Winding Skrevet 22. februar 2013 Del Skrevet 22. februar 2013 (endret) Har en Fence Audio 250p forsterker jeg har hatt i 1 år snart og funker helt fint, så lenge jeg får den på ihvertfall.. Tenk deg du er i superform og har lyst på å høre en deilig bassfylt sang, så du strekker deg over for å ta på forsterkeren, men så plutselig stanses alt strømforsyning til rommet ditt. SNAP! Har hatt er problem med forsterkeren min, altså så går sikringa ofte, men ikke alltid når jeg skrur den på. Lurte på om det er noe jeg kan gjøre? Hjelp? Har gått i 5 dager uten musikk pga. vi har hatt problemer med varmepumpa, som uheldigvis er kobla med rommet mitt er ødelagt fordi sikringa ble kortslutta hver gang man starta an. Nå har vi hat elektrikere her i 3 dager i strekk, å satan de svindler forresten. Fyren gjorde snaue å skrudde av og på en stikk kontakt. Men tilbake til poenget. Tør ikke å ta på forsterkeren i fare for at sikringa går igjen. Lurer da asså på om at sikringa ofte går har noe å si, om det kan ha eventuelle skader, eller. Ble litt rotete, men er i superform.. så så. Endret 23. februar 2013 av Winding Lenke til kommentar
Minus Skrevet 23. februar 2013 Del Skrevet 23. februar 2013 Slik jeg tolker innlegget ditt har du plassert det i feil kategori. Siden feilen ikke utløses alene av forsterkeren er det jo åpenbart at det ikke er den alene som utgjør et problem. Jeg ville derfor fått en moderator til å flytte emnet til en mer egnet lokasjon. Men over til saken; Løser sikringen ut på overbelastning eller jordfeil? (Dette ser du kun om det er installert jordfeilbryter i sikringsskap. Så hvis du har UZ-elementer (skrusikringer) ser du ikke dette. Hvor stor (10A? eller 16A? ) er kursen og hva slags elektrisk utstyr er tilkoblet den aktuelle kursen? Antar noe mer enn varmepumpe og forsterker. Hvis summen av tilkoblede komponenter som står på samtidig blir mer enn 230Vx10A = 2300W eller 230Vx16A=3680W er det lett å forstå hva som skjer. Lenke til kommentar
Winding Skrevet 23. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2013 Slik jeg tolker innlegget ditt har du plassert det i feil kategori. Siden feilen ikke utløses alene av forsterkeren er det jo åpenbart at det ikke er den alene som utgjør et problem. Jeg ville derfor fått en moderator til å flytte emnet til en mer egnet lokasjon. Men over til saken; Løser sikringen ut på overbelastning eller jordfeil? (Dette ser du kun om det er installert jordfeilbryter i sikringsskap. Så hvis du har UZ-elementer (skrusikringer) ser du ikke dette. Hvor stor (10A? eller 16A? ) er kursen og hva slags elektrisk utstyr er tilkoblet den aktuelle kursen? Antar noe mer enn varmepumpe og forsterker. Hvis summen av tilkoblede komponenter som står på samtidig blir mer enn 230Vx10A = 2300W eller 230Vx16A=3680W er det lett å forstå hva som skjer. Haha, ser jeg var litt tullerusk i innlegget. Men det jeg mente var at sikringa går ofte når jeg tar på forsterkeren, ikke alltid, men ofte. Altså om det er noe problem med forsterkeren fordi sikringen er det egentlig ingenting galt med. Tror jeg ihvertfall... Broren min sa selv at sikringen kan gå når du skrur den på fordi den tar så mye strøm. Så var det andre spørsmålet mitt om at visst sikringa går ofte, om det kan ha noen negativ effekt eller eventuelle skader. Lenke til kommentar
madammim Skrevet 23. februar 2013 Del Skrevet 23. februar 2013 Fra teknisk spesifikasjon på forsterkeren: "OBS: IKKE SOFT-START, full belastning i det man slår den på." Dette tilsier (nesten helt sikkert) at forsterkeren drar for mye effekt ved oppstart på den kursen den står på. Det er vanlig å bruke soft start på forsterkere som har store trafoer for å unngå dette problemet. Du kan prøve å slå av alt som er på samme kurs, flytte forsterkeren til en annen kurs (fortrinnsvis en med større sikring), undersøke mulighet for å sette inn større sikring (hvis det er automatsikring kan du undersøke om det finnes ei med høyere toleranse på startstrøm hvis det ikke går å sette inn større). Lenke til kommentar
Winding Skrevet 23. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2013 Fra teknisk spesifikasjon på forsterkeren: "OBS: IKKE SOFT-START, full belastning i det man slår den på." Dette tilsier (nesten helt sikkert) at forsterkeren drar for mye effekt ved oppstart på den kursen den står på. Det er vanlig å bruke soft start på forsterkere som har store trafoer for å unngå dette problemet. Du kan prøve å slå av alt som er på samme kurs, flytte forsterkeren til en annen kurs (fortrinnsvis en med større sikring), undersøke mulighet for å sette inn større sikring (hvis det er automatsikring kan du undersøke om det finnes ei med høyere toleranse på startstrøm hvis det ikke går å sette inn større). Høres ut som for mye pes, i say fuck it Lenke til kommentar
madammim Skrevet 23. februar 2013 Del Skrevet 23. februar 2013 (endret) Er du seriøs??? Vil du ha hjelp med et problem, eller driter du i det hele og vil... (fanden vet). Forresten, prøv å oversette overskriften din til engelsk (http://translate.google.com/#no/en) og se hva du får ut av dette røret da (NB sexual content) Kun et lite hint om hvordan man BØR stokke og bruke ord på norsk Endret 24. februar 2013 av madammim Lenke til kommentar
Winding Skrevet 23. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2013 Er du seriøs??? Vil du ha hjelp med et problem, eller driter du i det hele og vil... (fanden vet). Forresten, prøv å oversette overskriften din til engelsk (http://translate.google.com/#no/en/) og se hva du får ut av dette røret da (NB sexual content) Kun et lite hint om hvordan man BØR stokke og bruke ord på norsk Haha, google er alltid morsomt vettu Orker ikke helt å stresse med masse sånn, er bare litt irriterende men kan vel leve med det Lenke til kommentar
madammim Skrevet 24. februar 2013 Del Skrevet 24. februar 2013 Det er dyrt å bytte varmepumpe i tide og utide, hadde satset på å kjøre forsterkeren på gjennvinninga, vettu. Satset på litt mere kvalitet neste gang. Fort penger å spare, vettu. Beklager sarkasmen. Det høres bare ut som du ikke bryr deg i det hele tatt Hvorfor startet du i det hele tatt denne tråden? Lenke til kommentar
Winding Skrevet 24. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2013 Det er dyrt å bytte varmepumpe i tide og utide, hadde satset på å kjøre forsterkeren på gjennvinninga, vettu. Satset på litt mere kvalitet neste gang. Fort penger å spare, vettu. Beklager sarkasmen. Det høres bare ut som du ikke bryr deg i det hele tatt Hvorfor startet du i det hele tatt denne tråden? Lette etter noe enkel solution Og om noe med at sikringa ofte går har noe med varmepumpa ble ødelagt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå