0wner170 Skrevet 23. februar 2013 Del Skrevet 23. februar 2013 Hei jeg har nå holdt litt på med en anen router den er ikkje min men jeg skal hjelpe en venn den routeren er en D-link dir-615 og noen har endret passordet på den er det farli å resete den siden noen routere trenger en disk men trenger denne det ? Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 23. februar 2013 Del Skrevet 23. februar 2013 Jeg har ikke erfering med akkurat denne routeren, men det pleier å være et lite hull der du kan stikke inn ei nål for å resette den. Når den er resatt glemmer den alle passord og innstillinger, og blir akkurat som den var da den var ny. Da må du endre passordene sånn at ingen uvedkommede klarer å ødelegge for deg. Lenke til kommentar
0wner170 Skrevet 23. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2013 ok takk men hvordan pleier det å føregå ? pleier det å være noen sekunder eller hvor lenge skal di forskjellige tingene være når du resetter feks hold reset knappen 5 sek så venter du i 30 sek så skrur du på er det noe som det ? Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 23. februar 2013 Del Skrevet 23. februar 2013 Du kan lese manualen for å finne ut hvor mange sekunder. Lenke til kommentar
0wner170 Skrevet 23. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2013 har lest litt det stod at du trengte disk for oppsettet er det bare første gangen ellr når du resetter den og ? Lenke til kommentar
0wner170 Skrevet 23. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2013 ok har trykt på reset knappen nå men det funker ikkje med default passord og det Lenke til kommentar
Stefanus Skrevet 23. februar 2013 Del Skrevet 23. februar 2013 (endret) Jeg har en dir-600 router, for å resette den må man holde inne knappen i rundt 5 sek. Da skal routeren reboote av seg selv, du vil kunne se dette da lysene går av og kommer gradvis på igjen. Brukernavn: admin eller Admin passord: "ingenting" Edit: ip er vel 192.168.1.1 eller 192.168.0.1 bare skriv inn i nettleseren som en nettadresse Endret 23. februar 2013 av Stefanus Lenke til kommentar
0wner170 Skrevet 23. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2013 har hold den inne i sån 5 sek men jeg kommer meg ikje inpå den jeg har internettt og alt det men kommer meg ikkje på på nettet o reset the D-Link back to the default settings, Press and hold the RESET button and then power up the D-Link. Hold the RESET button for 5 secs until the LEDs flash. Now you can enter the default login & password. kanskje jeg må gjøre spesifikk dette aner ikkje men jaja Lenke til kommentar
TactricitaN Skrevet 23. februar 2013 Del Skrevet 23. februar 2013 (endret) Du kommer deg ikke inn på hverken internett eller routeren? Har hatt denne routeren selv, såvidt jeg husker skal IP-adressen til den være 192.168.1.1 og admin som passord (ingen brukernavn). Om den IP-adressen ikke virker kan du: trykke windows-tast + R. Dette vil bringe opp Kjør-vinduet. Skriv inn CMD og trykk enter, dette vil åpne Ledetekst. skriv inn "ipconfig" og trykk enter, let etter "standard gateway". Standard gateway er IP-adressen til routeren. Om dette ikke hjelper kan du prøve å resette routeren pånytt. Trykk bare inn reset-knappen til alle lys slukner, ikke slå av routeren før du gjør dette men la den stå på! Slipp reset-knappen og vent til power slutter å blinke, forsøk så pånytt å logge deg på routeren. Endret 23. februar 2013 av TactricitaN Lenke til kommentar
0wner170 Skrevet 24. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2013 jeg kommer meg på internett men hvordan kan jeg liksom logge meg på når den er av XD bruker bærbar foresten Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 24. februar 2013 Del Skrevet 24. februar 2013 http://192.168.0.1 Bruker: admin <ikke passord> Routeren skal selvsagt stå på når du skal logge deg på. De fleste routere resettes ved å trykke inn reset i >10 sek. Du vil se at lampene foran blinker eller slukker når routeren resettes. Lenke til kommentar
0wner170 Skrevet 24. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2013 må nok prøve på ny da men er hos moren min nå XD Lenke til kommentar
Sverre26 Skrevet 27. februar 2013 Del Skrevet 27. februar 2013 Jeg har en ruter fra Telenor. Man trenger ikke noen cd eller disk for å resette den. Det eneste som skjer er at man må konfigurere alt igjenn (åpne porter, proxy, vpn og alt annet man har) Lenke til kommentar
0wner170 Skrevet 27. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2013 ja men jeg prøvde alle forslag må vente til jeg kommer til far igjen før jeg prøver på ny mne blir routeren litt raskere igjen da ? viss jeg resetter den ? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 28. februar 2013 Del Skrevet 28. februar 2013 Tviler på at den blir noe raskere, men vi vet jo ikke om det har vært noe problem med routeren eller hvilke hastigheter det er snakk om. Lenke til kommentar
0wner170 Skrevet 9. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2013 er med routeren igjen har tenkt å resete den snart Lenke til kommentar
0wner170 Skrevet 10. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2013 da var det gjort funka fint synnes den gikk litt fortere og takk alleesamen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå