Cooky Skrevet 23. februar 2013 Del Skrevet 23. februar 2013 (endret) Jeg får ikke til å svelge disse kapslene, og har ellers en del problemer med svelging av piller for tiden. Så dette er uaktuelt. Jeg har derfor de siste dagene åpnet kapslene og blandet/oppløst de i både Pepsi max, Biola melk og mat idag. Men jeg fikk svar fra vitusapotek idag om at dette ikke skulle blandes sammen med drikke. Derfor blandet jeg det med mat idag, og drakk noe biola sammen med maten (ca. 1 glass hver gang). Så spørsmål: - Hvorfor kan jeg ikke blande dette i drikke? Vil jeg da få mindre effekt, for høy effekt, eller ingen effekt i det hele tatt? Jeg foretrakk nemlig å blande det med biola melk. - Er det ellers noe spesiell mat som er å foretrekke at man blander dette med? Det var ikke akkurat særlig behagelig å blande det sammen med brødskive med ost, og grøt tidligere idag... Ellers noen andre tips? Endret 23. februar 2013 av Cooky Lenke til kommentar
o39k Skrevet 23. februar 2013 Del Skrevet 23. februar 2013 Står her at man skal svelge det ned med vann eller annet drikke, så skjønner ikke helt hvorfor du fikk beskjed om å ikke gjøre det. Kan også åpnes opp som nevnt på siden her og tydeligvis: http://old.sthf.no/pasienter/Legemidler---oppslagsverk/Diclocil/ Lenke til kommentar
Cooky Skrevet 23. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2013 Tenkte den samme tanken selv... Men mer spesifikk, så fikk jeg beskjed om å ikke oppløse de i vann eller annen drikke, for så å innta det via drikke på denne måten. Lenke til kommentar
svalbardianer Skrevet 23. februar 2013 Del Skrevet 23. februar 2013 Diclocil-kapsler bør tas fastende og hele, per Felleskatalogen og Legemiddelverket. Dersom det er mat i magen når du tar kapslene, ser det ut til at man får redusert absorpsjon av legemiddelet, som i verste fall kan føre til terapisvikt. Står ingenting om hvorfor man ikke bør åpne kapslene, men regner med dette reduserer tilgjengeligheten ytterligere. Men hvis du ikke får dem ned på noen annen måte, er det nok likevel bedre å gjøre det på den måten du gjør det på, i alle fall hvis den tilstanden du tar medisiner for ikke er livstruende. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå