lalita93 Skrevet 22. februar 2013 Del Skrevet 22. februar 2013 (endret) Jeg trenger og begrense meg litt ved kostnader etter som jeg har noen dyre summer jeg må betale.. Jeg er for tiden arbeidsledig og en jobb kunne ikke hjulpet akkurat i øyeblikket. Noen tips ? Endret 22. februar 2013 av lalita93 Lenke til kommentar
Skipstrixy Skrevet 22. februar 2013 Del Skrevet 22. februar 2013 ehhh`? Skal man spare noe penger uten jobb, må man slutte å bruke penger. Så enkelt er det. 3 Lenke til kommentar
lalita93 Skrevet 22. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2013 Å så vakker tone ! Men tenkte mer på kostnader man kan kutte ned på, eller UT! Ha en fin dag ! Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 22. februar 2013 Del Skrevet 22. februar 2013 Alle kostnader kan kuttes ned på; det er ikke vanskelig å holde seg både varm og frisk selv om man sover i telt. En kan ta buss i stedet for å kjøre bil, sykle i stedet for å ta buss, gå i stedet for å sykle. Spis opp den maten som er i skapet før du kjøper ny, drikk vann, ikke kjøp nye klær, ikke engang tenk på å gå ut og spise. Ta en tur eller ti på biblioteket, gå en tur i skogen. Alternativt kan du jo tenke over om det virkelig er slik at en jobb ikke kunne hjulpet; rimelig kryptisk, den setningen. 4 Lenke til kommentar
Lykketrolling Skrevet 23. februar 2013 Del Skrevet 23. februar 2013 Å så vakker tone ! Men tenkte mer på kostnader man kan kutte ned på, eller UT! Ha en fin dag ! Det er nok umulig for oss å si noe uten å vite hva du bruker penger på, og hva som er viktig for deg. Vi kan jo si du må ta bussen i stedet for å kjøre bil, men hva om det ikke er noen busser der? Vi kan si du ikke bør kjøpe så mange dataspill, men uten å vite hvor mye du bruker på det hjelper det jo ikke. Du skjønner poenget. 1 Lenke til kommentar
Christeven Skrevet 23. februar 2013 Del Skrevet 23. februar 2013 (endret) Går utifra at du er 20 år, ettersom det står *93 i signaturen din. Og tar utgangspunkt i en "gjennomsnittlig" 20 årings kostnader, som bor for seg selv. Alkohol og byturer er kostnader man kan kutte helt uten at det skal gi større problemer. Snus/røyk er utrolig dyrt og er kanskje den kostanden mange har mest å spare på, så det forbruket kan kuttes kraftig ned på. det beste er selvfølgelig å kutte det helt ut om du kan. Mat er det også mye å spare på. Ikke spis ute selvfølgelig, dette inkluderer pølse/brus/boller også. Sett deg ned i starten av uka og skriv ned hva du skal ha til middag resten av uken. Dersom du kjøper store pakker (eks 6kg med ris) og bruker billigmerker kan du få kjøpt mye ris/poteter og pasta. Om du kun bruker litt kjøttdeig eller pølse per middag kan du lage veldig mange og billige middager som også smaker relativt godt. Som saus kan du kjøpe billig ketchup/soyasaus/dressing. Drikk kun vann, ettersom vann er gratis. Skru ned varmen hjemme. Du får heller ha på litt mer klær enn normalt. Ikke kjøp nye klær, filmer eller annet dilldall som du ikke trenger. Er det totalt krise burde du avbestille treningsabonnementer, tv pakker (eks netflix), bruk mobilen minimalt. Selg ting som du ikke trenger på FINN.no Endret 23. februar 2013 av Christeven 4 Lenke til kommentar
lalita93 Skrevet 23. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2013 Takk for svar ! skal gjøre det! Jeg vet det med jobb hørtes kanskje litt rart ut men jeg rekker ikke levere ut cvér og vente på svar akkurat nå i denne hektiske tidsperioden :-) Lenke til kommentar
Skipstrixy Skrevet 23. februar 2013 Del Skrevet 23. februar 2013 du kan trakte urinen din igjennom kullfilter også. Da sparer du på vannregninga om du drikker det.. ! Lykke til! NB. Er som oftest en stor fordel å skaffe seg en jobb. Lenke til kommentar
lalita93 Skrevet 23. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2013 du kan trakte urinen din igjennom kullfilter også. Da sparer du på vannregninga om du drikker det.. ! Lykke til! NB. Er som oftest en stor fordel å skaffe seg en jobb. Stakkars deg altså ! er du ensom eller ? Lenke til kommentar
Skipstrixy Skrevet 23. februar 2013 Del Skrevet 23. februar 2013 Jeg har ikke vert ensom en dag i mitt liv. Kall meg heller realist. Å si til meg at det ikke kan hjelpe med en jobb når man trenger penger, blir som å påstå at det ikke hjelper med hjul på bilen om man skal kjøre. 2 Lenke til kommentar
hean Skrevet 23. februar 2013 Del Skrevet 23. februar 2013 Jeg har ikke vert ensom en dag i mitt liv. Kall meg heller realist. Å si til meg at det ikke kan hjelpe med en jobb når man trenger penger, blir som å påstå at det ikke hjelper med hjul på bilen om man skal kjøre. Enig i den, å ikke kunne skaffe jobb fordi man har hektiske dager som arbeidsledig er vel mer snakk om prioritering... 3 Lenke til kommentar
Skipstrixy Skrevet 23. februar 2013 Del Skrevet 23. februar 2013 Enig i den, å ikke kunne skaffe jobb fordi man har hektiske dager som arbeidsledig er vel mer snakk om prioritering... Punktum ;-) 1 Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 23. februar 2013 Del Skrevet 23. februar 2013 Om du, som arbeidsledig, ikkje har tid til å levere søknader så prioriterer du feil. 3 Lenke til kommentar
lalita93 Skrevet 23. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2013 å herremin tid, dette gidder jeg ikke ta meg tid til å svare på en gang haha.. det man ikke vet, vet man jo ikke så jeg tilgir dere <´3..... :-) Lenke til kommentar
hean Skrevet 23. februar 2013 Del Skrevet 23. februar 2013 (endret) å herremin tid, dette gidder jeg ikke ta meg tid til å svare på en gang haha.. det man ikke vet, vet man jo ikke så jeg tilgir dere <´3..... :-) Er vel fordi du vet du ikke kan gi ett skikkelig svar.... Er man arbeidsledig skal man kunne søke jobb... søker man ikke jobb fordi man har for mye å gjøre burde man absolutt miste trygden!!! Så mye vet jeg ihvertfall!! Endret 23. februar 2013 av Nasciboy 2 Lenke til kommentar
lalita93 Skrevet 23. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2013 Det er ikke snakk om at jeg ikke har penger, for det har jeg ganske godt med. Ville bare vite hvordan jeg kunne spare noen små penger litt kjapt og greit ;-) Og jeg lever ikke på nav heller Lenke til kommentar
hean Skrevet 23. februar 2013 Del Skrevet 23. februar 2013 Det er ikke snakk om at jeg ikke har penger, for det har jeg ganske godt med. Ville bare vite hvordan jeg kunne spare noen små penger litt kjapt og greit ;-) Ut i fra 1. innlegget ditt så har du vel ikke akkurat oveflod med penger selv om det passer å si det i denne delen av diskusjonen. Og jeg lever ikke på nav heller Ok 1 Lenke til kommentar
Skipstrixy Skrevet 23. februar 2013 Del Skrevet 23. februar 2013 (endret) Det er ikke snakk om at jeg ikke har penger, for det har jeg ganske godt med. Ville bare vite hvordan jeg kunne spare noen små penger litt kjapt og greit ;-) Og jeg lever ikke på nav heller Hva er da vitsen med å spare penger, om du plutselig har ganske godt med penger..? Da kan du da bruke de midlene du har til å betale det du skal... Så kan du legge det du har igjen til siden, til du har tid nok til å jobbe, som de fleste andre. Jeg kan kansje til nøds forstå det om du er student, men nå skal det nevnes at 80% av norske studenter må ha en jobb vedsiden av studiene. Om ikke foreldrene gjør dem en bjørnetjeneste å betaler for utgiftene deres under utdanningen (det gjorde hvertfal ikke mine foreldre!!). Etter min mening har alle godt av å ha en jobb, enten man studerer eller ikke. Er det noe jeg ikke helt skjønner her? Endret 23. februar 2013 av Skipstrixxy Lenke til kommentar
lalita93 Skrevet 23. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2013 Å herreguuuuuuuuuuddd seriøst gidder dere. Jeg har ganske nok med penger ja, men jeg må ut med veldig store summer nå pga diverse ting, og jeg er jo ikke helt løg jeg vett jo at pengene en dag tar slutt, og jeg prøver å få mest mulig igjen for de. Og det ekke sånn at jeg ikke har jobba en dag i mitt liv heller, jeg jobba som maler i 2 år men nå vil jeg finne noe annet å jobbe med ! jeg prøvde legge det fram ganske enkelt, for ALT JEG ville vite var noen tips til å spare på enkle ting, herregud altså Gidder ikke skrive ned hele livshistorien min for å få vite DET liksom Så slutt å svar mer Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 23. februar 2013 Del Skrevet 23. februar 2013 å herremin tid, dette gidder jeg ikke ta meg tid til å svare på en gang haha.. det man ikke vet, vet man jo ikke så jeg tilgir dere <´3..... :-) Heilt riktig. Me kan ikkje vite meir enn du fortel oss. Når du skriv at du ikkje har jobb og må kutte utgifter for å spare pengar, så vil dei fleste gå ut frå at du har lite å rutte med. Jo meir me får vite om situasjonen din, jo lettare er det å gje deg tips. Eventuelle "feil" du måtte finne i svara i denne tråden er eit resultat av at du ikkje legg fram situasjonen godt nok. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå