konduktans Skrevet 22. februar 2013 Del Skrevet 22. februar 2013 Hei, er ny i "gamet" å kjøpe på ebay. Kan jeg kjøpe denne for 3.49 GBP(vare) + 1.95 GBP(frakt til Norge) = 5.44 GBP = 47 kroner, eller er det noen farer/skjulte kostnader ute og går? Lenke til kommentar
Rolf_X Skrevet 22. februar 2013 Del Skrevet 22. februar 2013 Ingen ekstra kostnader ute å går. Er bare vis det overskrider 200kr at man må betale MVA og gebyr for "fortolling" til posten noe man må gjøre selv om man gjør den biten selv. Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 23. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2013 Import reglene har jeg kontroll på, tenkte på skjulte kostnader pga selger eller ebay :-) Lenke til kommentar
hean Skrevet 23. februar 2013 Del Skrevet 23. februar 2013 Ingen problem... man får jo servert prisene ganske klart før man betaler, husk å sjekk brukererfaringer til andre kunder. Uansett er vel kanskje en 50-lapp verdt risikoen Lenke til kommentar
Danek Skrevet 23. februar 2013 Del Skrevet 23. februar 2013 Som tidligere nevnt er det viktig å sjekke både selger og hans henrykte. Deretter scroller du ned på siden (nesten nederst), hvor du finner en tab med shippingkostnader til Norge. Når du så plusser på kostnaden på varen sammen med shippingkostnadene, dersom denne overskrider 200 kr må du påregne toll og avgift. Typisk er dette 25 prosent pluss behandlingsgebyret (som jeg ikke husker i forbifarten, men det er dyrt ved små transaksjoner). Da har du den totale kostnaden på kjøpet. Det lønner seg å holde seg under 200kr og heller kjøpe ved flere anledninger. Lenke til kommentar
Buddy Dakota Skrevet 23. februar 2013 Del Skrevet 23. februar 2013 (endret) Det stemme ikke helt. Er varens verdi under 200 NOK er alt greit, du slipper moms, selv om frakten kanskje gjør at det går over 200. Men dersom varens verdi er over 200 kroner må du betale 25% moms av det beløpet + frakten. Og så kommer postens fortollingsgebyr på godt over 100 kroner i tillegg. Ellers er det trygt å handle på ebay, sålenge en handler hos selgere med godt omdømme. Vær dog litt obs på varer fra Kina o.l., de er som regel av veldig dårlig kvalitet. Det er heller ikke alltid man har rare rettighetene dersom varen er ødelagt. Har opplevd å måtte betale returporto for varer (fra Kina) som var ødelagt. Maset om å gi fem stjerner er også irriterende. På et tidspunkt ba de meg gi fem stjerner før de betalte meg tilbake. Endret 23. februar 2013 av Buddy Dacote Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 23. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2013 Takk for alle svar! Jeg trykket på buy now, og fikk meldingen "you are committed to by this. Pay now?" skal jeg betale med en gang? Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 23. februar 2013 Del Skrevet 23. februar 2013 Ja, de sender vel ikke før du har betalt uansett. Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 23. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2013 Nå har jeg betalt, og mottatt bekreftelse. Takk for hjelpen alle sammen, første ebay-kjøp halvveis gjennomført! 1 Lenke til kommentar
KnullePetter Skrevet 23. februar 2013 Del Skrevet 23. februar 2013 Gratulerer. Må jo være litt av en følelse? Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 26. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2013 (endret) Yeah. Changed my life! Fuck android autocorrect! Endret 26. februar 2013 av konduktans Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå