevet 24. februar 2013 Som tittelen sier, så fikk jeg tak i et par rutere og en switch. Er det noen som kan si noe om disse ? Cisco 887V RouterBoard 450G Dell powerconnect 2216 Er dette noe brukende ? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 24. februar 2013 Del Skrevet 24. februar 2013 Virker som at det er brukbare saker hardwaremessig, med relativt moderne specs. 450G kan flashes med Openwrt http://www.cisco.com/en/US/docs/routers/access/800/firmware/release/notes/VDSL2/fwrnd22e.html#wp44659 http://wiki.openwrt.org/toh/mikrotik/rb450g Lenke til kommentar
covah Skrevet 24. februar 2013 Del Skrevet 24. februar 2013 Dell'en er en switch, ikke en router. Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 24. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2013 Vet Dellen er en switch Å jeg har et spørsmål ang Dellen Er det bare plugg an play med den switchen ? Eller må jeg innpå å fikse litt selv ? Ciscoen har jeg lest meg opp litt på og den er litt vanskelig å holde på med, da den ikke har noe brukergrensesnitt :o Eller finnes det et oppgradering som gir dette ? 450en: Den openwrt, gir den en god brukergrensesnitt ? Lenke til kommentar
j-- Skrevet 24. februar 2013 Del Skrevet 24. februar 2013 Cisco blir normalt sett confet i CLI, altså uten et grafisk grensesnitt. 877W har ingen rutede ethernet-porter, som vil si at om du ikke bruker DSL-porten på den ut mot internett så har du kun en L3-switch. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 24. februar 2013 Del Skrevet 24. februar 2013 Grensesnitt Openwrt Lenke til kommentar
covah Skrevet 24. februar 2013 Del Skrevet 24. februar 2013 Å jeg har et spørsmål ang Dellen Er det bare plugg an play med den switchen ? Det er en såkalt managed switch. Dvs. at man kan gjøre en god del innstillinger på den. Om du bare kan plugge i, avhenger av hva slags innstillinger som ligger lagret på den fra før. Det kan hende du må bruke en nullmodem-kabel og koble til den fra et terminalvindu for å få konfigurert den slik du vil. Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 25. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2013 Grensesnitt Openwrt Takk takk Er så mye kjekkere å jobbe med et slikt grensesnitt, er ganske fersk i akkurat dette så det jo alltid kjekt med noe slikt 1 Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 25. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2013 kanskje det enkleste å er selge Ciscoen Jeg har resettet den slik at den kommer med fabrikkinnstillinger. Dell'en får jeg finne ut hvordan jeg resetter til fabrikkinstilling og så jobbe meg ut derfra Takk for all hjelp folkens Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå