nabbelal Skrevet 22. februar 2013 Del Skrevet 22. februar 2013 Søkte gjennom forumet og fant en del eldre tråder. Velger å lage ny en for 2013 Jeg har fått forespørsel fra min leder om å undersøke priser på fiber for bedrift fra de forskjellige leverandørene som finnes. Som dere vet er det nesten ingen som oppgir dette på sin hjemmeside, og å ta kontakt med leverandørene kan fort bli slitsomt og mye mas fra selgerne. Lurer rett og slett hva man kan forvente å betale for fiberlinjer for tiden. Søker informasjon om alle hastigheter. Lenke til kommentar
avo Skrevet 22. februar 2013 Del Skrevet 22. februar 2013 De oppgir skjelden priser på fiber, siden prisen avhenger av flere faktorer. Hva finnes av fiber i området, hvem eier den, kostnad for "last mile", og ikke minst hva vil du ha av tjenester på denne fiberen, og hva du vil ha av utstyr på enden av fiberen. De fleste påstår at de har fiber hvor som helst når deu spør, men det er en stor forskjell på "å ha" fiber, og å eie fiber. Normalt bør du sjekke med Telenor og Broadnet siden de har mest fiber. Om du bare vil ha en liten internet access får du muligens bedre priser fra aktører som Powertech, Dinabo og andre i samme størrelse. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 22. februar 2013 Del Skrevet 22. februar 2013 Anbefaler å ha en anbudsrunde Du lager en kravspesifikasjon med krav dere trenger, sender ut til diverse aktører og du mottar et forslag fra de forskjellige aktøren. Slipper du å prate med hver aktør, men du sender alle en lik en. Lenke til kommentar
nabbelal Skrevet 23. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2013 Tusen takk for tips! Sjefen har allerede mottatt tilbud fra en av leverandørene i området, men han syntes det var litt stiv pris. 30Mbit for 3.199 kr mnd. Det var derfor jeg opprettet tråden, for å sammenligne å faktisk se om dette er en konkurransedyktig pris. Eksempler på hva dere betaler / tilbud dere har fått, mottas med takk Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 23. februar 2013 Del Skrevet 23. februar 2013 Det er ikke så galt det dere har fått tilbud på. Vi har fått tilbud på en ekstralinje på 10/10Mbs (fiber) for ca 2200 kr/mnd, 100/100 koster ca det dobbelte... Det er lurt å få med linjeeier i anbudet, da de er i realiteten de eneste som har noe særlig å gå på prismessig. Ulempen er at de ofte ikke ønsker å delta, fordi de tjener mer på å leie til andre aktører enn å leie direkte til dere... Lenke til kommentar
Lindsay Skrevet 25. februar 2013 Del Skrevet 25. februar 2013 Vurderte et tilbud ettersom jeg ønsket reverse dns som ikke finnes for private abbonenter. 1100 for 2Mbps opp/ned er jo litt mere enn hva folk er villige til å betale, men ikke avskrekkende Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå