Gå til innhold

Geforce 3 ti200 128 mb DDR

Fredify

Anbefalte innlegg

Hei !

Har akkurat kjøpt meg Siluro Geforce 3 ti200, til 1990.- , som jeg må synes er ganske rimelig for den som ikke har altfor mye penger :smile: (mer info: http://www.topline.no) Jeg venter kortet i posten om et par dager.

Jeg trenger litt info, fra den som har lyst til å skryte litt av testene i 3dmark2000 og 3dmark2001 :grin: ..

Selv har jeg en 733 mhz Pentium III, og 512 SDRAM

Skjermkort nå: Nvidia TNT 2 32 mb SDRAM

Score i 3dmark2000: 2400

Score i 3dmark2001: 1319 :razz:

Hvor mye bedre ca vil jeg få med det nye skjermkortet ? =)

Og kanskje, hvor mye er dette kortet mulig å overklokke ?

Hilsen "lureren" PS: Takk for alle svar!!

[ Denne Melding var redigert av: johansenfredrik på 2002-02-13 10:35 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har et 64 Mb utgave av Geforce3 Ti200. Dette har

jeg klokket til 245@540. Dette gav meg 7390 i 3dmark2001. Tror dette er greit nok, klarte ikke å klokke det noe særlig høyere enn det.

AMD XP 1800

512MB PC2100 RAM

Daytona Gf3 Ti200 245@540

Elitegroup K7S5A

3Dmark 2001 : 7390

[ Denne Melding var redigert av: Energi på 2002-02-13 10:46 ]

Lenke til kommentar

ok, det er sjukt bra i forhold til den scoren jeg har nå da :grin: ..

Jeg har jo totalt sucky sucky score, og før jeg sammelignet med andre over internett, så trodde jeg jeg hadde dritbra.. for de andre vennene mine fikk 500 og 550 :smile:

jaja, jeg får vel innse at pcèn begynner å bli litt gammel ? kjøpe meg ny snart, hvertfall oppg. =)

Fredrik

Lenke til kommentar

Hallais bestilte i Daytona GF3 Ti 200 128mb forrige uke..fikk det igår..maks OC jeg har på det er 220@500 ...er fornøyd men Fanden vil ha mer...lar det seg klokkes noe mer?fra orginal 175@400 økte med litt over 900 i score på 3DMark 2001 ...er fornøyd med Topline

ABIT KT7a RAID VIA 4in1 4.37 AMD Athlon 1.2Ghz(OC 1.333) 40Gb HD 320 SDRAM Palit Daytona GeForce 3 Ti 200 128 MB DDR-RAM NV Drivers 27.42 <WIN98SE on C:>< XP PRO on D:> CD/DVD CD/RW ALTEC LANSING ADA880R Dolby PRO Logic Surround Sys..Whit Subwoofer..D

[ Denne Melding var redigert av: Washout_87th på 2002-02-14 00:00 ]

Lenke til kommentar

Hm jeg kjører mitt Daytona Gf3 ti200 128mb på [email protected] det minnet eller core som har mest å si? eller begge deler?

Lurer meg på om det er et spesielt forhold mellom de to, eller om det er bare å klokke opp hver av de så langt det går...?

Fikk forresten 6773 poeng nuh tidligere i dag..Hmz.. Men føler fortsatt at det er for lite...ser haugevis med folk som har mere..er det virkelig 300-400 poeng å hente på å gå fra detonators 21.83 til 27.42 eller noe rundt der?

Lenke til kommentar

Xoduz

2001-11-10

Meldinger: 38 Postet: 2002-02-13 04:09 ID: 8

--------------------------------------------------------------------------------

Ok, definitivt noe galt her altså.

ugh. ARgh! Bleh! Hvorfor alltid meg!

Jeg overklokket mitt stabilt på 239@519

skrev du i en tidligere test? og her har jeg prøvd å maksa opp mot den klokkinga...djisus lol

var forresten i XP PRO jeg fikk best score

ABIT KT7a RAID VIA 4in1 4.37 AMD Athlon 1.2Ghz(OC 1.333) 40Gb HD 320 SDRAM Palit Daytona GeForce 3 Ti 200 128 MB DDR-RAM NV Drivers 27.42 <WIN98SE on C:>< XP PRO on D:> CD/DVD CD/RW ALTEC LANSING ADA880R Dolby PRO Logic Surround Sys..Whit Subwoofer..D

[ Denne Melding var redigert av: Washout_87th på 2002-02-14 01:15 ]

Lenke til kommentar

Hehe det SÅ ut som om det var stabilt på 239@519 eller hva det var jeg skrev, men viste seg altså å ikke være helt sant nei :razz:

Foreløpig så er 210@510 det jeg kjører STABILT på hehe.

(Og med flere 3DMarks enn da jeg hadde 239@519, ettersom jeg hadde glemt å velge ENABLE på AGP Acceleration i dxdiag (start->kjør>-dxdiag->Display)

Lenke til kommentar

Daytona høres ikke så bra ut spør du meg.

Har Gainward jeg.

Rett ut av esken og inn i pc. Så spille litt før det var inn med NVmax, og rett opp i 245/530.

Aner ikke hva jeg kan kjøre på stabilt...

Men jeg er fornøyd med det der, så jeg har ikke giddi å prøvd mer....

Blir bare grinete når det blir ustabilt... :smile:

Lenke til kommentar

Virker som dere kandette med overklokking.

Har bestillt geforce3 ti200 128MB DDR fra topline 04.02.02, har ikke fått det enda. Kan dere tenke dere å forklare meg hvordan jeg overklokker det sånn rimelig høyt? Det gamle geforce2MX kortet mitt ville ikke la seg overklokke i det hele tatt. Jeg fikk bare dårligere score i 3dMark01 (!)

Hvilket progream bruker dere? Eller bruker dere program i det hele tatt?

Setter pris på noen replies!

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-02-15 10:45, SolidBluR skrev:

Hehe, godt å se noen som ligger på min skillevel her. Forresten, Når kommer den testen av Daytona geforce3 128MB DDR?

Ahdrage? Har du fått Geforce 3'en din? Bestilte du fra topline?

Vi har tatt alle ytelsesmålingene (faktisk tatt de flere ganger da vi ble litt overrasket over resultatene vi fikk!) og regner med at testen kommer til neste uke en gang.

Lenke til kommentar

Quote:

Hei !

Har akkurat kjøpt meg Siluro Geforce 3 ti200, til 1990.- , som jeg må synes er ganske rimelig for den som ikke har altfor mye penger (mer info: http:/ /www.topline.no) Jeg venter kortet i posten om et par dager.

Jeg trenger litt info, fra den som har lyst til å skryte litt av testene i 3dmark2000 og 3dmark2001 ..

Selv har jeg en 733 mhz Pentium III, og 512 SDRAM

Skjermkort nå: Nvidia TNT 2 32 mb SDRAM

Score i 3dmark2000: 2400

Score i 3dmark2001: 1319

Hvor mye bedre ca vil jeg få med det nye skjermkortet ? =)

Og kanskje, hvor mye er dette kortet mulig å overklokke ?

Hilsen "lureren" PS: Takk for alle svar!!

Haha gleder deg som en unge ser jeg :lol: Sånn var det for meg også da jeg venta min nye PC i Posten.

Dog ikke regn med for mye økning. Kommer nok neppe opp i no mer enn 5000 med din prosessor :sad: (er jo dobbelt, men ik tredobbelt nei)

Quote:

Fr@lme:

Jeg tror du er ganske optimistisk hvis du tror at du får det i posten om et par dager hvis du har bestilt fra Topline. Jeg bestilte 29. des og venter enda...

Men det kan jo være noen som er heldige.

Tror ikke de liker deg. Mitt kom på tre-fire dager

Quote:

SolidBlur:

Virker som dere kandette med overklokking.

Har bestillt geforce3 ti200 128MB DDR fra topline 04.02.02, har ikke fått det enda. Kan dere tenke dere å forklare meg hvordan jeg overklokker det sånn rimelig høyt? Det gamle geforce2MX kortet mitt ville ikke la seg overklokke i det hele tatt. Jeg fikk bare dårligere score i 3dMark01 (!)

Hvilket progream bruker dere? Eller bruker dere program i det hele tatt?

Setter pris på noen replies!

Det programmet de fleste bruker er vel NV MAx, men pass deg. Gå ik for høyt da kan det rett og slett smelte.

Vil du frytkelig høyt kan denne guiden være noe for deg http://www.overklokking.no/skjermkort/gefo...rce3/index.html

Fan dessverre ikke no link til NV Max. Har noen en link. nvmax.com er vel det beste stedet, men den er nede. Får vel vente til 18 feb. da

Jeebus!!! dette må være min lengste MLD noen gang. pheww. *pleier ømme fingertupper* :lol:

Lenke til kommentar

http://www.warp2search.net/download.php?op...wdownload&cid=7 link til NVMAX siste...som dere ser så har jeg Daytona GF3...har klokka litt på det og kjørt en del tester på 3DMark 2001 se PRO..og for meg så ser det ut til at den mest stabile klokkinga er på ca [email protected] alle fall den som ga meg mest poeng...har hatt det oppe i [email protected] gikk på 3DMark men gikk litt ned i poeng....første testes jeg hadde med kortet var originalt..ingen klokking nv drivers 27.42...score 6026 tror jeg...det det meste jeg har fått etter klokking 220@500 var en økning på over 1000 points...score 7089...men jeg ser allikevel de som kjører det høyere på klokkinga stabilt...jaja går ikke for meg...må da si at jeg også klokka FSBn x 2 i BIOs 1354 MHz....ellers så tror jeg kortet har kompabilitets problemer med enkelte drivere...eller kanskje også med BIOs oppsett...tja det var vel det jeg hadde å bidra med får nå...

Washout

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...