KnullePetter Skrevet 24. februar 2013 Del Skrevet 24. februar 2013 Har en hvit prikk som svir som et rent helvette hver gang jeg spiser, spesielt når jeg pusser tenner. Den er på innsiden/litt nedenfor leppen Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 24. februar 2013 Del Skrevet 24. februar 2013 http://en.wikipedia.org/wiki/Mouth_ulcer Lenke til kommentar
KnullePetter Skrevet 24. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2013 Der ja! ser akkurat sånn ut, men kan ikke engelsk. LOL kan du forklare meg det på norsk? Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 24. februar 2013 Del Skrevet 24. februar 2013 (endret) Det er et sår som (mest sannsynlig) er mekanisk. For eksempel at du har revet opp litt hud, bitt deg eller noe. Det er andre årsaker og, men dette er den vanligste. Det går stort sett over på en uke, men er latterlig kjipt å ha. Endret 24. februar 2013 av Lycantrophe Lenke til kommentar
KnullePetter Skrevet 24. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2013 Takker. Vil det ta lengre tid å bli kvitt det om jeg får i meg mat som gjør at det svir/ pusser tenner? Lenke til kommentar
KnullePetter Skrevet 24. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2013 Hvorfor er du sint a? Prøver så godt jeg kan å være positiv/ si takk etc.. om jeg har gjort noe gale nå så si hva det er da?! Lenke til kommentar
jant90 Skrevet 24. februar 2013 Del Skrevet 24. februar 2013 hadde det mye før, byttet tannkrem og aldri hatt det igjen. Fra colgate til zendium Lenke til kommentar
KnullePetter Skrevet 24. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2013 Hmm bruker colgate nå da. Men pusser sjeldent tenna/spiser mest en tyggis før jeg legger meg/står opp da jeg spiser bare sunn mat / aldri hull Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 24. februar 2013 Del Skrevet 24. februar 2013 Ta deg sammen og bruk et par minutter per dag og puss tennene dine. Når du blir eldre må du betale selv hos tannlegen, og får du problemer med tennene kan det bli helt sinnsykt dyrt. Tyggis er noe du tar etter du har spist for å nøytralisere maten og gi bedre ånde. Lover deg at det ikke blir mye "KnullePetter" når du blir eldre om tennene mangler. Lenke til kommentar
KnullePetter Skrevet 24. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2013 Betaler lege selv.. og de er helt perfekte sier hun. Null hull:) Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 24. februar 2013 Del Skrevet 24. februar 2013 Blir nok null hull på deg i fremtiden også. Lenke til kommentar
Mladic Skrevet 24. februar 2013 Del Skrevet 24. februar 2013 Ifølge tannlegen min og det jeg har lest på nett så ligger det i genene. Dette problemet eller denne "sykdommen" kan aldri kureres, og du må bare leve med det. Du kan smøre diverse kremer direkte på såret for å få det til gro kjappere, men ellers er det ingen andre måter å fjerne problemet. Det er en virus man har i kroppen som forårsaker dette problemet. Lenke til kommentar
KnullePetter Skrevet 24. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2013 Hmmm, har aldri hatt det før nå Lenke til kommentar
julenisse97 Skrevet 24. februar 2013 Del Skrevet 24. februar 2013 http://nhi.no/foreldre-og-barn/barn/sykdommer/after-2175.html her står det litt mer om det, på norsk.. 1 Lenke til kommentar
gkjgikkrtuii Skrevet 24. februar 2013 Del Skrevet 24. februar 2013 (endret) Hatt det samme selv, ifølge tannlegen min er det noe med colgate tannkremen som gjør at du kan få det. Ett eller annet stoff som den har, tror det er en form såpe, har ikke noe kilde bortsett fra Tannlegen. Endret 24. februar 2013 av Mathiasape Lenke til kommentar
Blårens Skrevet 24. februar 2013 Del Skrevet 24. februar 2013 Det kan være tannkremmen, men eneste grunn til at jeg får sånn er hvis jeg ikke pusser tenner daglig Lenke til kommentar
Star Fox Skrevet 24. februar 2013 Del Skrevet 24. februar 2013 (endret) Anbefaler deg å kjøpe denne på apoteket: Det svir som et helvete å ta det på, men smertene blir borte for godt etterpå. Tar bare 30 sek. After har for øvrig ingen sammenheng med tannpuss... Endret 24. februar 2013 av Star Fox Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå