Gå til innhold

[Løst] Testing av Intel

Anbefalte innlegg

Hei

Sitter idag på følgende :

SABERTOOTH 990FX AM3+

AMD FX 8150 8-Core Processor Black Edition

Corsair Dominator DDR3 1600MHz 32GB

2 x ASUS Radeon HD 7970 DCIITOP 3GB GDDR5 CFX

men :)

Penger er vel ikke så mye som stopper meg egentlig, trenger ikke å være det dyreste læl, viktigste er hva jeg får for pengene utifra hva jeg er ute etter

Og hva jeg er ute etter er - og nyte spill med alle innstillinger på max når d kommer til effekter og grafikk generelt, da jeg simpelten elsker å nyte jobben som er lagt i spillene jeg spiller, idag går det i Crysis 3 hovedsaklig, litt wowing og d3,bf3 osv osv

Jeg oppnår ikke det jeg er ute etter i wow da cpu blir for svak, klarer ikke stabilt over 20fps engang på 3 skjermer, Crysis 3 er da neste spill jeg sliter med å få gå glatt på max. Skjermkortene er jeg rimelig brennsikker ikke er flaskehalsen her, men jeg vet at CPU er svak.

Det jeg lurer på er ny CPU : Hvilken av i7 versjonene bør jeg gå etter da det er en liten jungel av dem der ute, eller holder det med en i5? isåfall enten det står mellom to stk i5 eller 2 stk i7 så er det fremdeles en liten jungel der.. hvilken vil jeg få mest for av pengene? om den ene cpuen scorer 10 poeng mere enn den andre er meg totalt likegyldig da dette neppe har noe å si på noe annet enn pris tipper jeg. isåfall om jeg går for intel så må også et nytt hovedkort inn i bildet, da trenger jeg litt geleiding der også.

Eller skal jeg satse på en FX-8350 fra AMD, har lest noen tester angående denne, det virker ikke som den store oppgraderingen fra FX-8150 som jeg allerede har.

Noen som har noen objektive tanker rundt dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Crysis 3 er jeg helt sikker på er begrenset av skjermkortene dine, WoW er nok kun CPU-begrenset når det kommer mange karakterer på skjermen.

Når du spiller med tre skjermer kan du ikke forvente å kjøre alt av grafikkinnstillinger på maks, selv om 7970 er et veldig kraftig skjermkort. Crysis 3 er av den lille andelen med spill som har grafikkinnstillinger ment å kunne skalere med nyere og kraftigere skjermkort som kommer ut om et par år, ikke bruk mer enn 4xSMAA eller 2xMSAA i dag med mindre du liker å se skjermkortene lide.

Lenke til kommentar

Sikker på at dette bare ikke er pga at amd ikke har gitt ut drivere som booster crysis 3 da?

Leser litt på crysis 3 forums at driverne ikke er optimalisert for crysis 3 enda, andre derimot som kjører nvidia som har sluppet beta drivere som er optimalisert for crysis 3 som kjører på svakere system og / eller tilsvarende mitt system ligger fint på 50 til 60 fps. skal selvfølgelig ikke ta alt for god fisk men ;)

Vet du noe om CPU oppgradering da? slipper jeg unna med 1600,-eller må jeg ut me 3 - 4000? er vel noe slikt jeg kom fram til på mitt meget eksperimentele oppsett :)

AMD FX-8350 8-Core + Cooler Master Hyper TX3 Evo CPU

eller

Intel Core i7 3770 Quad, ASUS Maximus IV Extreme-Z Socket-1155 + Cooler Master Hyper TX3 Evo CPU

Har også sett litt på å vente på SABERTOOTH 990FX/GEN3 R2.0 som har pci-e 3.0

Vil dette eventuelt hjelpe skjermkortene med crysis 3 ? eller er du sikker på at disse skjemkortene blir forsvake uansett?

Takker for svar, setter meg igang å ser etter andre løsninger å muligheter :)

Lenke til kommentar

AMD har da sluppet BETA-drivere for Crysis 3? 13.2 BETA 6 er siste BETA-driver og den har Crysis 3-forbedringer. Crysis 3 er fortsatt såpass tungt at du må ha to stk Titan for å kjøre det på maksimale innstillinger i 1920x1080.

Om du skal oppgradere CPU er det ingen vits i å betale 1600 kr for en 15% forbedring, da hadde jeg heller betalt 3000 kr for en i5-3570k + Z77 MPower og fått 50-60% forbedring.

Sabertooth 990FX/GEN3 er ren markedsføring, det hjelper ikke at det er 100% hastighet mellom skjermkortene og Northbridge når bare 40% av datahastigheten oppnås mellom CPU og Northbridge.

• Liker 1
Lenke til kommentar

https://www.netshop....Handlevogn.aspx

Ser dette greit ut da?

Er vel ikke noe mer jeg trenger å bytte ut da eller? Tenker på et komponentene jeg allerede har utover CPU og HK fremdeles går sammen?

Vil PSU fremdeles holde for cfx? ingen aning om denne CPUen og HK trenger noe mere en de jeg allerede kjører, 1000W PSU er hva jeg har nå.

Har hatt endel dårlige erfaringer med MSI også, for endel år tilbake da. Har vært meget fornøyd med produsent mixen jeg har nå i flere år.

*Har lyst til å bytte stock kjølingen da jeg er MEGET fornøyd med CM produktene

Endret av vit3llu5
Lenke til kommentar

Handlevognen er tom der, ta et skjermbilde :)

Maksimal effekt på en PSU er ikke like interessant som rippel, spenningsregulering og hvor mye strøm som kan leveres på 12V, hvis dette er gresk for deg er det bedre å liste opp din spesifikke PSU.

MSIs hovedkort for Intel-sokler er top-tier i dag og har ikke like mye bloat som ASUS sine, men om ASUS er livsviktig er P8Z77-V og PRO-varianten av de akseptable valgene. Merkelojalitet er noe av det dummeste du kan gjøre som forbruker forresten, de eneste som tjener på merkelojalitet er innehaveren av merket som kan øke prisene uten konsekvenser.

Om du skal bytte kjøling må du vurdere lukket vannkjøling mot luftkjøling. Lukket vannkjøling er generelt litt dyrere for samme ytelse, men lettere å montere og penere å se på. Luftkjøling leverer mer kjøling for penga, men tar mer plass og kan også kræsje med minnebrikker om du kjøper en stor kjøler.

Corsair, Antec og Cooler Master har alle vannkjøling, her er det stort sett kun størrelsen på radiatoren som har noe å si på kjøleytelsen.

Noctua, Phantek og Thermalright har de beste luftkjølerne, Cooler Master har en god budsjettmodell med Hyper 212 og er ellers irrrellevant.

Lenke til kommentar

FRACTAL DESIGN NEWTON R2 1000W MODULAR

Du kan forøvrig klikke deg inn å se på profilen min, mener det står alt om datan min der om det skal være noe annet du trenger å se på :)

*Forandret HK etter ditt siste innlegg :)

post-268276-0-58963400-1361654692_thumb.jpg

Endret av vit3llu5
Lenke til kommentar

Der sa du noe....

Sitter ikke hjemme ved datan akkurat nå, men tror ikke det går faktisk..

Er bare åtte usb porter totalt og jeg bruker pr idag ni... bare på baksiden

framme har jeg tre av fire i bruk

Takk for at du sier ifra :) tenkte ikke på det, gikk ut ifra at hk idag var fulllastet av porter

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...