Gå til innhold

Ufrivillig overklokking


Anbefalte innlegg

Hei, har en i5-3570k og asus maximus v gene. Merket når jeg så på klokkefrekvens til cpuen at prossesoren min er overklokket til 4.6ghz! Har aldri vært borti noen overklokkings instillinger før, bortsett fra turbo moden som skal klokke til 3.8GHz.

 

Har ikke lagt merke til det før nå. Kan hende det skjedde etter jeg byttet hk, men jeg har aldri følgt med klokkefrekvensen til prossessoren før.

 

Er dette målefeil siden jeg ikke har vært borti instillinger før? Eller er det ett eller annet som har skjedd, i så fall, hvordan kan jeg skifte det tilbake?

 

Merker CPUen blir ganske varm etter bare noen minutter i stresstest (se bilde) Dette er nok fordi jeg har stock kjøler på, men den skal da ikke bli så varm med vanlig klokkefrekvens.

 

Her er et bilde med openhardware monitor og CPU-Z:

qaBAXOk.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjekk om du ikke har aktivert TPU i UEFI, ellers er det bare å sette innstillinger til default så skal overklokken fjernes.

 

Med tanke på at du har stock-kjøler vil jeg påstå at temperaturene dine er latterlig lave.

 

Jepp det fikset det å sette til default. Nå er den på 3.8GHz (turbo mode)

 

Det var god temperator for stock kjøler det der! :p faktisk ganske imponerende.

 

Haha trodde det var dårlige temperaturer jeg :p tror du stock kjøleren holder på 3.8GHz (ligger på 62-67 i stresstest) til jeg kjøper ny kjøler og skal overklokke?

Lenke til kommentar

Jepp det fikset det å sette til default. Nå er den på 3.8GHz (turbo mode)

 

 

 

Haha trodde det var dårlige temperaturer jeg :p tror du stock kjøleren holder på 3.8GHz (ligger på 62-67 i stresstest) til jeg kjøper ny kjøler og skal overklokke?

 

utvilsomt. stockjøleren din holder med din overklokk hvis 84grader er max temp med stresstest. i virkeligheten vil ALDRI cpu bli så varm. Jeg ville personlig latt den være stock kjølt uten overklokk men tempen din er ikke gal selv med 84 grader.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...