Gå til innhold

Er nye konsoller grunn for å droppe PC-versjoner?


Anbefalte innlegg

En konsoll funker over lengre tidsperiode ja, men når det går x antall år, så sakker konsollen mer og mer akterut og PC spillere vil lide, om de lager ett for bra spill så vil jo konsoll folkene lide.

PS4 er vel strengt tatt fra kjørt på ytelses fronten før den har kommet ut.

 

Jeg for min del spiller lett spill på low/medium, ultra settings er jo bare for de som ikke har råd til varme ovn etter PC kjøp.

Men jeg syns nå ikke det å legge 8-10k i en "gaming" PC er ekstremt dyrt idag, en maskin som mest sannsynlig vil overleve en konsoll by far og som du også kan gjøre en del mer på i mine øyne.

 

Det som er hoved problemet idag er at alt er så ekstremt mainstream, det er liksom ingen sjarm over spill lengre.

Men det er jo alltid pengene som styrer idag, så det er jo strengt tatt ingen vits i å i det hele tatt sitte å forsvare noe, de som lager spill driter jo langt i alt så lenge de er middelmådige nok til at folk kjøper det i en slags hype rus de første 6 månedene.

 

Jeg er enig i at det er ett problem at alle lager det samme og at det er lite innovasjon. Men jeg tror ikke konsollene er problemet, heller markedet, og da først og fremst de av oss som kjøper COD hvert eneste år.

 

Konsollen vil alltid sakke akterut i forhold til de kjappeste pcene, det er en kjennsgjerning. Men grafikkutviklingen er likevell veldig stor fra starten av livsløpet til konsollen til slutten. Og jeg tror ikke grafikken er det som gjør nye spill bedre og det er ikke først og fremst bedre grafikk jeg håper på fra neste generasjon. Og samtidig, om brukermassen sitter på kjempekraftige maskiner, men kun utgjør en tiendedel av dagens brukermasse, så vil også utvalget bli deretter. Jeg ofrer gledelig litt grafikkvalitet til fordel for flere gode spill.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor det? Ligger ikke nok penger i PC, hørt om piratkopiering?

 

Det ligger mer enn nok penger i PC. Piratkopiering er bare et problem for de dårlige spillene som de som piratkopierer ikke hadde giddet å kjøpe uansett. Desidert flest spill blir utgitt på PC. Hadde det ikke vært penger i PC så hadde ikke det vært tilfelle.

 

Spørsmålet du nok heller bør stille er om det er noe poeng å kjøpe nye konsoller når det kanskje er nok med en iPad? Innen konsollene kommer ut har de bare blitt fraløpt av PC uansett, samt at tablets har nærmet seg de nye konsollene i kraft. De tradisjonelle konsollutviklerne vil nok se mer og mer mot tabletmarkedet, og den enorme suksessen spill som Angry Birds har hatt, og vi vil se flere porteringer den veien, ikke bare mot PC. De fleste nyhetene PS4 viser fram er jo elementer som vi typisk ser i tabletmarkedet. Fokus på sosiale aktiviter, og deling av innehold. Spesifikasjonene til PS4 er jo så svake at hardware tydeligvis ikke er fokus i det hele tatt. Microsoft vil garantert følge etter. De har jo allerede tyvstartet fokuset mot tablets med Windows 8, og den neste Xbox'en vil helt sikkert følge i samme retning.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Ja, om 5+ år...

Du tar dessverre veldig feil der. Fra dag en av er en konsoll et anker for utviklingen, men med årene så får den mer grep i bakken/bunnen og sakker utviklingen mer og mer. Man kan jo peke på COD og spørre hvor lenge det spillet har Vært likt forgjengeren på det grafiske.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du tar dessverre veldig feil der. Fra dag en av er en konsoll et anker for utviklingen, men med årene så får den mer grep i bakken/bunnen og sakker utviklingen mer og mer. Man kan jo peke på COD og spørre hvor lenge det spillet har Vært likt forgjengeren på det grafiske.

 

Fra dag får konsollene en enorm brukermasse opp på ett veldig høyt nivå hardwaremessig. Selvfølgelig dårligere enn nyeste gamerpcer, men milevis forran den gjennomsnittlige pcen.

 

COD har strengt tatt endret seg en del grafisk, problemet, slik jeg ser det, er at gameplayet er det samme.

Lenke til kommentar

Fra dag får konsollene en enorm brukermasse opp på ett veldig høyt nivå hardwaremessig. Selvfølgelig dårligere enn nyeste gamerpcer, men milevis forran den gjennomsnittlige pcen.

Jeg skal på ingen måte si at jeg ikke er glad for at vi nå får nye konsoller, men det er ikke fordi jeg skal stå å banke på døra til Elkjøp 10 minutter før åpningstid på lanseringsdagen, men snarere fordi at nå endelig vil vi kunne se en forbedring av spill på mange nivåer og områder. Og dette gagner jo PC'en og. Det er bare så jævlig irriterende at vi som spiller på PC må måtte lide for utdatert hardware ganske fort.

 

COD har strengt tatt endret seg en del grafisk, problemet, slik jeg ser det, er at gameplayet er det samme.

Jeg synes på ingen måte at jeg har opplevd den store grafiske forskjellen, ei heller noen store forskjeller i det heletatt men det er en annen sak, på cod serien med årene. Om utviklerene hadde gått for bare å utvikle serien for PC så hadde nok det visuelle vært et helt annet nivå på BO2 enn BO i forhold til hva det er i dag. Og det kan nok ingen nekte for.

 

Til slutt vil jeg si takk gud for ar personer som Chris Robert finnes. :)

Endret av Hansien
Lenke til kommentar

Jeg skal på ingen måte si at jeg ikke er glad for at vi nå får nye konsoller, men det er ikke fordi jeg skal stå å banke på døra til Elkjøp 10 minutter før åpningstid på lanseringsdagen, men snarere fordi at nå endelig vil vi kunne se en forbedring av spill på mange nivåer og områder. Og dette gagner jo PC'en og. Det er bare så jævlig irriterende at vi som spiller på PC må måtte lide for utdatert hardware ganske fort.

 

 

Jeg synes på ingen måte at jeg har opplevd den store grafiske forskjellen, ei heller noen store forskjeller i det heletatt men det er en annen sak, på cod serien med årene. Om utviklerene hadde gått for bare å utvikle serien for PC så hadde nok det visuelle vært et helt annet nivå på BO2 enn BO i forhold til hva det er i dag. Og det kan nok ingen nekte for.

 

Til slutt vil jeg si takk gud for ar personer som Chris Robert finnes. :)

 

Nei jeg kommer ikke til å skrape på døra jeg heller, så ivrig har jeg aldri vært, og tviler på at jeg kommer dit. Så får vi sikkert se forbedring i spill, det skulle strengt tatt bare mangle, men jeg er redd vi ikke får se de revolusjonerende store forskjellene denne gangen heller. Jeg hadde store forventninger da forrige generasjon ble lansert, men de store forbedringene har latt vente på seg. Faktisk har det ikke skjedd særlig mye siden medal of honor til PS1.

 

Som sagt før, problemet rundt stagnasjonen tror jeg først og fremst ligger hos markedet og utviklerne. Kanskje ville vi sett bedre grafikk i dag uten konsollene, men da ville dette også vært forbeholdt den lille gruppen nerder som gadd å bry seg om dette. Da foretrekker jeg at vi har ett mye bredere marked.

Lenke til kommentar

Du tar dessverre veldig feil der. Fra dag en av er en konsoll et anker for utviklingen, men med årene så får den mer grep i bakken/bunnen og sakker utviklingen mer og mer. Man kan jo peke på COD og spørre hvor lenge det spillet har Vært likt forgjengeren på det grafiske.

 

Problemet er at folk flest ikke har råd og/eller interesse til å punge ut 10k+ på en gamer PC.

 

Konsoller er billigere og enklere å bruke, derfor selger det. Uten konsoller så hadde utviklingen gått enda tregere, fordi spill da hadde vært et nisjeprodukt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det ligger mer enn nok penger i PC. Piratkopiering er bare et problem for de dårlige spillene som de som piratkopierer ikke hadde giddet å kjøpe uansett. Desidert flest spill blir utgitt på PC. Hadde det ikke vært penger i PC så hadde ikke det vært tilfelle.

 

"Som de som piratkopierer ikke hadde giddet å kjøpe uansett".

 

Hvorfor skulle de som piratkopierer gidde å kjøpe noe som helst? Du stjeler vel ikke en banan i butikken, smaker på den, synes den er god og kjøper den neste?

 

"Dårlig spill"-argumentet er jo bare en teit pirat-unnskyldning.

Lenke til kommentar

Så, hvordan skal man få sjekka om ett spill er dårlig eller bra?

Joda, det fins noen demoer/betaer, for det å lese reviews av en sopp som kaller seg anmelder er jo det beste, jadda.

 

Ser at du forøvrig rir på en høy hvit hest, gratulerer, rustningen skinner også bra ser jeg, brukt lang tid på å pusse den?

Lenke til kommentar

Så, hvordan skal man få sjekka om ett spill er dårlig eller bra?

Joda, det fins noen demoer/betaer, for det å lese reviews av en sopp som kaller seg anmelder er jo det beste, jadda.

 

Ser at du forøvrig rir på en høy hvit hest, gratulerer, rustningen skinner også bra ser jeg, brukt lang tid på å pusse den?

 

Er dette "jeg piratkopierer men konsollene er det egentlige problemet" talen?

Lenke til kommentar

La meg lese innlegget mitt en gang til også skal jeg se om jeg nevner ett eneste ord om konsoll, skal vi se, nei ikke der, ikke der og heller ikke der.

Nei skulle du ha sett, jeg sa jaggu meg ikke ett eneste ord om noe som helst som har med konsoll å gjøre, jøss, skulle du ha sett.

 

Det er ingen tale, jeg hadde lasta ned like mye eller like lite om konsoller aldri hadde eksistert, jeg laster noen ganger ned fordi, tja, fordi jeg ikke har tenkt å bruke penger på det, sånn som cod spillene, laster ned, runder SP just for lulz, delete it.

Endret av meg0709
Lenke til kommentar

La meg lese innlegget mitt en gang til også skal jeg se om jeg nevner ett eneste ord om konsoll, skal vi se, nei ikke der, ikke der og heller ikke der.

Nei skulle du ha sett, jeg sa jaggu meg ikke ett eneste ord om noe som helst som har med konsoll å gjøre, jøss, skulle du ha sett.

 

Det er ingen tale, jeg hadde lasta ned like mye eller like lite om konsoller aldri hadde eksistert, jeg laster noen ganger ned fordi, tja, fordi jeg ikke har tenkt å bruke penger på det, sånn som cod spillene, laster ned, runder SP just for lulz, delete it.

 

Skal gi deg ett velment lite tips: denne tråden har to sider ;)

 

 

Lenke til kommentar

Skal gi deg ett velment lite tips: denne tråden har to sider ;)

 

Ja, vi er på side 2 nå, sant det.

 

Men så lenge jeg ikke skriver "omg jeg laster bare ned pga konsollene fins hater de så intezt, omgomgomgomg", så ja, da mener jeg ikke slike ting, det var heller ingenting i det innleget som tydet på det heller.

Endret av meg0709
Lenke til kommentar

 

 

Ja, vi er på side 2 nå, sant det.

 

Men så lenge jeg ikke skriver "omg jeg laster bare ned pga konsollene fins hater de så intezt, omgomgomgomg", så ja, da mener jeg ikke slike ting, det var heller ingenting i det innleget som tydet på det heller.

 

Elsker at du redigerer etter man svarer...

 

Poenget er at du på første siden snakker om hvordan konsollen begrenser utviklingen til pc, samtidig som du på neste side innrømmer at du piratkopierer. Med andre ord er du selv en stor del av problemet.

Lenke til kommentar

Vel, du quota jo hele innlegget første gangen.

 

Ja, jeg kan jo se det at industrien tapte millioner på mine nedlastinger, sett bort ifra at det er 3-4 spill totalt fordelt på 5år.

Og da antar jeg, at siden du sier alt dette, at du aldri overhode har lastet ned noe selv?

Jeg er en hykler, ingen trenger å påpeke det, men industrien får også slutte å bruke kopi maskinen, dette er mitt bidrag til det, de hadde ikke tjent noe mer penger om jeg lot være å både laste ned og kjøpe, de hadde tjent like lite.

 

https://fbcdn-sphoto...507449171_n.jpg

Endret av meg0709
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så, hvordan skal man få sjekka om ett spill er dårlig eller bra?

Joda, det fins noen demoer/betaer, for det å lese reviews av en sopp som kaller seg anmelder er jo det beste, jadda.

 

Ser at du forøvrig rir på en høy hvit hest, gratulerer, rustningen skinner også bra ser jeg, brukt lang tid på å pusse den?

 

Ja, man må faktisk lese anmeldelser eller prøve demoer dersom det eksisterer.

 

Liker du ikke den nye grandiosaen så får du ikke penga tilbake. Dersom de hadde smaksprøve på butikken så ville du ha visst om du likte den eller ikke. Hadde den fått ros og høyt "terningkast" så hadde du også hatt en viss anelse.

 

Får et spill slakt av hele spillverdenen (som det nyeste aliens spillet...) så styr unna. Får det ros til himmels (som f.eks Dishonored), så vil du trolig kunne like det.

 

Du stjeler ikke et produkt fordi du bare skal "teste", da får du heller stå over.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...