Gå til innhold

Ski-VM 23.02.13 Fellesstart med skibytte kvinner/menn + Hopp liten bakke

Alastor

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Medalje på 15 km er vel nesten sikkert... har tro på at Marit vinner ganske greit, Diesel Doris er ikke god nok i skøyting mot de beste og der er nok Therese også hakket bedre. Den trioen vil nok få litt motstand av for eksempel Kalla, henger hun med i klassisk blir hun hard på fridelen for Therese og DD.

Når det gjelder 30 km menn føler jeg meg sikker på medalje også der.... Northug henger nesten sikkert med inn til mål og da blir det gull. De få gangene han slipper så har vi flere gode kort men med det han viste på sprinten føler jeg meg trygg på at Petter henger med inn på 30 km. Henger Røthe med helt inn kan han jo presse alle inn til vante på oppløpet og vinne :wee:

Mitt tips er... 3 medaljer på disse to øvelsene.

Kanskjer blir det 4 medaljer når man legger til hopp. Sjansen på medalje her ser jeg på som ca 25%.

Med full klaff i alle øvelser... 5 medaljer, stang ut... kun medalje til bjørgen!

Endret av Nasciboy
Lenke til kommentar

Ho er nok rimelig revansjesugen, men har jo sett flere ganger at ho sliter litt etter klassisk-delen. Holder Bjørgen som favoritt der.

Kan fort bli mye tettere på herresida. Blir enten - eller med Petter. Han har mye mindre press på seg nå enn foran samme øvelse i Oslo. Det kan slå begge veier.

I hopp liten bakke anser jeg Jacobsen og Bardal som medaljekandidater. Stjernen _kan_ overraske, men han er mer en flyver egentlig.

Lenke til kommentar

Eg tror dessverre polakken blir for sterk i dag....

Vi kan selvsagt ikke avskrive polakken men Marit er så MYE sterkere enn hu på skøyting at jeg ikke tror det blir spennende en gang... da er det andre som er sterkere.

Hvis stilene hadde blitt byttet om hadde det vært noe helt annet... tror knapt polakken kommer på pallen, ihvertfall ikke høyere enn bronse.

Lenke til kommentar

Snart start....

Grunner til at polakken ikke tar dette:

- "Dårlig" i skøyting, bruker mye unødvendige krefter

- Dårlig i overgang fra klassisk til skøyting, må ha noe kilometer på å gå seg inn

- Kombisko som brukes både til klassisk og skøyting forsterker problemene fordi den gir mindre støtte enn vanlig skøyteski

En eneste ting som tale for at polakken skal ta dette hjem er at klassiskdelen er veldig hard med mye harde motbakker og der er polakken best i verden!

Lenke til kommentar

Noen som vet hvordan jeg kan se dette fra Spania? Prøvde hidemyass.com, men det funket ikke på sidene til nrk.no :/

Dessverre så vet jeg ikke men om sidene til nrk fungerer kommer vel an på PC/programvare og ikke landet du er i.

Ser det er mye norsk i frontgruppa der :w00t: men Kalla blir farlig hvis hun henger med.

Lenke til kommentar

Hehe, dannet seg en liten grupp på ca 5 etter skibytte, 4 norske + polakk.

Kalla sliter litt i overgangen... heldigvis, er redd Kalla på fridelen.

Therese har dratt siden bytte, på tide å legge seg litt bak å spare litt krefter kanskje...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...