TigerJack Skrevet 23. februar 2013 Del Skrevet 23. februar 2013 Er det flere som opplever treg DNS hos telenor om dagen? Har selv opplevd det jeg antar er treg DNS de siste dagene. Tar laaaang tid å laste de fleste sidene, typisk 5-6 sekunder. Det er ikke hastigheten som er problemet, har testa den både på vanlig download og speed-tester på nettet. Har prøvd å restarta modemet, men funker ikke. Noen som har noen alternative DNS-adresser som kan brukes? Mottar i dag automatisk DNS. Det er vel under egenskaper for TCP/IPv4 for nettverkskortet jeg legger inn disse to DNS-adressene? Kjører Windows 7. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 23. februar 2013 Del Skrevet 23. februar 2013 Google 8.8.8.8, Opendns og Powertech 195.159.0.200 har åpne DNS som du kan bruke. Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 23. februar 2013 Del Skrevet 23. februar 2013 Finn raskeste DNS med Google Namebench: http://code.google.com/p/namebench/ Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 23. februar 2013 Del Skrevet 23. februar 2013 Fikk også Google 8.8.8.8 som raskeste DNS men bare 7,6% raskere. Brannmuren poppa også opp flere ganger med melding om DNS cash poisening attempt flere ganger under testen. Så tror jeg lar ting være som det er. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå