€uropa Skrevet 23. februar 2013 Del Skrevet 23. februar 2013 (endret) Jeg skal ta en master i økonomi og administrasjon. På grunn av viktigheten av IT og fordelene slik kunnskap vil gi meg i kombinasjon med økonomikunnskapene, vurderer jeg å ta en mastergrad i IT etterpå. Jeg vet dog ikke hvilke skoler som tilbyr noe slikt for en som meg. Jeg har tittet litt etter slike utdanningsprogrammer på skoler som UiO og NTNU, osv. , men opptakskravet er som regel en bachelor i informatikk eller liknende eller andre ting som jeg ikke vil oppnå. NITH, derimot, tilbyr master i informasjonssystemer med en bachelor i økonomi. http://nith.no/master Jeg lurer på om det finnes andre masterprogrammer man kan komme inn på med en bachelor og/eller master i økonomi og administrasjon? Den må være brukbar i kombinasjon med en økonomiutdannelse. Den må ha en økonomisk/samfunnsfaglig vinkling, ikke realfaglig, hvis det gir noen mening. Jeg regner med at det gjenspeiles i opptakskravet. Det bør så klart være på en anerkjent utdanningsinstitusjon enten i Norge eller utlandet. Jeg har så vidt begynt med bacheloren min, så det er lenge til jeg må ta den avgjørelsen, men det skader ikke å være litt fremadrettet og undersøke hvilke muligheter som finnes. Endret 23. februar 2013 av Zarac Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå