bjornland Skrevet 23. februar 2013 Rapporter Del Skrevet 23. februar 2013 Vurderer å kjøpe nytt grafikkort. Vurderer Gtx 690, Ares II eller Titan, alle kortene ligger høyt i pris, så er åpen for innspill fra andre før jeg bestemmer meg. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 23. februar 2013 Rapporter Del Skrevet 23. februar 2013 Til hvilket bruk? Spill, og resten av maskinvaren. HD 7970 eller GTX 670 burde holde lenge hvis du bare har en full HD pc skjerm. Skal du ha flere skjermer, så vil kanskje de du nevner være mere egnet. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 23. februar 2013 Rapporter Del Skrevet 23. februar 2013 Hvis du skal kjøpe skjermkort for omlag 8-10K kjøper du Titan. Eneste grunn til å ikke velge Titan er om du ikke har råd eller ønsker å betale såpass mye. Lenke til kommentar
bjornland Skrevet 23. februar 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 23. februar 2013 Til hvilket bruk? Spill, og resten av maskinvaren. HD 7970 eller GTX 670 burde holde lenge hvis du bare har en full HD pc skjerm. Skal du ha flere skjermer, så vil kanskje de du nevner være mere egnet. blir hovedsakelig til spilling, gjerne over 3 skjermer. Resterende maskinvare er intel I7-3960x, Asus Rampage IV Extreme, 16gb ram, Lenke til kommentar
xRun Skrevet 23. februar 2013 Rapporter Del Skrevet 23. februar 2013 (endret) I påvente av mer fullstendige tester av OpenCL compute ytelsen på Titan, finnes det gode grunner til å tenke seg om en ekstra gang hvis det primære bruksområdet er oppgaver som kjører på dette. Rendring med f.eks. Vray RT er et slikt bruksområde. 2 stk. Titan har bare litt høyere ytelse på Luxrender enn 1 stk. 7970 ifølge sli-testen publisert i går. 1 stk. Titan må dermed antagelig se seg slått (les: grisebanket) av 1 stk. 7970 til denne oppgaven, og til under halve prisen. Til alle andre oppgaver ser Titan ut til å ta kaken med veldig god margin, så det er greit å være klar på hva man vil bruke kortet til. Ellers kan en kaste mye penger inn på feil sted. Edit: ser du postet spilling mens jeg skrev dette, så da kan det ses bort ifra i denne sammenhengen. Endret 23. februar 2013 av xRun 2 Lenke til kommentar
bjornland Skrevet 23. februar 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 23. februar 2013 I påvente av mer fullstendige tester av OpenCL compute ytelsen på Titan, finnes det gode grunner til å tenke seg om en ekstra gang hvis det primære bruksområdet er oppgaver som kjører på dette. Rendring med f.eks. Vray RT er et slikt bruksområde. 2 stk. Titan har bare litt høyere ytelse på Luxrender enn 1 stk. 7970 ifølge sli-testen publisert i går. 1 stk. Titan må dermed antagelig se seg slått (les: grisebanket) av 1 stk. 7970 til denne oppgaven, og til under halve prisen. Til alle andre oppgaver ser Titan ut til å ta kaken med veldig god margin, så det er greit å være klar på hva man vil bruke kortet til. Ellers kan en kaste mye penger inn på feil sted. Edit: ser du postet spilling mens jeg skrev dette, så da kan det ses bort ifra i denne sammenhengen. Var uansett inntresang lesing, hadde gått glipp av artikkelen med SLI oppsettet, så takk for tipset Lenke til kommentar
GXT Skrevet 23. februar 2013 Rapporter Del Skrevet 23. februar 2013 (endret) Jeg ville ikke kjøpt GTX Titan med en gang. Et monster av et skjermkort, men 7000-8000,- er en stiv pris å betale for et enkjernes skjermkort når det er kort til samsvarende pris som yter bedre. Utifra benchmarks ser det ut til at GTX Titan ikke blir uslåelig før du kjører to i stykk i SLI. ARES II er også priset veldig stivt i forhold til hva som er tilgjengelig selv om ytelsen er av høyeste grad. Jeg vil si at om det står mellom de tre, er GTX 690 den beste kandidaten for deg. Endret 23. februar 2013 av MartN H Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 23. februar 2013 Rapporter Del Skrevet 23. februar 2013 (endret) Det beste ut fra pris/ytelse er 7970, enkelt å greit. Om man vil ha et high end kort. Vil man ha det beste, er det Titan. Endret 23. februar 2013 av FiveInline Lenke til kommentar
bjornland Skrevet 23. februar 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 23. februar 2013 Det beste ut fra pris/ytelse er 7970, enkelt å greit. Om man vil ha et high end kort. Vil man ha det beste, er det Titan. men vil det takle oppløsninger noe særlig høyere enn 1920x1080? Lenke til kommentar
w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 23. februar 2013 Rapporter Del Skrevet 23. februar 2013 7970 er et av de bedre kortene på høye oppløsninger. Lenke til kommentar
tommytoa Skrevet 24. februar 2013 Rapporter Del Skrevet 24. februar 2013 Personlig vil jeg anbefale 7970GE om du ikke er ute etter å markere deg høyt på benchmark-listene. Ares II og 690 er, i mine øyne, tull så lenge Titan er et alternativ ene og alene fordi én kjerne er bedre enn to. Må si jeg ble skuffet over Titan's ytelse over 7970 på generelt grunnlag, så for meg kan ikke 25% hopp i ytelse rettferdiggjøre nesten tre-dobbel pris. Men jeg spiller ikke på tre skjermer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå