zacake Skrevet 24. februar 2013 Del Skrevet 24. februar 2013 (endret) Hei, tidligere idag sluttet pcen plutselig og funke. Slo den på og alt virket som normalt, gikk ned for og spise frokost og når jeg kom tilbake funket den ikke. Fikk ikke boota, begynte og loade før det flashet noe som lignet på en BSOD så slo den seg av. Etter og ha prøvd windows startup repair fant jeg ut at jeg skulle installere windows på nytt, men når jeg skal velge disk finner den ikke harddisken min. Virker som at disken funker, med tanke på at windows begynte og boote. Noen som kan hjelpe meg med og fikse dette problemet? Edit: finner disken i bios. er en western digital caviar black 1tb disk hvis jeg ikke husker feil Endret 24. februar 2013 av segselv Lenke til kommentar
moby_duck Skrevet 24. februar 2013 Del Skrevet 24. februar 2013 Hvor lenge er det siden du kjøpte denne da? Harddisker har begrenset levetid. Lenke til kommentar
dbass Skrevet 24. februar 2013 Del Skrevet 24. februar 2013 Levetid er viktig å få med seg. Er disken defekt kanskje? Under installasjon av Windows, prøvde du å legge til SATA/ACHI/CHIPSET drivere til hovedkortet/kontrolleren hvor disken er tilkoblet? Lenke til kommentar
zacake Skrevet 24. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2013 Disken er vell fra høsten 2010, prøvde ikke og legge til drivere nei, men den klarte fint og finne og finne den andre disken min. Lenke til kommentar
dbass Skrevet 24. februar 2013 Del Skrevet 24. februar 2013 Disken er vell fra høsten 2010, prøvde ikke og legge til drivere nei, men den klarte fint og finne og finne den andre disken min. Da ville jeg tatt ut disken og koblet den til en annen maskin for å teste den. Lenke til kommentar
zacake Skrevet 24. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2013 ok, skal få gjort det. Får nok ikke prøvd før imorgen da. Lenke til kommentar
dbass Skrevet 24. februar 2013 Del Skrevet 24. februar 2013 Du kan evt. brenne en CD med ubuntu live, og boote på denne. Når du først er her inne ville jeg tatt backup av det du *MÅ* ha, og så sjekket smart data, teste disken osv. Lenke til kommentar
zacake Skrevet 25. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2013 ok, har egentlig ikke noe jeg må ha. ville bare vært greit og slippe å laste ned alle steam spillene osv. på nytt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå