Gå til innhold

Er nye konsoller grunn for å droppe PC-versjoner?


Anbefalte innlegg

Lett.

 

Fordi det er ikke god nok grafikk på konsoll.

 

Gi meg samme tekstur oppløsning som på Crysis 3 PC versjonen, og samme ytelse som jeg har på min maskin med 7970 GHz edition så skal jeg vurdere konsoll.

 

Leste du ikke nye konsoller?

 

Grafikken blir god nok, hvorfor skal hvermannsen kjøpe pc?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mye fordi spill primært utvikles for konsoll og så portes over til PC. Mye slarvent arbeid der ute med portingen, + designen av spillet i seg selv tar utgangspunkt i konsollenes begrensde hardware. Det er begrenset hva høyere res textures o.l. kan gjøre om spillet i utgangspunktet er "laget for å se ræl ut"...

 

Helt riktig som du sier her, kunne ikke sagt det bedre selv :)

 

Leste du ikke nye konsoller?

 

Grafikken blir god nok, hvorfor skal hvermannsen kjøpe pc?

 

Det vil fortsatt være en stor forskjell på grafikken i optimale forhold.

Lenke til kommentar

Leste du ikke nye konsoller?

 

Grafikken blir god nok, hvorfor skal hvermannsen kjøpe pc?

 

ja, nye konsoller, om PS3 skal være en målestokk vil ha GPU ca på nivå med forrige generasjon Radeon kort 78xx serien.

 

Og m.t.p. at det sannsynligvis er i alle fall 6-9 mnd før PS3 kommer, så er det helt klart at selv ved launch, så har PC dradd i fra.

Lenke til kommentar

 

 

Ehh jo, forskjellen er voldsomt stor.

 

Prøv Crysis 3 på Xbox og PC med alt på fullt før du sier noe.

 

Eller hvis du syntes det eksempelet er for ekstremt, prøv GTA IV med alt på fullt på PC kontra xbox, ENORM forskjell.

 

Eh, nei. Det er en forbedring men om du mener det er en enorm forskjell er du lett å imponere. Sammenligner du de peneste spillene på konsoll med de peneste på pc synes jeg ikke syv års hardwareutvikling har gjort så voldsom forskjell.

Lenke til kommentar

Eh, nei. Det er en forbedring men om du mener det er en enorm forskjell er du lett å imponere. Sammenligner du de peneste spillene på konsoll med de peneste på pc synes jeg ikke syv års hardwareutvikling har gjort så voldsom forskjell.

Vi har nok kommet til et punkt der det hjelper fint lite å ha ti ganger så mange polygoner med fire ganger så høy oppløsning på teksturene. Det vi virkelig trenger nå er total eliminering av aliasing og litt mer realistiske overflater enn glinsende plastikk.

Lenke til kommentar

Eh, nei. Det er en forbedring men om du mener det er en enorm forskjell er du lett å imponere. Sammenligner du de peneste spillene på konsoll med de peneste på pc synes jeg ikke syv års hardwareutvikling har gjort så voldsom forskjell.

 

Det har ingenting med at jeg er lett å imponere å gjøre.

 

Det er fakta og fasit.

 

Hvis du ikke ser særlig forskjell står du med mangel på kunnskaper, hvilket er urelatert til min evne til å bli imponert.

 

Feks, så har man på pc effekter som Global Illumination, helt annen shading, større teksturer, bedre skygger, mulighet for høyere fps (bedre respons), høyere polycount, bedre aa og langt videre.

 

Dette har ingen verdens ting med at jeg er lett å imponere eller ikke. Dette er fakta, spill på PC ser LANGT bedre ut enn på konsoll.

 

Prøv å sammenligne noe direkte du, se hvordan lys reflekterer, se etter polykantene osv osv på to like spill med alt på maks på PC. Så skjønner du kanskje.

 

Hvis ikke kan du gå å legge deg. Søren meg ikke min feil at du er uviten...

Endret av IceBlitz
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det vil fortsatt være en stor forskjell på grafikken i optimale forhold.

 

Bare dersom utvikleren lager spillet KUN til PC. Og det SKJER ikke.

 

GTA V lages først og fremst til konsoller, så grafikken blir ikke særlig bedre om det portes til PC. Dermed er det et rent tapsprosjekt.

Lenke til kommentar

Bare dersom utvikleren lager spillet KUN til PC. Og det SKJER ikke.

 

GTA V lages først og fremst til konsoller, så grafikken blir ikke særlig bedre om det portes til PC. Dermed er det et rent tapsprosjekt.

 

Nei, selvfølgelig skjer ikke det, for PC er jo ikke den plattformen med suverent mest ekslusive spill? Eller hvordan var det nå igjen?

 

AtW

Lenke til kommentar

Det har ingenting med at jeg er lett å imponere å gjøre.

 

Det er fakta og fasit.

 

Hvis du ikke ser særlig forskjell står du med mangel på kunnskaper, hvilket er urelatert til min evne til å bli imponert.

 

Feks, så har man på pc effekter som Global Illumination, helt annen shading, større teksturer, bedre skygger, mulighet for høyere fps (bedre respons), høyere polycount, bedre aa og langt videre.

 

Dette har ingen verdens ting med at jeg er lett å imponere eller ikke. Dette er fakta, spill på PC ser LANGT bedre ut enn på konsoll.

 

Prøv å sammenligne noe direkte du, se hvordan lys reflekterer, se etter polykantene osv osv på to like spill med alt på maks på PC. Så skjønner du kanskje.

 

Hvis ikke kan du gå å legge deg. Søren meg ikke min feil at du er uviten...

 

Jeg forstår at hormonene bobler, men prøv å ta det litt med ro, da lever du lenger.

 

Selvfølgelig er det forskjell, jeg skriver jo at det ser bedre ut på pc, men det er først og fremst en forbedring, ikke noe voldsom forskjell. Nå gidder jeg ikke en semantisk diskusjon rundt "voldsom" eller "enorm" men ærlig talt, er det noen som synes grafikken i de nyeste pcspillene skulle tilsi syv års hardwareforsprang sammenlignet med det peneste på konsoll? Halflife 1 og Halflife 2 er en enorm forbedring i mine øyne. Far Cry til Crysis var en enorm forbedring. Crysis på pc kontra konsoll? En rekke fine detaljer og forbedringer men ingenting i samme størelsesorden. Ikke i nærheten. Sammenligner man i tillegg med spill som Uncharted 3 som er skreddersydd for konsollen synes jeg forskjellene blir enda mindre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nei, selvfølgelig skjer ikke det, for PC er jo ikke den plattformen med suverent mest ekslusive spill? Eller hvordan var det nå igjen?

 

AtW

 

En haug med indie spill som ingen spiller, jippi?

 

De fleste storspill kommer til konsoll, unntak er store RTS spill og MMO's.

Lenke til kommentar

Mye fordi spill primært utvikles for konsoll og så portes over til PC. Mye slarvent arbeid der ute med portingen, + designen av spillet i seg selv tar utgangspunkt i konsollenes begrensde hardware. Det er begrenset hva høyere res textures o.l. kan gjøre om spillet i utgangspunktet er "laget for å se ræl ut"...

 

Ja det er åpenbart at mange spill på pc bærer preg av at de ikke er godt nok optimalisert for platformen, men samtidig blir jo dette en konsekvens så lenge man utvikler til en platform som kan ha alle mulige slags hardwarekombinasjoner og der spennet er fra de som spiller litt en gang i blandt på en halvgammel sliter, til de mest ivrige nerdene.

 

Problemet er kanskje først og fremst at det ikke lages spill for bare nerdene, men også for resten som ikke er interessert i å følge med i "våpenkappløpet" til hardwareprodusentene. Utviklerne må trossalt ta en avgjørelse, ikke bare rundt hvorvidt de skal lage spill eksklusivt til pc, men også om det skal være ett spill eksklusivt for deivrigste, eller en større brukermasse. Således vil noe alltid holde tilbake de ivrigste pcspillerne fordi de store flertallet ikke er på langtnær like villige til å henge med hardwaremessig.

 

Så vil stasjonære pcer rykke fra den nye generasjonen med konsoller kjapt. Men om de siste generasjonene er noen indikasjon er det mer å hente på god optimalisering for en platform enn det man henter på en normal skjermkortgenerasjon. Derfor regner jeg med at konsollene henger godt med også denne gangen, mens pcen min antagelig ikke har sjans til å gi meg like pene spill som konsollen vil få med litt optimalisering, uten at jeg må foreta store oppgraderinger.

Lenke til kommentar

En haug med indie spill som ingen spiller, jippi?

 

De fleste storspill kommer til konsoll, unntak er store RTS spill og MMO's.

 

Det kommer mange PC-ekslusive storspill også (dog færre enn i gamle dager, det er sant. Dine uttalelser generelt vitner om lavt kjennskapsnivå til PC-plattformen.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...