Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Gjøre det slutt nå før det er for sent?

Anbefalte innlegg

Hva tenker dere om det å som ung innlede et varig forhold når en mangler erfaring?

Bakgrunnen for at jeg spør er at jeg har stått overfor et dilemma det siste året. Jeg er 22 år og har vært sammen med kjæresten min siden vi var 19. Hun var min første, men hadde selv hatt flere før meg.

Jeg elsker denne jenta, og kan i grunn se for meg at det skal bli oss to, men klarer ikke å slutte å tenke på at jeg aldri vil oppleve hvordan det er å være med noen andre enn henne.

Og den tanken ødelegger meg! Jeg føler veldig sterkt at jeg er nødt til å skaffe meg mer seksuell erfaring mens jeg enda er i mine beste ungdomsår, og at jeg kommer til å angre bittert resten av livet hvis jeg ikke gjør noe med det før det er for sent. Jeg ser for meg at jeg kommer til å gjøre det slutt når vi er i førtiårene og har famile, hvis jeg ikke gjør noe med det nå.

Hva tenker dere, er dette i utgangspunktet en tøvete tanke jeg burde kaste fra meg, eller burde jeg ta det seriøst?

Har noen vært i samme situasjon og kan dele litt av sin erfaring?

Anonym poster: e014ef4cb2be643a7ce5efbc6e62ed4e

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei du!!

Jeg tror det du føler på er et resultat av den forvrengte synet vi har på sex og samliv i dag. Samfunnet forteller oss hele tiden at vi f.eks. må ha så mye sex erfaringer som mulig og ha prøvd alt her i livet før man endeli slår seg ned, hvis ikke vil man ende opp som en gammel sur grinebiter som angrer på at en ikke prøvde ALT her i livet! Hvor er verdiene og ekte kjærlighet, hva er galt med å leve et 'odinært' liv og heller satse på kjærligheten? Verden blir at kaldere og kaldere sted å være. Hvis du elsker denne jenta så forstår jeg ikke at du engeng vurderer å kaste bort dette for 'mer erfaring'. Har selv vært sammen med partneren min i 2 år nå (han var min første) og jeg ville ikke ha byttet han bort med all verdens erfaring og opplevelser, for meg er kjærligheten det største som fins!!

Håper du finner ut av det til slutt!! :)

• Liker 9
Lenke til kommentar

Det er jo ditt liv, dine valg og konsekvenser du selv må leve med, som også innebærer de du lager relasjoner med.

Folk forandrer seg jo en del etter hvert også, og hjernen din er ikke stabil enda. En del miljøer mener at vi ikke er fullt utviklet før man er rundt 35 år, men dette mener jeg varierer veldig fra person til person.

Hvis forholdet er fint, hvorfor risikere det ?

Hva er hennes forhold til dette. Tenker hun likt som deg ?

Husk at det også er en annen part som kanskje har investert mye emosjonelt i deg som du risikerer å såre voldsomt ved å forlate henne til fordel for gleden av å dyppe snoppen din i andre reir.

Det kommer garantert til å bli ting du kommer til å svane ved henne som du ikke finner i en ny partner og det vil du sannsynligvis prøve å få den nye partneren til å gjøre. Jo flere du prøvekjører jo mer vil du savne og jo mer skuffa blir du fordi du ikke finner den perfekte personen som har alt du savner. Du må gjerne leke med følelsene dine og andres, men det kan være lurt å tenke litt igjennom om det er verdt det. Det å prøvekjøre mennesker er ikke det samme som å prøvekjører biler.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Gresset er ikke nødvendigvis så mye grønnere på den andre siden. Spørs på hva du ser mest verdi i, å ha en god kjæreste som du kjenner og sikkert stoler på (uten at jeg vet noe om hvordan forholdet deres er), eller kunne skryte av at du har hatt sex med x antall partnere.

Syns du drar litt raske konklusjoner, for alt du vet vil hun være åpen for trekant, partnerbytte eller andre ting i fremtiden. Personlig har jeg mer troen på å holde seg til en partner og dyrke det så det blir bra, man har en man stoler på og kan være åpen med om hva man liker og ikke, kontra flere tilfeldige(?) partnere som en ikke kjenner. Anonym poster: 515461172effb48d971e30140664e5fa

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg møtte min nåværende kone når hun var 17 og jeg 20. Vi giftet oss når hun var 21 og jeg 24. Hun har aldri vært sammen med noen andre. Vi har nå vært gift i snart 10 år og hun sier som deg at hun synes det er litt rart og trist at hun kanskje aldri vil være sammed med noen andre.

Men jeg sier til deg som jeg sier til henne at du vet aldri når det tar slutt. Har du noe bra så må du holde fast ved det uansett hva kulturen sier om at du må ha sex med mange forskjellige partnere.

Det er hvertfall liten grunn til å kaste bort et forhold som er bra ellers. Og du blir ikke aseksuell når du er ute av tyveårene.

Vær med henne, eller ikke vær med henne, men ikke gå bak ryggen hennes. Vær ærlig. Anonym poster: 029ec228c30894f4bbe3b17c1c2f2137

Lenke til kommentar

TS her. Takk for mange gode svar.

For å kaste litt lys på momentene dere tar opp. Det er ikke det å teknisk sett ha penisen min inne i andre jenters vagina som teller her.

For å nevne noen eksempler handler det om å ha erfaring for/ kunne se tilbake på å ha fått:

- Oppleve hvordan seksuell (og romantisk) dynamikk fungerer med andre enn med kjæresten.

- Opplevd å treffe noen og finne tonen (Jeg har jo feks aldri fått prøve hvordan det er å ha et one night stand).

- Oppleve å date/ha sex med en jente jeg i utgangspunktet er mer seksuelt tiltrukket av enn kjæresten min (det er fortrinnsvis andre kvaliteter en utseende som gjør at jeg holder sammen med kjæresten min. I forholdet jeg har til henne må jeg gi avkall på en del momenter ved seksuell tiltrekning til fordel for andre kvaliteter).

- Oppleve hvordan det er å ha sex med en ANNEN en kjæresten min, enten hun er mer eller mindre pen, tynnere eller tykkere, høyere eller lavere, lysere eller mørkere stemme, mer eller mindre tiltrekkende. Bare det er en annen!

Jeg føler at disse tingene blant andre er saker jeg MÅ få gjort unna før jeg kan slå meg til ro for godt. Jeg er en 100 % monogam person, så noe åpent forhold eller partnerbytte/trekant er uaktuelt. Og igjen, det er ikke bare selve sexen med andre jeg er ute etter. Jeg vil ha opplevd alt som følger med når en treffer noen - spenningen, gleden, lengselen, angeret?, håpet, flauheten?, forelskelsen. Hele erfaringen ...

Det er så mye livet har å by på som jeg ikke kommer til å oppleve dersom jeg bestemmer meg for å satse på kjærligheten i dag :(.

Hvordan kan jeg vite at det jeg har nå er det rette all den tid jeg ikke har erfaring for noe annet?

For å oppsummere: Kjæresten min er den eneste kjæresten jeg har hatt, den eneste seksualpartneren jeg har hatt, den eneste jeg noen sinne har kysset, ja faktisk den eneste jeg har hatt en ordntlig flørt med. Jeg ANER ikke hva som finnes der ute, og tanken på å aldri finne ut av det gjør meg gal!

• Liker 1
Lenke til kommentar

It ain't worth it! Sex med randoms er ikke verdt å kaste bort en du elsker for. Sexen i et forhold (der det er åpen kommunikasjon, og man prøver å lære hva den andre liker) slår sex med fremmede hvilken som helst dag i uka. Det kan være spennende der og da, og med noen så kan det være veldig bra, men det er bare i det korte løp.

Tenker du i det minste grann langsiktig vil jeg anbefale å holde deg til dama di, og prøve å få det til å fungere. Går det en gang til helvete, så har du sjangsen da, men prøv å få det til å fungere.

edit: Og hvem vet hvor lang tid det tar før du eventuelt finner andre partnere? Kanskje første seanse blir en dårlig en, og du angrer, og så går det flere måneder til neste? En vanlig tanke i et forhold er at med en gang man blir singel så fråtser man i fitte, men slik er det ikke for flesteparten. :p

Endret av uTukt
  • Liker 1
Lenke til kommentar

[...]Det er så mye livet har å by på som jeg ikke kommer til å oppleve dersom jeg bestemmer meg for å satse på kjærligheten i dag :(.[...]

Det aller meste livet har å by på kommer du ikke til å oppleve uansett... Hver gang du gjør ett valg utelukker du en hel bunke med andre muligheter. Uansett hva du gjør kunne du gjort hva som helst annet isteden.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

TS her. Takk for mange gode svar.

For å kaste litt lys på momentene dere tar opp. Det er ikke det å teknisk sett ha penisen min inne i andre jenters vagina som teller her.

For å nevne noen eksempler handler det om å ha erfaring for/ kunne se tilbake på å ha fått:

- Oppleve hvordan seksuell (og romantisk) dynamikk fungerer med andre enn med kjæresten.

- Opplevd å treffe noen og finne tonen (Jeg har jo feks aldri fått prøve hvordan det er å ha et one night stand).

- Oppleve å date/ha sex med en jente jeg i utgangspunktet er mer seksuelt tiltrukket av enn kjæresten min (det er fortrinnsvis andre kvaliteter en utseende som gjør at jeg holder sammen med kjæresten min. I forholdet jeg har til henne må jeg gi avkall på en del momenter ved seksuell tiltrekning til fordel for andre kvaliteter).

- Oppleve hvordan det er å ha sex med en ANNEN en kjæresten min, enten hun er mer eller mindre pen, tynnere eller tykkere, høyere eller lavere, lysere eller mørkere stemme, mer eller mindre tiltrekkende. Bare det er en annen!

Jeg føler at disse tingene blant andre er saker jeg MÅ få gjort unna før jeg kan slå meg til ro for godt. Jeg er en 100 % monogam person, så noe åpent forhold eller partnerbytte/trekant er uaktuelt. Og igjen, det er ikke bare selve sexen med andre jeg er ute etter. Jeg vil ha opplevd alt som følger med når en treffer noen - spenningen, gleden, lengselen, angeret?, håpet, flauheten?, forelskelsen. Hele erfaringen ...

Det er så mye livet har å by på som jeg ikke kommer til å oppleve dersom jeg bestemmer meg for å satse på kjærligheten i dag :(.

Hvordan kan jeg vite at det jeg har nå er det rette all den tid jeg ikke har erfaring for noe annet?

For å oppsummere: Kjæresten min er den eneste kjæresten jeg har hatt, den eneste seksualpartneren jeg har hatt, den eneste jeg noen sinne har kysset, ja faktisk den eneste jeg har hatt en ordntlig flørt med. Jeg ANER ikke hva som finnes der ute, og tanken på å aldri finne ut av det gjør meg gal!

Med den velutviklede fantasien du ellers ser ut til å ha, så skjønner jeg ikke hvorfor du ikke bare kan fortsette å fantasere i vei. "drømmemus", er også en slags kvinne

Så har jeg lært noe som for meg viste seg å være viktig, og det er å ta vare på det en har, og hva som kommer i morgen, vet ingen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...