wampster Skrevet 23. februar 2013 Del Skrevet 23. februar 2013 (endret) Å herreguuuuuuuuuuddd seriøst gidder dere. Jeg har ganske nok med penger ja, men jeg må ut med veldig store summer nå pga diverse ting, og jeg er jo ikke helt løg jeg vett jo at pengene en dag tar slutt, og jeg prøver å få mest mulig igjen for de. Og det ekke sånn at jeg ikke har jobba en dag i mitt liv heller, jeg jobba som maler i 2 år men nå vil jeg finne noe annet å jobbe med ! jeg prøvde legge det fram ganske enkelt, for ALT JEG ville vite var noen tips til å spare på enkle ting, herregud altså Gidder ikke skrive ned hele livshistorien min for å få vite DET liksom Så slutt å svar mer Endret 23. februar 2013 av wampster 4 Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 23. februar 2013 Del Skrevet 23. februar 2013 jeg prøvde legge det fram ganske enkelt, for ALT JEG ville vite var noen tips til å spare på enkle ting, herregud altså Gidder ikke skrive ned hele livshistorien min for å få vite DET liksom Korleis skal me kunne gje deg tips om kvar du kan spare når me ikkje veit kva du brukar pengar på? 1 Lenke til kommentar
hean Skrevet 23. februar 2013 Del Skrevet 23. februar 2013 Å herreguuuuuuuuuuddd seriøst gidder dere. Jeg har ganske nok med penger ja, men jeg må ut med veldig store summer nå pga diverse ting, og jeg er jo ikke helt løg jeg vett jo at pengene en dag tar slutt, og jeg prøver å få mest mulig igjen for de. Og det ekke sånn at jeg ikke har jobba en dag i mitt liv heller, jeg jobba som maler i 2 år men nå vil jeg finne noe annet å jobbe med ! jeg prøvde legge det fram ganske enkelt, for ALT JEG ville vite var noen tips til å spare på enkle ting, herregud altså Gidder ikke skrive ned hele livshistorien min for å få vite DET liksom Så slutt å svar mer Trenger ikke levere frem livshistorien din vettu men noen fakta er OK å få hvis man skal gi tips... Alder, kjønn, har du samboer, studerer du, bor du hos foreldre, bor alene, røyker, drikker, etc. Er liksom nøkkelfakta som trengs uten at man trenger å opplyse om veldig personlige ting. Så lurer vi jo alle litt på hva du skal ut med store summer til... kanskje kan du få hjelp til å begrense disse summene! Lenke til kommentar
Skipstrixy Skrevet 23. februar 2013 Del Skrevet 23. februar 2013 ok ok... Man trenger ikke ha så stor fantasi for å finne småting å spare på da . I mitt tilfelle måtte jeg ha slutta med snus,.. Kjørt mindre bil. Kutta ut å gå på byen hver helg (SINNSYKT DYRT)... Vert mye mindre på fjellet... Ikke kjøpt så dyr mat... Kutta ut å kjøpe klær hver måned osv... Så hadde det helt sikkert vert en fordel å slutta å kjøpt dyre gaver til dama mi hver måned.... Tipper fort jeg kunne ha spart opp mot 20 000 kr i måneden på disse tinga. Heldig vis har jeg en jobb jeg trives i og en god inntekt, og da kan man også ha det mye mer gøy.. Vil fremdeles annbefale deg å skaffe deg en jobb igjen raskest mulig - og det anbefales tilnermet uavhengig av livshistorien din. Det har blitt et must i dagens samfunn. Lenke til kommentar
lalita93 Skrevet 23. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2013 Hvor mye må jeg legge fram for å få enkle tips om å spare noen mynter.. dette her var faenmæ undøvendig stress på hjernen asss Lenke til kommentar
hean Skrevet 23. februar 2013 Del Skrevet 23. februar 2013 Hvor mye må jeg legge fram for å få enkle tips om å spare noen mynter.. dette her var faenmæ undøvendig stress på hjernen asss Dette har vel noe med å ha en viss respekt for dine meddiskutanter at vi ikke skal skrive til krampen tar oss med helt idiotiske tips for nettopp deg... Når man for eksempel spør om valg av PC, kamera, etc så oppgir man litt om bruk, prisleie, etc Samme med deg... lite vits i å komme med strømsparetips hvis du har gratis strøm, tips om innkjøp hvis du har gratis mat, etc. Håper du selv forstår hvor idiotisk det er å spørre etter tips når du ikke gidder å anstrenge deg i det hele tatt å skrive litt om situasjonen din, da blir svarene enkelt å greit som de blir. Ikke vanskelig å forstå i grunn... 4 Lenke til kommentar
lalita93 Skrevet 23. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2013 fordi det er jo bare generelle ting man bruker penger på i livet som tlf, internett, røyk, alkohol, ut å spise, kjøpe klær, husleie, strøm, mat, transport, sende brev 3 ganger i uka.. og jeg er ikke idiot heller, jeg vett jo klart jeg må kutte ned ting, mat osv men om jeg kanskje hadde fått litt fler ideèr av dere ! Men skulle ALDRI spurt :-) Trengte bare helt greie og korte svar :-) derfor jeg ikke gadd å skrive mæ i hjel , for det første for å forsvare meg selv over internettt???? haha hadde ikke sett for meg det.. Men samme Det ! Ha en fin dag dere dere har godt hjerte da som gidder å ta dere tid te dette, og mase på meg jobb hehehe Lenke til kommentar
hean Skrevet 23. februar 2013 Del Skrevet 23. februar 2013 (endret) fordi det er jo bare generelle ting man bruker penger på i livet som tlf, internett, røyk, alkohol, ut å spise, kjøpe klær, husleie, strøm, mat, transport, sende brev 3 ganger i uka.. og jeg er ikke idiot heller, jeg vett jo klart jeg må kutte ned ting, mat osv men om jeg kanskje hadde fått litt fler ideèr av dere ! Men skulle ALDRI spurt :-) Hvordan vet vi at du kjøper egen mat, ikke har busskort (ingenting å spare på der), ikke går ut å spiser, etc. Da bør du heller komme med litt spesifikke tips som å spare strøm, spare matkostnader og lignende... ellers er det ingen som gidder å komme med skikkelige svar. Endret 23. februar 2013 av Nasciboy 1 Lenke til kommentar
lalita93 Skrevet 23. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2013 Okey greit beklager så mye, skulle vel sagt litt mer. Dette er jo faktisk mitt første innlegg XD haha orker ikke mer jeg henger meg selv !!! :) Lenke til kommentar
Skipstrixy Skrevet 23. februar 2013 Del Skrevet 23. februar 2013 (endret) fordi det er jo bare generelle ting man bruker penger på i livet som tlf, internett, røyk, alkohol, ut å spise, kjøpe klær, husleie, strøm, mat, transport, sende brev 3 ganger i uka.. og jeg er ikke idiot heller, jeg vett jo klart jeg må kutte ned ting, mat osv men om jeg kanskje hadde fått litt fler ideèr av dere ! Men skulle ALDRI spurt :-) Trengte bare helt greie og korte svar :-) derfor jeg ikke gadd å skrive mæ i hjel , for det første for å forsvare meg selv over internettt???? haha hadde ikke sett for meg det.. Men samme Det ! Ha en fin dag dere dere har godt hjerte da som gidder å ta dere tid te dette, og mase på meg jobb hehehe Dette ble bare 7 hakk for useriøst fra din side også. Du kan egentlig ikke forvente så ekstremt seriøse svar om du ikke legger frem saken skikkelig. Men du nevner da mange ting her oppe, det er da bare å spare på dem tinga da??.... Jeg fatter egentlig ikke va som er så vanskelig med det. Er bare snakk om å ha litt over middels fantasi, samt at du har evnen til å prioritere ting (noe du kanskje ikke har (ikke frekt ment, er mange som mangler den evnen)). Det er lite vits å leve på nudler om du er på fylla hver F****** helg liksom. Da kan du kansje gå litt mindre på byen, å få i deg litt bedre mat isteden liksom.... Men dette blir da litt som å prøve å tipse deg om en ny pc etc.... da vi ikke en gang vet om du skal bruke den til spilling eller jobb på en måte..... Om du skjønner hva jeg mener.... Er da klart at man får useriøse svar da. "dere har godt hjerte da som gidder å ta dere tid te dette, og mase på meg jobb hehe" Er noe med det som du skriver der, som faktisk gir meg en sterk mistanke om at du ser på jobb som et "ork", slitsomt... Og noe som du ikke gidder. Så da gidder ikke jeg bruke mer tid på dette heller. Jeg er faktisk på jobb nå, og har vert det i snart en måned. "mase på meg jobb hehehe"... Nei det gidder ikke jeg.. Endret 23. februar 2013 av Skipstrixxy 1 Lenke til kommentar
hean Skrevet 23. februar 2013 Del Skrevet 23. februar 2013 haha orker ikke mer jeg henger meg selv !!! :) Huff... du må ikke si slikt selv om det er på tull Trenger du masse sparetips så les i tråden her... https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1485972 Masse gode tips, bortsett fra ett om å tøreke opp søl med sokken... da vil jeg anbefale en klut 1 Lenke til kommentar
Brandshal Skrevet 23. februar 2013 Del Skrevet 23. februar 2013 Tenker du bor alene siden du spør om dette. Hva med å skru av alle unødvendige lys som ikke trenger å brukes, ikke dusje for lenge i varm dusj, se mindre på tv osv. Sånne enkle ting som enkelt kan endres på, slutte å røyke/snuse vis du driver med det, spar noen kroner på å minke ned på drikking vis du er mye ute å fester. Å kanskje kjøpe produkter som er billigere, som for eksempel First Price produkter. 2 Lenke til kommentar
lalita93 Skrevet 23. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2013 Dette ble bare 7 hakk for useriøst fra din side også. Du kan egentlig ikke forvente så ekstremt seriøse svar om du ikke legger frem saken skikkelig. Men du nevner da mange ting her oppe, det er da bare å spare på dem tinga da??.... Jeg fatter egentlig ikke va som er så vanskelig med det. Er bare snakk om å ha litt over middels fantasi, samt at du har evnen til å prioritere ting (noe du kanskje ikke har (ikke frekt ment, er mange som mangler den evnen)). Det er lite vits å leve på nudler om du er på fylla hver F****** helg liksom. Da kan du kansje gå litt mindre på byen, å få i deg litt bedre mat isteden liksom.... Men dette blir da litt som å prøve å tipse deg om en ny pc etc.... da vi ikke en gang vet om du skal bruke den til spilling eller jobb på en måte..... Om du skjønner hva jeg mener.... Er da klart at man får useriøse svar da. åja så nå er jeg på fylla hver faens helg faktisk jeg liker jo ikke å dra på byen en gang hehe, men tar meg et vinglass på cafe i ny og ne ;-) Lenke til kommentar
Skipstrixy Skrevet 23. februar 2013 Del Skrevet 23. februar 2013 åja så nå er jeg på fylla hver faens helg faktisk jeg liker jo ikke å dra på byen en gang hehe, men tar meg et vinglass på cafe i ny og ne ;-) Er du jente? Er du singel? Liker du vin? ; Liker du å stå på ski? Lenke til kommentar
lalita93 Skrevet 23. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2013 Er du jente? Er du singel? Liker du vin? ; Liker du å stå på ski? å hva skjedde nå ???? hahaha.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå