Zig Skrevet 15. september 2003 Del Skrevet 15. september 2003 Har i forholdsvis lang tid vært plaget med det jeg mener er litt for var cpu (fra noen og 50 opp mot 60 grader) Så var jeg en tur nede i en bortgjemt kjellerskuff og fant en gammel strømforsyning på 200 w elns, & skrudde ut vifta i denne... Denne vifta skrudde/teipet jeg fast på undersiden av psu, med luftstrømmen rett mot kjøleribba til cpu. for å sikre god nok lufttilgang (& for å dempe litt støy), la jeg noen tøybiter mellom kanten på vifta og strømforsyninga... ettter dette har jeg ikke vært over 50 grader så lenge denne vifta har vært innkoplet... 8) Altså en reduksjon på bortimot 10 grader, så dette anbefales sterkt kan vel sikkert hende at folk har tenkt tanken/utført dette i praksis før, men som den usosiale datanerden jeg er har jeg ikke hørt om det, og tenkte jeg kunne dele dette med omverdenen... takk for oppmerksomheten Zig (Noen her som skal på NaiT? http://www.naitparty.org) Lenke til kommentar
Tacritan Skrevet 15. september 2003 Del Skrevet 15. september 2003 Ikke så uvanlig å klemme opp noen vifter her og der for å senke generell temp. En lur ting å gjøre er å sage hull i lokket på psu'en og montere vifta der for da suger du ut all den varme lufta fra kabinettet effektivt og gir i tillegg psu'en litt ekstra luftstrøm som den blir glad for. Og ja, jeg skal være med å arrangere NaIT. Hjertelig velkommen skal du være. Lenke til kommentar
Zig Skrevet 15. september 2003 Forfatter Del Skrevet 15. september 2003 Og ja, jeg skal være med å arrangere NaIT. Hjertelig velkommen skal du være. Takk så mye, ser virkelig fram til det!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå