superdv Skrevet 15. september 2003 Del Skrevet 15. september 2003 Hei ! Jeg har kjøpt et hovedkort (asus P4C800 deluxe) , jeg hadde tenkt å redigere noen filmer fra dv kameraet mitt, men når jeg prøver å "capture" filmen min med firewire kabelen, begynner redigerings programmene mine å "hakke", i manualen står det at man trenger å kjøpe en 1394 module til hovedkortet mitt, Hva er det ? Er det dette som er problemet mitt ? Hvor kan jeg evt. få tak i en slik 1394 module ? Windows Xp finner kameraet mitt men det virker som om overføringshastigheten er alt for lav ! Kan dere hjelpe meg Hilsen Steven Spielberg to be ! Lenke til kommentar
KvN Skrevet 15. september 2003 Del Skrevet 15. september 2003 Funker det i det hele tatt? Kanskje det er tregt! Lenke til kommentar
Heiper Skrevet 16. september 2003 Del Skrevet 16. september 2003 Jeg har samme hovedkort, har du prøvd å sette inn CDn som fulgte med? Husker jeg rett er det Firewire drivere der som du kan installere. Hos meg, på en S-ATA disk, gikk det hakkete når jeg hadde den på Promise kontrolleren, men når jeg flyttet den over til den andre, så gikk det som smurt i Adobe Premiere, Microsoft Movie Maker og den medfølgende WinDVD Creator. Det kan hende det er din disk som rett og slett er for treg også. Prøv å laste ned en demo av Adobe Premiere hvis du kan, den registrerer hvor mange frames du mister under opptaket. Er dette betydelig, er det kanskje lurt å se om din HD går raskt nok med noen program som tester akkurat dette. Mvh. -Heiper- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå