Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei, lastet ned Magic Lantern og instalerte det som firewire på mitt Canon 60D. Når jeg skulle bytte tilbake til Canon sin originale firewire 1.1.1 slettet jeg med et uhel Magic Lantern sin firewire først noe som førte til at kameraet ikke ønsker å starte. Det ser ut som om at det ikke er noe firewire på kameraet i det hele tatt. Den reagerer ikke når jeg slår den på og den reagerer ikke når jeg kobler den til datan/macen. Hva skal jeg gjøre?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg går ut i fra at det er firmware du mener - ikke firewire.

Magic Lantern erstatter ikke den vanlige firmwaren på kameraet ditt - den lastes i tillegg til den, fra minnekortet. Hvis du har slettet firmwaren fra minnekortet uten å avinstallere det fra kameraet, vil sannsynligvis kameraet bli stående og lete en stund, uten å finne noe.

Det du bør gjøre, om jeg ikke husker helt feil, er å reinstallere Magic lantern på minnekortet, sette det i kameraet og deretter følge anbefalt prosedyre for å avinstallere Magic lantern, som beskrevet her:

http://wiki.magiclantern.fm/faq#does_magic_lantern_completely_replace_canon_firmware

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg går ut i fra at det er firmware du mener - ikke firewire.

Magic Lantern erstatter ikke den vanlige firmwaren på kameraet ditt - den lastes i tillegg til den, fra minnekortet. Hvis du har slettet firmwaren fra minnekortet uten å avinstallere det fra kameraet, vil sannsynligvis kameraet bli stående og lete en stund, uten å finne noe.

Det du bør gjøre, om jeg ikke husker helt feil, er å reinstallere Magic lantern på minnekortet, sette det i kameraet og deretter følge anbefalt prosedyre for å avinstallere Magic lantern, som beskrevet her:

http://wiki.magiclan..._canon_firmware

Du har helt rett. Takk for opplysningene.

Jeg fikk lastet inn Magic Lantern på ett av minnekortene mine og bruker det i kameraet. I menyet til filming hos Magic Lanters tilbyr den meg å overstyre reglene for opptak som er på 13 minutter. Men når jeg gjør dette så stopper fortsatt kameraet på 13 minutter uansett om jeg ber den stoppe på 4GB eller starte å ta opp med en gang den har stoppet eller fortsette til jeg ber den stoppe. Vet du hvorfor? og om det er mulig å overstyre 13 minuttersregelen med Magic Lantern?

Lenke til kommentar

Du har helt rett. Takk for opplysningene.

Jeg fikk lastet inn Magic Lantern på ett av minnekortene mine og bruker det i kameraet. I menyet til filming hos Magic Lanters tilbyr den meg å overstyre reglene for opptak som er på 13 minutter. Men når jeg gjør dette så stopper fortsatt kameraet på 13 minutter uansett om jeg ber den stoppe på 4GB eller starte å ta opp med en gang den har stoppet eller fortsette til jeg ber den stoppe. Vet du hvorfor? og om det er mulig å overstyre 13 minuttersregelen med Magic Lantern?

Det er jo akkurat det Magic Lantern gjør! Men den greier ikke å gjøre det helt sømløst men starter opp opptak automatisk etter noen sekunders opphold.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...