Gå til innhold

Nytt grafikkort.

bjornland

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Til hvilket bruk? Spill, og resten av maskinvaren.

HD 7970 eller GTX 670 burde holde lenge hvis du bare har en full HD pc skjerm.

Skal du ha flere skjermer, så vil kanskje de du nevner være mere egnet.

blir hovedsakelig til spilling, gjerne over 3 skjermer.

Resterende maskinvare er intel I7-3960x, Asus Rampage IV Extreme, 16gb ram,

Lenke til kommentar

I påvente av mer fullstendige tester av OpenCL compute ytelsen på Titan, finnes det gode grunner til å tenke seg om en ekstra gang hvis det primære bruksområdet er oppgaver som kjører på dette. Rendring med f.eks. Vray RT er et slikt bruksområde.

2 stk. Titan har bare litt høyere ytelse på Luxrender enn 1 stk. 7970 ifølge sli-testen publisert i går. 1 stk. Titan må dermed antagelig se seg slått (les: grisebanket) av 1 stk. 7970 til denne oppgaven, og til under halve prisen. Til alle andre oppgaver ser Titan ut til å ta kaken med veldig god margin, så det er greit å være klar på hva man vil bruke kortet til. Ellers kan en kaste mye penger inn på feil sted.

Edit: ser du postet spilling mens jeg skrev dette, så da kan det ses bort ifra i denne sammenhengen. :p

Endret av xRun
  • Liker 2
Lenke til kommentar

I påvente av mer fullstendige tester av OpenCL compute ytelsen på Titan, finnes det gode grunner til å tenke seg om en ekstra gang hvis det primære bruksområdet er oppgaver som kjører på dette. Rendring med f.eks. Vray RT er et slikt bruksområde.

2 stk. Titan har bare litt høyere ytelse på Luxrender enn 1 stk. 7970 ifølge sli-testen publisert i går. 1 stk. Titan må dermed antagelig se seg slått (les: grisebanket) av 1 stk. 7970 til denne oppgaven, og til under halve prisen. Til alle andre oppgaver ser Titan ut til å ta kaken med veldig god margin, så det er greit å være klar på hva man vil bruke kortet til. Ellers kan en kaste mye penger inn på feil sted.

Edit: ser du postet spilling mens jeg skrev dette, så da kan det ses bort ifra i denne sammenhengen. :p

Var uansett inntresang lesing, hadde gått glipp av artikkelen med SLI oppsettet, så takk for tipset :)

Lenke til kommentar

Jeg ville ikke kjøpt GTX Titan med en gang. Et monster av et skjermkort, men 7000-8000,- er en stiv pris å betale for et enkjernes skjermkort når det er kort til samsvarende pris som yter bedre. Utifra benchmarks ser det ut til at GTX Titan ikke blir uslåelig før du kjører to i stykk i SLI.

ARES II er også priset veldig stivt i forhold til hva som er tilgjengelig selv om ytelsen er av høyeste grad.

Jeg vil si at om det står mellom de tre, er GTX 690 den beste kandidaten for deg.

Endret av MartN H
Lenke til kommentar

Personlig vil jeg anbefale 7970GE om du ikke er ute etter å markere deg høyt på benchmark-listene. Ares II og 690 er, i mine øyne, tull så lenge Titan er et alternativ ene og alene fordi én kjerne er bedre enn to.

Må si jeg ble skuffet over Titan's ytelse over 7970 på generelt grunnlag, så for meg kan ikke 25% hopp i ytelse rettferdiggjøre nesten tre-dobbel pris. Men jeg spiller ikke på tre skjermer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...