Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

[Løst] routeren skal resetes farlig eller ufarlig

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har en dir-600 router, for å resette den må man holde inne knappen i rundt 5 sek. Da skal routeren reboote av seg selv, du vil kunne se dette da lysene går av og kommer gradvis på igjen.

Brukernavn: admin eller Admin

passord: "ingenting"

Edit: ip er vel 192.168.1.1 eller 192.168.0.1 bare skriv inn i nettleseren som en nettadresse

Endret av Stefanus
Lenke til kommentar

har hold den inne i sån 5 sek men jeg kommer meg ikje inpå den jeg har internettt og alt det men kommer meg ikkje på på nettet

o reset the D-Link back to the default settings, Press and hold the RESET button and then power up the D-Link. Hold the RESET button for 5 secs until the LEDs flash.

Now you can enter the default login & password. kanskje jeg må gjøre spesifikk dette aner ikkje men jaja

Lenke til kommentar

Du kommer deg ikke inn på hverken internett eller routeren?

Har hatt denne routeren selv, såvidt jeg husker skal IP-adressen til den være 192.168.1.1 og admin som passord (ingen brukernavn).

Om den IP-adressen ikke virker kan du:

1. trykke windows-tast + R. Dette vil bringe opp Kjør-vinduet.
  2. Skriv inn CMD og trykk enter, dette vil åpne Ledetekst.
  3. skriv inn "ipconfig" og trykk enter, let etter "standard gateway".

Standard gateway er IP-adressen til routeren. Om dette ikke hjelper kan du prøve å resette routeren pånytt. Trykk bare inn reset-knappen til alle lys slukner, ikke slå av routeren før du gjør dette men la den stå på! Slipp reset-knappen og vent til power slutter å blinke, forsøk så pånytt å logge deg på routeren.

Endret av TactricitaN
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...