Gå til innhold

Er nye konsoller grunn for å droppe PC-versjoner?


Anbefalte innlegg

 

Microsoft og Intel og AMD og NVIDIA og ATI.

 

Håper du er klar over at Microsoft så smått er involvert i PC markedet også ...

 

Logikken din er umulig å forstå her ... det er jo mange av de samme selskapene involvert, og akkurat den samme typen selskaper.

 

Det er egentlig veldig logisk ...

 

Du har i dag konsoller koblet til tv'er. Akkurat samme type kontrollere kan kobles til PCer.

 

Så fra CD spilleren og DVD spillerne kom, kunne fint alle 'konsoller' vært 'litt dyre' dvd spillere som kjørte windows, eller dos, eller linux.

 

Det er akkurat samme type teknologi som ligger bak.

 

Som sagt før: du kan koble til kontroller, du kan koble pcen til tv osv. men alt dette er mye mer styr og en mye større terskel for vanlige folk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da måtte Microsoft, Intel, AMD, Nvidia og ATI samarbeidet på et helt annet nivå, det er nesten like realistisk som om Sony og Microsoft nå skulle jobbet sammen om en konsoll.

 

Forøvrig, som jeg skrev, var det et helvete å koble til pcen til tven, pga oppløsning. Det hadde ikke funket så brafør denne generasjonens HD-TVer kom.

 

Og du som driver å argumenterer med at det er jeg som sier "hva om", skal vi droppe å se hva konsollene har betydd for gaming? Skal vi droppe å se hva Edison og Tesla gjorde for elektrisk strøm fordi noen andre hadde gjort det samme om de ikke var der for å gjøre det? Skal vi droppe å se hva Bell betydde for telefoni siden noen andre sikkert hadde oppfunnet det om han ikke gjorde det?

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Moderatormelding

Tråden er splitta ut frå Den store tråden om Grand Theft Auto V

-Zeph

 

Nye konsoller er bare en til grunn for å droppe PC-versjon...

 

Det er pr nå 5,656.152 grunner pålogget Steam for å ikke droppe en PC versjon.

 

Uansett er det helt absurd å ikke ta seg råd til en PC utgivelse og dermed ikke få det beste ut av spillet man utvikler. Hvor har selvrespekten til Rockstar blitt av? Og at de kan tro at ett utviklings team som optimaliserer spillet til PC vil koste mer enn det de vil få inn av ett potensielt salg på ett par millioner så har de isåfall en gjeng udugelige og mandig overbetalte programmerere eller så må de sporenstreks hive ut økonomisjefen. De må også skaffe seg en ny PR rådgiver for det å indirekte anklage millioner av gamere for å være pirater faller ikke nødvendigvis i god jord. Suprise. Rockstar har blitt arrogante og har ikke det fokuset man burde kunne forvente på å innfri ønskene ifra en stor kundegruppe inkl mange gamle fans.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det er pr nå 5,656.152 grunner pålogget Steam for å ikke droppe en PC versjon.

 

Uansett er det helt absurd å ikke ta seg råd til en PC utgivelse og dermed ikke få det beste ut av spillet man utvikler. Hvor har selvrespekten til Rockstar blitt av? Og at de kan tro at ett utviklings team som optimaliserer spillet til PC vil koste mer enn det de vil få inn av ett potensielt salg på ett par millioner så har de isåfall en gjeng udugelige og mandig overbetalte programmerere eller så må de sporenstreks hive ut økonomisjefen. De må også skaffe seg en ny PR rådgiver for det å indirekte anklage millioner av gamere for å være pirater faller ikke nødvendigvis i god jord. Suprise. Rockstar har blitt arrogante og har ikke det fokuset man burde kunne forvente på å innfri ønskene ifra en stor kundegruppe inkl mange gamle fans.

 

Mange av disse vil nok gå over til de nye konsollene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Om moddingmiljøet rundt spillet får til noen gode og gøyale mods skjer vel heller det motsatte.

Det er faktiskt mange gamle konsoll spill hvor du kan lage egne verdener og faktiskt ganske tøffe ting.

Activison av alle folk var flinkest på dette, og dette var på Ps1 og kjempe digg og, lager fortsatt baner .

Mods er jo veldig viktig så jeg har ikke noe argument imot det, men da må de lage noe bedre en det Skyrim har,

 

Arma 2 F.eks hvor jeg aldri har spillt så mye i hele mitt liv, (og nei det er ikke dayz) Arma 2 har spillere på grunn av sykt bra verden realitet og modding

Endret av Realzi
Lenke til kommentar

Problemet er at folk flest ikke har råd og/eller interesse til å punge ut 10k+ på en gamer PC.

 

Konsoller er billigere og enklere å bruke, derfor selger det. Uten konsoller så hadde utviklingen gått enda tregere, fordi spill da hadde vært et nisjeprodukt.

 

Det trenger jo heller ikke folk flest, da en gaming-PC som er på nivå med de nyeste konsollene koster langt mindre enn 10k.

 

AtW

Lenke til kommentar

Da måtte Microsoft, Intel, AMD, Nvidia og ATI samarbeidet på et helt annet nivå, det er nesten like realistisk som om Sony og Microsoft nå skulle jobbet sammen om en konsoll.

 

Forøvrig, som jeg skrev, var det et helvete å koble til pcen til tven, pga oppløsning. Det hadde ikke funket så brafør denne generasjonens HD-TVer kom.

 

Og du som driver å argumenterer med at det er jeg som sier "hva om", skal vi droppe å se hva konsollene har betydd for gaming? Skal vi droppe å se hva Edison og Tesla gjorde for elektrisk strøm fordi noen andre hadde gjort det samme om de ikke var der for å gjøre det? Skal vi droppe å se hva Bell betydde for telefoni siden noen andre sikkert hadde oppfunnet det om han ikke gjorde det?

 

Amiga 500 fungerte helt utmerket på en TV, og hadde masse bra spill, den kom på 80-tallet.

 

AtW

Lenke til kommentar

Mange av disse vil nok gå over til de nye konsollene.

Steam har faktisk over 50 millioner brukere. Les denne posten:

Å spille på PC er en egen kultur som verken nye konsoller eller andre ytre påvirkninger kan gjøre noe som helst med. For meg så må jeg ha mus og tastatur samt muligheter for å tweake spillet som det passer meg . Nyter konsoll til visse spill som slåssespill men ellers ....

Når man har blitt vant til å spille på PC i en god stol, med skikkelige kontrollere og skikkelig grafikk er det vanskelig å gå tilbake til konsoll. Det hjelper heller ikke at innmaten til en PS4 skal matche en PC til 6300 kr i dag eller at man kan forvente 25-30 fps på nesten alle PS4-spill, om man er vant til 60 fps og 50ms lag går man ikke tilbake til 30 fps og 150ms lag med mindre man må.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Om man ville bruke den til spill funker det greit ja, men til gjengjeld var den ekstremt mye dyrere enn for eksempel en NES.

 

Det er sant, den var godt og vel dobbelt så dyr, men den kunne også brukes til mer, og som i dag så sparte man inn prisen på spill relativt raskt om man var interessert i den slags. Poenget er uansett at man hadde gode funksjonelle måter å koble ting til TVen på på PC-fronten for snart 30 år siden, det er ingen dekning for at dette hadde vært noe problem i en "konsollfri verden".

 

AtW

Lenke til kommentar

Da måtte TV-utviklingen gått fremover mye raskere enn det den gikk isåfall, hvis ikke hadde nok utviklingen for spill gått treigere. You know, med tanke på oppløsning and shit.

Det er helt klart at uten konsoller hadde ikke spillindustrien vært så stor som den er i dag, det er ikke engang sikkert at vi hadde hatt skjermkort med det ytelsesnivået de har i dag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...