NoseBleeD Skrevet 15. september 2003 Del Skrevet 15. september 2003 Når jeg starter opp så blir bilde lite og sammentykt, men viser alt. Har ikke hatt ati før og er dette normalt? Har hercules 9800 og asus a7n8x deluxe Lurer også på om noen vet om noen refreshrate fix som funker til ati.. Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 15. september 2003 Del Skrevet 15. september 2003 Reforce funker for ATi og alle andre grafikkort... og det med lite og sammentrykt bilde har mest sannsynlig med tv-ut på kortet ditt å gjøre, hvis du har en kabel koblet til i tv-ut er det default å kjøre både tv'en og pc skjermen som primary. Dette vil si at pc skjermen bare kan kjøre på 60Hz og du får et slikt sammentrykt bilde. Lenke til kommentar
NoseBleeD Skrevet 15. september 2003 Forfatter Del Skrevet 15. september 2003 hvordan kan jeg fikse dette da? Og takk for hjelpen Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 15. september 2003 Del Skrevet 15. september 2003 hvordan kan jeg fikse dette da? Og takk for hjelpen Hmm tror ikke jeg gjorde noe spesielt... har i allefall deaktivert tv-ut inne i windows og da har det ikke kommet igjen.. .skjedde bare første gangen jeg startet maskinen Lenke til kommentar
NoseBleeD Skrevet 15. september 2003 Forfatter Del Skrevet 15. september 2003 Mulig jeg er hel teit! :oops: men finner ikke ut hvor jeg gjør det.. Prøvd bare med pc skjerm, og skrudd av kloning og sånt til tv. Noen som har noen peil hvor man fikser dette? se over for mer info Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 15. september 2003 Del Skrevet 15. september 2003 Mulig jeg er hel teit! :oops: men finner ikke ut hvor jeg gjør det.. Prøvd bare med pc skjerm, og skrudd av kloning og sånt til tv. Noen som har noen peil hvor man fikser dette? se over for mer info hmm, er ikke sikker på hva som er feil, men hos meg blir bildet litt mindre ved oppstart når kabel til tv står i... sånn at bildet passer til tv skjermen Lenke til kommentar
NoseBleeD Skrevet 15. september 2003 Forfatter Del Skrevet 15. september 2003 Ja s-video står i, og det skal den og det er det som er problemet, får fullskjerm på tven.. Men er det mulig å få fullskjerm på pc-skjerm uten å måtte ta ut s-video kabel? (skal bruke tv-ut) Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 15. september 2003 Del Skrevet 15. september 2003 Ja s-video står i, og det skal den og det er det som er problemet, får fullskjerm på tven.. Men er det mulig å få fullskjerm på pc-skjerm uten å måtte ta ut s-video kabel? (skal bruke tv-ut) Prøv og sett Tv som primary og PC skjerm som secondary i "visning" på egenskaper... merk at du nå ikke kan se filmer eller annet som bruker overlay på pc'en, bare på tv'en. Lenke til kommentar
Noxious Skrevet 16. september 2003 Del Skrevet 16. september 2003 Jeg har Hercules 3D Prophet Radeon 9800 PRO, Asus P4C800-E Deluxe og samme problem som deg. Det ble mye bedre etter at jeg oppdaterte BIOS'n til hovedkortet, men problemet er der enda. Lenke til kommentar
NoseBleeD Skrevet 16. september 2003 Forfatter Del Skrevet 16. september 2003 Det har ikke noe med bios å gjøre. Når jeg tar ut s-video fra tv-ut så blir bilde helt normalt, men gidder ikke å sette inn kabel hver gang jeg skal bruke tv-ut. Noen som har noe svar på hvordan jeg får fikset dette så bildet ikke blir fjernt i oppstarten? Lenke til kommentar
NoseBleeD Skrevet 18. september 2003 Forfatter Del Skrevet 18. september 2003 ingen som har noe løsning på dette? frustrert! :x Lenke til kommentar
fredriku Skrevet 20. september 2003 Del Skrevet 20. september 2003 nforce2 kortene til ASUS går visstnok ikke så bra sammen med R9800/R9700 baserte kort ;/ Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 22. september 2003 Del Skrevet 22. september 2003 nforce2 kortene til ASUS går visstnok ikke så bra sammen med R9800/R9700 baserte kort ;/ Hvor tar du dette ifra? Tror nesten alle her som har den kombinasjonen ikke har erfart noen problem i hele tatt? Prøv å les rundt litt på forumet før du slenger ut slike påstander. :wink: Lenke til kommentar
Ben Dover Skrevet 22. september 2003 Del Skrevet 22. september 2003 Enten må S-Video- kabelen være utkoblet på TV- siden eller i PC`en, dessverre. Det er så vidt jeg vet eneste løsning Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 22. september 2003 Del Skrevet 22. september 2003 nforce2 kortene til ASUS går visstnok ikke så bra sammen med R9800/R9700 baserte kort ;/ ehe..akkurat den kombinasjonen er jo den som har vist seg MEST stabil når det gjelder hovedkort/grafikkort Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå