sindrecyril Skrevet 22. februar 2013 Del Skrevet 22. februar 2013 Hei. Jeg har søkt litt rundt og finner ikke noe som passer for mitt behov og håper derfor noen her har noen gode tips. Jeg kobler nå laptopen til TVen for å spille av youtube, serier, filmer etc... men det jeg egentlig ønsker er å ha en "reserve pc" som kan gjøre dette og være kontinuerlig tilkoblet TVen. Acer hadde en boks tidligere som var knøttliten og som var som en vanlig pc, men som var laget for å streame og de andre oppgavene. Problemet var at denne var litt dyr da jeg ikke ønsker å bruke 3-4 lapper på dette. Så det jeg trenger er en ekstremt billig pc eller annen hardware designet for denne oppgaven. Det kan gjerne være en stasjonær pc, laptop, nettbrett mobil, samme søren bare det gjør: 1. kan kobles opp mot internett for streaming 2. har en harddisk og kan kobles opp mot en ekstern harddisk 3. har mulighet for å koble på eksternt tastatur og mus (usb) 4. har HDMI utgang Ut over dette bryr jeg meg ikke om hva det er, men prisen må være grisebillig... Håper noen har gode tips. Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 22. februar 2013 Del Skrevet 22. februar 2013 (endret) Zotac Zbox Nano XS AD11 Plus, Zotac Zbox Nano AD12 Plus, Zotac Zbox Nano AD12, http://www.prisjakt....s=zotac%20zbox. AD12 har ikke harddisk eller minne med, så her må du kjøpe en 2,5'' HD + minne selv, og da blir det samme prisen. Ingen av disse er noen kraftmaskiner, men de kan spille av HD-materiale, og skulle klare streaming helt greitt. Zotac har flere andre modeller, f.eks med Intel Atom + nVidia grafikkløsning som også er i samme prisklasse. Særlig under ca 2 500 kr finner du ikke særlig mye brukbart (korreksjon - du kan i realiteten glemme å finne noe som tilfredsstiller dine krav) Endret 22. februar 2013 av Bolson Lenke til kommentar
chri-ot Skrevet 22. februar 2013 Del Skrevet 22. februar 2013 Hei. Jeg har søkt litt rundt og finner ikke noe som passer for mitt behov og håper derfor noen her har noen gode tips. Jeg kobler nå laptopen til TVen for å spille av youtube, serier, filmer etc... men det jeg egentlig ønsker er å ha en "reserve pc" som kan gjøre dette og være kontinuerlig tilkoblet TVen. Acer hadde en boks tidligere som var knøttliten og som var som en vanlig pc, men som var laget for å streame og de andre oppgavene. Problemet var at denne var litt dyr da jeg ikke ønsker å bruke 3-4 lapper på dette. Så det jeg trenger er en ekstremt billig pc eller annen hardware designet for denne oppgaven. Det kan gjerne være en stasjonær pc, laptop, nettbrett mobil, samme søren bare det gjør: 1. kan kobles opp mot internett for streaming 2. har en harddisk og kan kobles opp mot en ekstern harddisk 3. har mulighet for å koble på eksternt tastatur og mus (usb) 4. har HDMI utgang Ut over dette bryr jeg meg ikke om hva det er, men prisen må være grisebillig... Håper noen har gode tips. Det jeg tror du trenger er en Android media player du kopler rett inn i HDMI ingangen. De takler hardisker, tastatur og mus osv De koster fra 200kr Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå