Gå til innhold

Transport fra JFK til Manhattan


Anbefalte innlegg

Hei og hå!

Har bestilt tur til New York med familien. Tenkte at jeg skulle bruke tog og undergrunn fra JFK til Manhattan, men så kom jeg over DISSE SIDENE

 

Konklusjonen på disse sidene: Det å benytte seg av kollektivtrafikken blir ofte beskrevet som ”suicide” og ”galskap” dersom du har med deg koffert eller mye bagasje.

 

Er det noen som har erfaring med dette og finnes det en sannhet i denne konklusjonen? Er det bedre å bruke shuttel buss, car/van services eller taxi?

Vi er fire personer. Hvor mange kan det være med i en NY-taxi fra JFK?

 

Har også tenkt på å bestille en ExecuCar SUV, men tenker jo litt på kostnaden. Muligens bedre å bruke pengene på noe annet... :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil ikke kalle kollektivtrafikken i NYC som hverken suicide eller galskap. Som rufs sier, det er ikke noe problem å ta seg til Manhattan med kollektivtransport. Jeg vil ikke si det er noe verre der enn andre byer.

 

Hadde jeg vært deg så hadde jeg riktignok vurdert å ta en taxi eller bruke en car service. Taxi fra JFK har flat takst inn til Manhattan +pluss tips og bompenger uavhengig av antall personer. Den vil kjøre deg helt frem til hotellet.

Jeg ser for meg at det kan bli litt masete og passe på familien (som kanskje også kan være litt trøtte og grinete?) etter en lang flytur samtidig som man prøver å finne ut av hvordan man skal kjøpe billetter, hvor man skal gå, hvilken tbane man skal ta osv og helt til slutt finne ut hvor man skal gå fra tbanestasjonen og til hotellet. Jeg hadde da gladelig hostet opp de 200 ekstra kronene det hadde kostet meg å ta taxi (om det er så mye)

 

Det finnes også såkalte shuttle services man kan bestille på forhånd eller finne ved ankomst (som feks GoAirlinkShuttle eller SuperShuttle). Om noe passer beskrivelsen galskap eller suicide så er det disse. Dette er minibusser som venter til de har fyllt opp alle setene, kjører som gale og kan bruke lang tid om du er siste stopp på Manhattan. Jeg har også lest om shuttles som ikke dukker opp som bestillt ved retur fra Manhattan til flyplassen. Har selv bare prøvd dette en gang og var da en av de siste inn i bussen og hadde det første stoppet. Vi var stuet sammen med kofferter mellom setene og sjåføren kjørte som om han hadde stjålet bilen.

 

Men ellers når du skal forflytte deg på Manhattan så er tbanen overlegen. :)

Lenke til kommentar

Du kan ta Shuttelbus fra flyplassen til hotellet om dere har veldig masse bagasje, de pleier ha greie priser (iallefall de gangene jeg er i NY). Ofte er det trangt på subwayen, og etter en lang flyreise er det deilig å komme seg enklest mulig frem. Det er derimot ikke farlig å ta subwayen når dere tar dere rundt på Manhatten, ikke alltid behagelig for føttene å gå 15-20 blocks.

 

New York har blitt mye tryggere de siste årene!

Lenke til kommentar

Tusen takk for tilbakemeldingen!

 

Det var slik jeg tenkte. Vi er en reisevant familie og har som regel brukt kollektivtrafikk i andre store byer, men første gang i NY. Madammen lurte på shuttel service som bestilles i forkant. Nå slår vi det fra oss. Vi får tenke litt og se hva det blir..... :hmm:

 

Når det gjelder vanlig taxi, så antar jeg at de ikke klarer fire personer med fire kofferter. Eller tar jeg feil?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...