Gå til innhold

Kingston SSD kobler seg ut ved skriving

Anbefalte innlegg

Har en Kingston SH103S3 120Gb SSD som jeg bruker til spill. De siste 2 dagene så har jeg opplevd at den kobler seg ut når jeg skriver til den.

Ved reboot så dukker den opp igjen og om jeg begynner å skrive til den så kobler den seg bare ut igjen.

Men om jeg kun leser fra den så fungerer den. Har lest fra den (spilt) i flere timer nå uten at den har koblet ut. Men så fort jeg prøvde å skrive til den nå så kobla den seg ut igjen.

Hver gang den forsvinner så får jeg følgende feilmelding i event viewer:

Warning - NTFS - The system failed to flush data to the transaction log. Corruption may occur.

Warning - Disk - Event ID 51 - An error was detected on device \Device\Harddisk2\DR2 during a paging operation.

If a generic error occurs when your computer pages information to or from the disk, an Event ID 51 event message is logged. In a paging operation, the operating system either swaps a page of memory from memory to disk or retrieves a page of memory from disk to memory. It is part of the memory management of Microsoft Windows.

Ut i fra feilmeldingen så virker det som om det er problemer ved overføring av pagingfila, men jeg har kun pagination på C:/ disken min.

Spilldisken og resterende disker har ikke pagination. Har også kjørt gjennom memtest bare for å sjekke at det ikke er rammen som kødder det til.

Fant noe på et forum om at problemet kunne oppstå om disk indexing stod på, men jeg får samme problem selv om jeg har skrudd av dette.

Kingston har forøvrig ikke komt med noe firmwareupdates heller, så jeg regner ikke med at dette er et problem som er blitt adressert til dem før.

Kjører jeg SMART og ssdlife test så får jeg følgende tilbakemeldinger:

f14VvCL.pnggtQm2YV.png

Noen som har vært borti dette problemet? Regner med at det ender opp med RMA..

Endret av Hille
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Bumper min egen tråd med mulig løsning.

Ser ut til at ACHI mode med 'Host Initiated Link Power Management' og 'Device Initiated Link Power Management' slått på kanskje er løsningen.

Det sørger for at SSDen hele tiden får levert strøm, men på lavt nivå. Da unngår man at disken skrur seg av/går i dvalen.

Står mer om aktivering her: http://www.sevenforu...-hipm-dipm.html

Sitter forøvrig å skriver til disken nå, og forløbig så har det gått greit. *bank i bordet*

Endret av Hille
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...