Linepusle Skrevet 23. februar 2013 Del Skrevet 23. februar 2013 (endret) Hei, og takk for fin tur til Røros med martna, mye folk og iherdig fotografering. Her er noe av min fotofangst: 1. Dører på Røros 2. Folk på slagghaugene 1-2 3. Historier 4. Fat på fat 5. Folkeliv 6. Flæskpainnkak 7. To vinduer 8. Slaggfjell Endret 23. februar 2013 av Linepusle 1 Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 23. februar 2013 Del Skrevet 23. februar 2013 Hmz. hvorfor visste jeg ikke om dette? Lenke til kommentar
Jann. Skrevet 23. februar 2013 Del Skrevet 23. februar 2013 Hmz. hvorfor visste jeg ikke om dette? Har vell vært en god diskusjon om det i en del uker i tråden "Fototreff i Trondheim". Synd du ikke så det for jeg hadde ledig plass i bilen. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 23. februar 2013 Del Skrevet 23. februar 2013 Bor i Oslo så hadde jeg blitt med hadde jeg sannsynligvis kommet med tog sørfra. Følger ikke med i andre bytråder enn for den i Oslo. Hadde det vært en egen tråd om det hadde det vært en større sansynlighet for at jeg hadde plukket det opp. 2 Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 23. februar 2013 Del Skrevet 23. februar 2013 (endret) Kjempefin tur. Morsomt å oppleve folkelivet...tenk jeg har aldri vært på Røros-martnan. Godt påfunn, virkelig verdt en tur. (Overrasket over iPhone bildene jeg måtte ta til slutt, da batteri ble utladet på kamera.....første gang jeg har benyttet mobil-kamera, så fikk jeg øvd litt på det også) Flotte bilder, Linda.....og Jann var god sjåfør. Har ikke lastet opp bilder enda, men her har jeg lagt de fra iPhone Endret 23. februar 2013 av RandiA Lenke til kommentar
Jann. Skrevet 23. februar 2013 Del Skrevet 23. februar 2013 Flotte bilder Line, spot on med "Flæskpainnkak". Er vell det som er fordel med en smartphone i bakhånd Randi, om man skulle bli fri for strøm ellernoe. Her kommer noen fra min kant, det ble 150 bilder, men laster ikke alle opp her, go figure. Jeg har laget et "set" på flickr på 49 bilder hvist dere vil se de andre. Blir sikkert å laste opp noen flere etterhvert der. 1. Stand Røros Martnan Feb 2013 2. Røros kirka Røros Martnan Feb 2013 3. Food Stand Røros Martnan Feb 2013 4. Food stand Røros Martnan Feb 2013 5. Stand Røros Martnan Feb 2013 6. Røros kirke Røros Martnan Feb 2013 7. Food stand Røros Martnan Feb 2013 8. Smeltehytta Røros Martnan Feb 2013 9. Musikk Røros Martnan Feb 2013 10. Vi avslutter med GoPro haha! Røros Martnan Feb 2013 Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 23. februar 2013 Del Skrevet 23. februar 2013 Fargerike bilder, Jann Bor i Oslo så hadde jeg blitt med hadde jeg sannsynligvis kommet med tog sørfra. Følger ikke med i andre bytråder enn for den i Oslo. Hadde det vært en egen tråd om det hadde det vært en større sansynlighet for at jeg hadde plukket det opp. Kanskje vi bør avtale en dag til neste Røros-martnan da, at Akamister fra Oslo kommer med tog, og vi kommer nordfra....dette er verdt et besøk! 1 Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 23. februar 2013 Del Skrevet 23. februar 2013 Ja, vi får prøve å huske det til neste år. :-) Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 23. februar 2013 Del Skrevet 23. februar 2013 Kanskje vi bør avtale en dag til neste Røros-martnan da, at Akamister fra Oslo kommer med tog, og vi kommer nordfra....dette er verdt et besøk! gid idé. Lenke til kommentar
Linepusle Skrevet 24. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2013 Røros er et herlig sted året rundt. Takk igjen for en hyggelig tur. Jann har fått fram mer av folkelivet, og martnan - bra! Jeg liker babushkadukkene godt, men lurer på om du fikk med mer av dukkehodet i øvre venstre hjørne? Det syntes jeg var fint sammen med de fargerike russiske. Eplene er lekre, og det er fin kontakt i nr 7 Food stand. Lenke til kommentar
eivind84 Skrevet 24. februar 2013 Del Skrevet 24. februar 2013 Mye interessante bilder dere har. Det var tydeligvis mye på martnan jeg ikke fikk med meg. 1 - Folkemengde 2 - Gamle hus 3 - Gjerde 4 - På slagghaugene 5 - Panorama 6 - Et gammelt hus igjen 7 - Fancy spark 8 - Enda et gammelt hus 9 - Spellemenn 10 - Gateliv 11 - Vegger 1 Lenke til kommentar
Nelson09 Skrevet 24. februar 2013 Del Skrevet 24. februar 2013 (endret) Takk for turen. Mange flotte bilder og stor variasjon. Jeg fokuserte stort sett på folk Nå kommer jeg og tar deg... Endret 24. februar 2013 av Nelson09 1 Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 24. februar 2013 Del Skrevet 24. februar 2013 Så mye flott,..det første fra Nelson var jo helt trolsk, og 2,6,8 - Eivinds gamle hus var spesielt fine, ..og Linda 3,5,6, og Jann 2,7....men alle bildene er jo egentlig helt eventyraktige... Lenke til kommentar
Jann. Skrevet 24. februar 2013 Del Skrevet 24. februar 2013 men lurer på om du fikk med mer av dukkehodet i øvre venstre hjørne? Ja, den dukka i midten var dne jeg fokuserte på da, men ser det nå er mere fokus på hodet en selve øynene. Ble litt spontant tatt i folkemengden. Mye interessante bilder dere har. Det var tydeligvis mye på martnan jeg ikke fikk med meg. Flotte bilder, spesielt de gamle husa og panorama bilde. Takk for turen. Mange flotte bilder og stor variasjon. Jeg fokuserte stort sett på folk Hehe ja det var mange motiver i i folkemengden. Bildet "nå kommer jeg å tar deg" det husker jeg godt for han mannen der var så vidt han gikk på ræven. Flotte portretter og eple bildet. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 24. februar 2013 Del Skrevet 24. februar 2013 Jeg har så mange bilder å gå igjennom...men her er noen ferdigsjekket...motivene er vel allerede "brukt opp" - skal se om det blir noen flere etter hvert, så kommer det vel en blogg-post om turen også, med tid og stunder: Prøvde å få med litt av folkelivet og alle "glade" farger: 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8.Peder Hiorts gravkapell (Direktør for Bergverket) 9. 10. Lenke til kommentar
andycam Skrevet 25. februar 2013 Del Skrevet 25. februar 2013 Mange flotte bilder her. Ser ut som om dere hadde en fin tur. Jeg kunne desverre ikke delta, siden jeg var x antall mil i motsatt retning, nærmere bestemt Stokkøya. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 25. februar 2013 Del Skrevet 25. februar 2013 Mye interessante bilder dere har. Det var tydeligvis mye på martnan jeg ikke fikk med meg. 2 - Gamle hus Likte veldig godt dette bildet. Spesielt komposisjonen synes jeg satt som et skudd Lenke til kommentar
eivind84 Skrevet 25. februar 2013 Del Skrevet 25. februar 2013 Likte veldig godt dette bildet. Spesielt komposisjonen synes jeg satt som et skudd Tusen takk Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 25. februar 2013 Del Skrevet 25. februar 2013 (endret) 2.Gamle hus er Jonas gården, og fjøset til Jonasgården. Da har jeg lagt inn et sett på Flickr fra Røros-turen. (Jeg har unngått nærbilder av personer, har noen inne fra pensjonaatet o.l. men kan heller maile de om noen er interessert) Endret 26. februar 2013 av RandiA Lenke til kommentar
Linepusle Skrevet 26. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2013 Veldig representative bilder av både bygninger og folk. Eivinds gamle hus er så utsøkt lekre! Og Nelsons to første er herlige, og Randis vindu er veldig fint. Det var er fin tur! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå