Earl_ Skrevet 23. februar 2013 Del Skrevet 23. februar 2013 Usikker på hvilken tittel som er mest beskrivende siden jeg har en del problemer. Jeg bor i tyskland, ISP er o2, Routeren er http://www.avm.de/en/service/manuals/FRITZBox/Manual_FRITZBox_Fon_WLAN_7570_vDSL.pdf og de fleste maskinene som her i huset (alle?) bruker windows 7. Problemet er når min hovedpc er koblet til routeren, så sliter den + alle andre pcer med å bruke nettet. Problemet er hovedsakelig at man har problemer med å åpne nettsider. Noen ganger fungerer det og andre ganger fungerer det ikke. Det virker ikke som om det er noen spesielle nettsteder some virker\ikke virker, alle virker generelt sett ikke så ofte som de skal (Det at de ikke virker = den prøver\later som at den prøver å loade det selv om browservinduet holder seg helt hvitt, så failer den plutselig og sier at det er problemer med internet forbindelsen.) En av tingene som er merkelig med dette er at det virker som om det hovedakelig er det å åpne nye nettsider som er problemet. Om man er i et spill, eller ser på en Stream, så vil de generellt sett holde seg gående uten noen problemer selv om man ikke kan åpne nye nettsider. Jeg har prøvde å oppdatere nettverks kort drivere men det fungerer ikke. Har prøvd et USB nettverks kort men det gir nogenlunde samme problem. (Det virker som at når jeg prøver å bruke USB nettverkskortet, så fungere internett fortsatt fint på andre maskiner, men da fungerer det så og si ikke i det hele tatt på min maskin). Har prøvde å koble til med ledning men internet fungerer fortsatt ikke som det skal på min maskin. Føler at om det hadde vært routeren som er problemet, så ville andre maskiner også hat dette problemet, Om det var hardware feil (da mest sansynelig nettverks kortet) så ville det blitt fikset med å bruke et USB nettverkskort, men siden det ikke hjelper føler jeg at det på et eller annet vis må være noe galt på software siden på pcen min som gjør at nettet ikke fungerer som det skal? Har brukt samme pc\router i rundt et år før jeg (uten grunn så vidt jeg kan se) begynte å få disse problemene, og selv om jeg har i hvertfall litt peiling på pcer så er jeg relativt lost på hva dette kan være\hvordan jeg skal fikse det. Takk åp forhånd for all hjelp. Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 23. februar 2013 Del Skrevet 23. februar 2013 (endret) Bruker du bittorrent? Hvis ja, prøv å avslutte torrentprogrammet og se om problemet forsvinner. Endret 23. februar 2013 av Nedward Lenke til kommentar
Earl_ Skrevet 23. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2013 Bruker bittorrent men er et problem jeg har hatt over en uke nå og har hatt problemet med alle programmer bortsett fra web browser åpne. Har også prøvd å bruke net limter og så vidt jeg ser så er det ingen programmer som bruker opp noe internet det ikke skal. Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 23. februar 2013 Del Skrevet 23. februar 2013 (endret) Hvis torrentklienten din går i bakgrunnen kan det være årsaken til at alle ANDRE programmer som bruker nettet og de andre pcene sliter. Det er faktisk er ekstremt vanlig problem at bittorrent forårsaker routerkrasj/nett som går i sirup pga. av mange tilkoblinger. Det har ingen ting med netthastighet å gjøre. Det vil vedvare så lenge bittorrent står å går i bakgrunnen, noe omtrent alle torrentklienter gjør. Så den enkleste måten å sjekke det på er å lukke torrentklienten helt, med mindre du er 100% sikker på at du ikke laster noe opp/ned. Her ser du hvor du skal gjøre innstillingene i uTorrent. Endret 23. februar 2013 av Nedward Lenke til kommentar
Earl_ Skrevet 23. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2013 (endret) Bit torrent kjører ikke, så er rimelig sikker på at problemet ikke ligger der.(Om den ikke på et eller annet vis sniker seg unna ctrl esc\prosesser? Endret 23. februar 2013 av Earl_ Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 23. februar 2013 Del Skrevet 23. februar 2013 Ok. Da er det noe annet. Lenke til kommentar
chevyz28 Skrevet 23. februar 2013 Del Skrevet 23. februar 2013 Hvis en pc har satt opp fast ip mens andre enheter har automatisk ip kan det bli problemer. Lenke til kommentar
Earl_ Skrevet 23. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2013 Den er satt på automatisk IP så tror ikke det er der det ligger, noen foreslo at jeg skulle prøve et program som heter Wireshark, som fanger "packetene" jeg sender, Jeg er ikke helt sikker på om jeg bruker programet riktig\alt er som det skal, men når jeg satt den til å fange packetsene fra en av nettverkskort sakene mine, så fikk jeg typ 6000+ instances på et par sekunder. Er mulig dette er normalt\ alt er som det skal ,men det virker fryktelig mye. Føler dette kan også forklare problemet mitt med at alle på nettverket opplever problemer når jeg kobler til, om jeg har fått på meg et eller annet makkverk som spammer\pinger\ddoser eller driver med annet faenskap. Så om dette høres ut som en logsk forklaring, noen som har noe forslag om hvordan jeg blir kvitt dette? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå